vacuumaansluiting gasklephuis
Auteur |
Bericht |
pietnr1
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 apr 2013 07:53 Berichten: 169 Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Naar boven
|
 vacuumaansluiting gasklephuis
Hallo, omdat mijn auto al een tijdje slecht liep met regelmatig "emissie storing" in beeld ik heb een tijdje geleden mijn klepstoters en kleprubbers vervangen. Tijdens de klus heb ik ook het inlaatspruitstuk los gehad. Alles weer teruggebouwd zoals het zat, maar de storing bleef terug komen. Met remmenreiniger gezocht naar een lucht-inlek, maar niets gevonden. Toen viel mij op dat de vorm van de slangetjes van de carterontluchting en rembekrachtiger op het gasklephuis zo gemaakt is dat ze ook anders gemonteerd kunnen worden. Het leek er op dat de slangen wel eens verkeerd om gemonteerd zouden kunnen zitten. Dus even losgemaakt en de slangen van plek verwisseld, en de motor loopt nu weer mooi rond en de melding "emissie storing" is na twee keer starten verdwenen en niet meer teruggekomen. Wat ik graag wil weten is of het nu goed gemonteerd zit of is het toeval dat de motor nu goed loopt? Het zit nu zo gemonteerd: de slang van de carterontluchting zit aan de kant van de radiator (helemaal voren) en de rembekrachtiging aan de motorzijde. Kan iemand bevestigen dat dit klopt?
|
14 jun 2017 09:21 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Misschien kun je hiermee vergelijken. Zo moet het ongeveer zitten:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 jun 2017 09:41 |
|
 |
pietnr1
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 apr 2013 07:53 Berichten: 169 Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
nee het zit onder de aanzuigbuis van het luchtfilter naar het gasklephuis. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
14 jun 2017 10:34 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Elektrisch gasklephuis dus. Lijkt goed, toch?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 jun 2017 11:49 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Op dit plaatje kun je zien waar de carterontluchting aangesloten moet worden: Bijlage: Carterventilatie EW10J4.jpg De andere aansluiting is dan voor de vacuumbekrachtiging: Bijlage: Aansluitingen op rembekrachtiging.jpg Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 jun 2017 12:06 |
|
 |
pietnr1
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 apr 2013 07:53 Berichten: 169 Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Tja de motor loopt weer heerlijk en hij lijkt het gas ook beter op te pakken (als ik een kort gasstootje geef reageert de motor gelijk, eerder was er altijd een korte vertraging) En qua rembekrachtiging merk ik geen verschil. Maar nu ik de tekening zie, zit het dus niet goed.  . Moet ik dus verder op zoek naar de oorzaak van het probleem. Het zit in ieder geval in 1 van deze 2 aansluitingen met achterliggende systemen.
|
14 jun 2017 12:17 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Deze tekening is niet van een elektrisch gasklephuis.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 jun 2017 12:34 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Zit de vacuumaansluiting bij de rode pijl op dit plaatje ? Bijlage: Inlaatspruitstuk EW10J4.jpg Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 jun 2017 13:17 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Ja, daar zit hij inderdaad. Juist onder het montagevlak van het gasklephuis. Op een EW10J4 met mechanisch gasklephuis (gaskabel) wordt de PCV voor de klep aangesloten in de luchtstroom vanaf het luchtfilter.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 jun 2017 13:24 |
|
 |
pietnr1
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 apr 2013 07:53 Berichten: 169 Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
 Ik ben het nu even kwijt beide aansluitingen zitten toch onder de gasklep? bij de rode peil heb ik nu de carterontluchting aangesloten aan de andere nippel de rembekrachtiger.
|
14 jun 2017 13:40 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Dat lijkt me in orde. De slangen op de plaatjes zijn van een mechanische gasklep en die slangen zijn anders. Het is niet helemaal sluitend en correct weergegeven.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 jun 2017 14:30 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Hierboven hadden we toch vastgesteld dat die aansluiting bij de rode pijl bestemd is voor de vacuum rem-bekrachtiging? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 jun 2017 15:58 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Van de PH2 EW7J4 kan ik dit plaatje vinden: Bijlage: Inlaatspruitstuk EW7J4 PH2.jpg Daarop zijn twee aansluitingen te zien, onder het gasklephuis. En dat is de uitvoering met E-gasklep. Op welke van die twee moet nou het vacuum van de rem-bekrachtiging aangesloten worden, op de voorste of op de achterste? Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 jun 2017 16:24 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
In een van de PH1 CitDocs, die gaat over de injectie van de EW10J4 kom ik dit plaatje tegen: Bijlage: Werking luchttoevoer.jpg Als er al twee aansluitingen zitten op het spruitstuk, onder het gasklephuis dus, lijkt dit aan te geven dat de vacuumaansluiting op de voorste moet komen. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 jun 2017 16:37 |
|
 |
pietnr1
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 apr 2013 07:53 Berichten: 169 Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Naar boven
|
 Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Ok bedankt ik heb nu gezien hoe het moet zitten, inderdaad zoals het zat. Dus rembekrachtiger op de meest linkse en carterontluchting op de rechtse (vanaf spatbord aan de bestuurderskant gezien) Dus verder op zoek naar een lek in buurt van de rembekrachtiger/ 
|
14 jun 2017 23:15 |
|
 |
|