Dit is m:

Wat het ding doet: geen idee.
Wat hij kost: ongeveer € 125 euro (gegevens uit masterbase.nl)
Kwam deze link ook nog tegen:
KLIK! Het gaat dan wel over VAG, maar er komt ook een onderwerpje in voor wat wellicht voor jou nuttig kan zijn...

EDIT:
De luchtmassameter is een sensor die de aangezogen hoeveelheid lucht meet. Tevens bezit deze sensor een luchttemperatuursensor. Kleine afwijkingen van deze sensor kunnen een grote invloed uitoefenen op regelingen in het motormanagementsysteem
Regeling vindt plaats op (op volgorde van belangrijkheid):
1/ Hoeveelheid ingespoten brandstof
2/ Ontstekingsmoment
3/ Actiefkoolstofklep
4/ Stationair toerental
Werking:
De meting wordt geheel elektronisch uitgevoerd aan de hand van een platina hittedraad die geplaatst is in de aangezogen luchtstroom. Deze hittedraad is direkt gekoppeld aan een elektronische regeling die in combinatie met het signaal van de luchttemperatuur-sensor een signaalspanning uitgeeft. De hittedraad wordt door stroomdoorgang op temperatuur gebracht. In serie met deze hittedraad is een meetweerstand geplaatst en de uitgegeven signaalspanning is in feite de spanning over deze weerstand. Hoe groter de luchtstroom hoe meer de hittedraad afkoelt. Deze afkoeling veroorzaakt een hogere weerstand in de hittedraad. Deze verandering wordt door de elektronica van deze sensor herkend en heeft tot gevolg dat de spanning op de hittedraad toeneemt. Gevolg is een hogere stroom door hittedraad en meetweerstand. Hogere stroom door de meetweerstand geeft een hogere deelspanning en dus een hogere signaalspanning.
Sensor spanningen:
De voedingsspanning op deze sensor bedraagt 12 volt. Het signaal van deze sensor bedraagt over het algemeen (afhankelijk van merk en type):
1/ Contact aan, geen luchtstroom: 0,2 - 1,5 volt.
2/ Stationair draaiende motor: 1,5 - 3,0 volt.