Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Probleem nokkenasverstelventiel?
Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Probleem nokkenasverstelventiel?
Mijn EW10A heeft de laatste tijd de onhebbelijkheid enorme stoten te kunnen uitdelen met name bij afremmen op de motor bij filerijden. Het euvel treedt op tussen de 2000 en 1000 toeren met name in de 2e versnelling. Het lijkt alsof er abrupt geen brandstof wordt toegevoerd/plots wordt geremd. Bij accelereren in dit toerengebied is er niets mis. De toerenteller schommelt ook sterk wanneer het probleem zich voordoet. Uitlezen met de Lexia levert geen soelaas, er zijn geen storingen. Zou dit probleem met het nokkenasverstelventiel te maken kunnen hebben? Is er iemand die de symptomen herkent?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
08 jun 2017 21:18 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
EGR klep die niet lekker sluit?
|
08 jun 2017 21:21 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
Die zit in de EW10J4. De EW10A heeft hem niet meer.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
08 jun 2017 21:50 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
Nokkenas verstelling die het niet doet geeft je het gevoel als of er een zware last achter de auto hangt, niet vooruit te branden. - Gasklephuis schoon? - MAP sensor schoon? - Zowel op benzine als lpg? Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
09 jun 2017 06:33 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
Gasklephuis is vernieuwd en brengt al een motor die (weer) heel netjes stationair loopt en vloeiend oppakt. Adaptieve waarden gereset, maar het lijkt dat het probleem met een dag weer terug komt. Hij doet het inderdaad zowel op benzine als op LPG. MAP-sensor zal ik eens in de gaten houden/controleren/vervangen. Het gevoel van "niet vooruit te branden" is absoluut niet aanwezig.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 jun 2017 09:01 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
Een onderbroken elektrisch signaal doordat de motor bij afremmen iets kantelt? Ik opper dit vanwege het feit dat je toerenteller terugvalt.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
15 aug 2017 14:26 |
|
 |
Gambiteer
C5club Fan
Geregistreerd: 14 jul 2014 22:44 Berichten: 51 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 PH1 Break 2.0 16V Exclusive, C5 PH2 Break 2.0 16V Exclusive
Opties: Leren bekleding, cruise control, elektrisch bedienbare stoelen, afneembare trekhaak, parkeersensoren, Xenon lampen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
Is je probleem al verholpen? Zo niet, kan het dan misschien te maken hebben met een "wackelcontact" van de BDP-sensor? Als die niet meer gedetecteerd wordt, gaat de brandstofklep dicht en moet je gaan duwen Dat is mij eens gebeurt met een saxo-tje, midden in de spits op de A16 zonder vluchtstrook. Het zou wel toevallig zijn dat het net gebeurt na het wisselen van een gasklephuis, maar je weet het nooit. Nog een hoogstwaarschijnlijk totaal overbodige vraag (ik weet zeker dat jij er meer verstand van hebt dan ik): Is het gasklephuis ingeleerd? Ik neem aan van wel, aangezien je het over "Adaptieve waarden gereset" had". Ik kwam dat toevallig tegen toen ik de werkplaatsrekeningen doornam van onze "nieuwe" C5. Het is dezelfde auto als die jij hebt maar dan met een automaat ( viewtopic.php?f=10&t=19133). Verbruikt trouwens ook extreem veel olie en is misschien ook wel een experimentje waard ( viewtopic.php?f=5&t=17268).
|
15 okt 2017 16:57 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Probleem nokkenasverstelventiel?
Controleer idd eens de bdp sensor en de klemkracht van de stekker. Kan idd ook een voedingsprobleem zijn.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 okt 2017 23:11 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|