Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=21563
Pagina 1 van 1

Auteur:  DTE [ 21 feb 2020 18:54 ]
Berichttitel:  C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

Ook melding van storing uitlaatgas / oplichten motorstorings- en servicelampje op dashboard, gaat soms spontaan weer weg om na een paar dagen terug op te duiken.
Bij uitlezen volgende foutmelding P0101 permanente storing luchthoeveelheidsmeter, samenhang te geringe luchtopbrengst.
Is bij koude motor beperkt in vermogen, toerental beperkt tot noodloop, bij warme motor lijkt het vermogen zich te herstellen.
LMM is reeds enkele maanden terug vervangen, MAP sensor is OK, op het eerste zicht lijken onderdrukleidingen, elektrokleppen, EGR klep en turbodruk ook in orde.
Iemand mogelijke oorzaken en oplossingen ?

Auteur:  willy4 [ 21 feb 2020 19:02 ]
Berichttitel:  Re: C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

luchtmassameter stuk.

Auteur:  DTE [ 21 feb 2020 19:18 ]
Berichttitel:  Re: C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

Willy,

Zeker van ?
Deze werd een 8 tal maand terug vervangen, zou het dus maar een 6.000 km hebben volgehouden ???

Auteur:  willy4 [ 21 feb 2020 20:00 ]
Berichttitel:  Re: C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

dat kan een slecht contact zijn.

Auteur:  H_H [ 21 feb 2020 20:22 ]
Berichttitel:  Re: C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

Luchtfilter en vooral water in daarin kan ook een oorzaak zijn. Ook de aanzuigslang aan de onderzijde wil wel eens losraken waardoor er vocht in komt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Auteur:  BJG [ 27 feb 2020 00:52 ]
Berichttitel:  Re: C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

De foutcode betekent dat de gemeten luchthoeveelheid niet klopt.

Er wordt minder lucht gemeten dan op basis van toerental x cilinderinhoud x luchtdruk zou moeten.

Uiteraard kan de lmm stuk zijn, maar dat is op basis van deze foutcode niet het meest logisch.
Die lmm is overigens vrij eenvoudig te controleren met een eenvoudige multimeter.

Controleer de inlaat, en vooral de EGR!.
Eventueel de turbo regeling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Auteur:  DTE [ 01 maart 2020 11:17 ]
Berichttitel:  Re: C5 I 2.0 HDI DW10ATED RHZ bj. 2002 foutmelding P0101

Probleem opgelost, LMM terug stuk in combinatie met een verstopping in de aftakking EGR onderdrukcircuit aan de rembekrachtiger. Foutcode gewist en blijft achterwege, terug volle vermogen !

Allen dank voor het meedenken :smt038

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/