Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Argosoil e-fuels Euro 95/E5
Auteur |
Bericht |
adev
V.I.P.
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: wit
Naar boven
|
 Argosoil e-fuels Euro 95/E5
Vandaag zag ik bij een Argos zelftankstation Euro 95/E5 en bij thuiskomst even op de website http://www.argosoil.nl gekeken: Het alternatief voor Euro 95 Euro 95/E5 is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 rijden. De leeftijd van de auto speelt geen enkele rol. U hoeft zelfs uw tank niet eerst leeg te rijden. U kunt onze Euro 95/E5 op de normale wijze tanken zonder aanpassingen aan uw auto, wel zo prettig!
Argos Oil heeft met e-fuels unieke biobrandstoffen ontwikkeld die het mogelijk maken om duurzaam auto te rijden en tegelijkertijd de prestaties van uw auto te verbeteren. Milieuvriendelijk en duurzaam tanken behoren nu tot de mogelijkheden. De prijs per liter Euro 95/E5 is gelijk aan aan de prijs voor de Euro 95 € 1,389. Kan Euro 95/E5 probleemloos, worden toegepast in de C5 Break 2.0 16V PhII?
_________________ Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen TomTom Go930 C5 Berline 2002 C5 Break 2005
|
22 nov 2007 01:29 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Argosoil e-fuels Euro 95/E5
Is hier 5% bio-ethanol bijgemengd?
In het algemeen is de verbrandingswaarde van ethanol minder hoog dan van benzine, dus voor hetzelfde vermogen moet meer brandstof verstookt worden.
Ik zag laatst een testje met 2 Volvo's C30: zelfde motor maar de een op benzine, de ander op E85 (ok, is veel meer bio-ethanol), maar het verbruik van de bio-versie lag fors hoger.
Ik meen me te herinneren dat het gevoel (spirit, trekkracht, hoe het ook mocht heten) niet wezenlijk verschilde tussen beide auto's.
Zelf denk ik (maar niet door tests door mij onderbouwd) dat deze 5% geen significant verschil zal uitmaken. Of de motor er tegen kan... Geeft Citroen Nederland daar geen informatie over?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
22 nov 2007 01:35 |
|
 |
adev
V.I.P.
Auto: C4 Picasso Image
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Kleur: wit
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Is hier 5% bio-ethanol bijgemengd?
Zelf denk ik (maar niet door tests door mij onderbouwd) dat deze 5% geen significant verschil zal uitmaken. Of de motor er tegen kan... Geeft Citroen Nederland daar geen informatie over? Volgens de website inderdaad 5% bio-ethanol. Nog geen verdere informatie gevraagd, ik zag het vanavond met Euro 95 tanken. Heb al eens problemen gehad met de lambdasonde, dus even maar niet "vreemde" brandstof tanken.
_________________ Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen TomTom Go930 C5 Berline 2002 C5 Break 2005
|
22 nov 2007 02:01 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
de motor zal er best wel tegenkunnen, zelfs voor E85 is maar een marginale aanpassing nodig (voral ivm ontsteking en inspuiting ivm de lager energiewaarde per liter). Het probleem met het bijvoegen van Bio-Ethanol is dat het de rubber en kunstof delen van de brandsofinstallatie gaat aantasten. Die zal bij een E85 geschikte wagen dus van speciaal kunststof of mogenlijk van metaal zijn.
Ik heb met een van de Xantia's zelfs op benzine+spiritus gereden, ging prima, motor draaide netjes, zelfs waar soepeler dan voorheen. Maar met 3-4 liter op een volle tank zit daar weinig besparing in, en ik reed idd marginaal minder km op een tank...
Overigens meen ik eens ergens gelezen te hebben dat er al een paar % ethanol in benzine zit. Van de Xantia heb ik ooit eens ergens gelezen dat deze tot 10% ethanol in de barndstof mocht hebben. Van de C5 is mij niets bekend...
_________________ Johan
|
22 nov 2007 23:38 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|