Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=17966 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | simmetje [ 05 aug 2016 23:06 ] |
Berichttitel: | Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Een collega van me is gestrand in Oostenrijk met een 2.0 HDi 16v. Geen vermogen meer. Start prima, alleen wel met zwarte rook en flinke dieselstank. Bergop betekend dat de temperatuur flink oploopt en je een plaatselijke mistbank veroorzaakt. Gek genoeg geen enkele foutmelding met de OBD II uitlezer. Iemand een idee wat een nieuwe cq gereviseerde turbo kost en of het beter is de auto aldaar te fixen of deze toch echt maar naar NL op transport te zetten? |
Auteur: | willy4 [ 06 aug 2016 10:26 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
met een kapotte turbo niet verder mee rijden , de motor kan op hol slagen naar gelang hij stuk is |
Auteur: | simmetje [ 06 aug 2016 15:30 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Gaat hij gelukkig ook niet doen. Staat nu bij een Oostenrijkse garage. Grote vraag is alleen wat slim is: aldaar repareren of met vervangend vervoer terug en de auto op de ambulance. |
Auteur: | Timo 1972 [ 13 aug 2016 15:57 ] |
Berichttitel: | Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Als hij zelf kan sleutelen , zou ik met vervangend vervoer naar huis gaan. |
Auteur: | simmetje [ 13 aug 2016 18:00 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
De garage aldaar vraagt een monsterlijk bedrag. Wat de afweging lastig maakt of het slopen of repareren wordt is dat ik geen indicatie heb wat een normaal bedrag is voor deze reparatie. |
Auteur: | willy4 [ 13 aug 2016 18:15 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
welke motor zit erin? of geef je vin nummer ,dat mag via PB |
Auteur: | JW-C5 [ 13 aug 2016 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Een HDi 16 klepper met 136 PK moet op z'n minst een PH2 zijn, die zat niet in een PH1. Dat zo zijnde, kan ik me niet goed voorstellen dat je die "achterlaat voor de sloop". Weet je het bedrag dat die garagist ervoor in rekening wil brengen? Groet, JW |
Auteur: | akooiman [ 13 aug 2016 19:07 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Als ze die achterlaten.......ga ik hem ophalen...... ![]() |
Auteur: | JW-C5 [ 13 aug 2016 19:31 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Even in de DB gekeken.... Daar zie ik dat alle DW10BTED motoren, dat zijn de 136 PK 2 liter 16-klepper HDi's, al-dan-niet voorzien van een FaP, dezelfde turbo's gebruiken. Zowel in de PH2 als in de PH3 is dat het geval. Aan zo'n turbo zou te komen moeten zijn, lijkt me ![]() Voor het vervangen op de auto staat bij een PH2: 4,6 uur. Groet, JW |
Auteur: | Willem v Zeijl [ 13 aug 2016 20:34 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Turbocompressor vervangen is bij vrijwel alle merken en types een kostbare zaak. Bij auto's met lage 2ehandswaarde komt het omslagpunt repareren/afstand van doen sneller in beeld. Je kunt je dan afvragen of het wel verstandig is een auto met turbo te nemen Vaak betreft het relatief lichte motoren met geringe cilinderinhoud waaraan -om er extra vermogen uit te krijgen een Turbocompressor is toegevoegd. Ook maken deze meer toeren als die met grotere cilinderinhoud.... Kosten voor verwachte kortere technische levensduur van slijtagegevoelige onderdelen, Jaarkilometrage, onderhoudskosten, en overige onderhoudskosten moet je dan afwegen tegenover de verwachte brandstofbesparingskosten van Auto's met Turbocompressor... Hoe ingewikkelder ze het maken des te storinggevoeliger het wordt. Onderdelen die er niet in zitten kunnen geen storingsoorzaak zijn en vergen geen aanschaf- en onderhoudskosten. Dat die van mij geen turbo heeft gaf niet de doorslag bij aanschaf maar is wel een prettige bijkomstigheid. |
Auteur: | akooiman [ 13 aug 2016 21:06 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Het is een manier van redenatie. Niet de mijne, het komt een beetje neer op: Doe mij maar een auto zonder opties, want het kan allemaal kapot...... Maar uiteraard mag iedereen voor zich zelf weten wat wijsheid is ![]() |
Auteur: | BJG [ 13 aug 2016 22:51 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Zoek eens een diesel zonder turbo ![]() Vroegah waren die er, tegenwoordig echt niet meer. |
Auteur: | Roman [ 14 aug 2016 10:09 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Ja en dat was een succes.. Met een 1,9 diesel berlingo naar de wintersport.. Als ik er aan terug denk breekt mij weer spontaan het angst zweet uit.. Je zus zeg, wat was dat een ramp |
Auteur: | simmetje [ 14 aug 2016 21:34 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Auto heeft 380K gelopen. Is van 2005, dus is op het randje. Aan de andere kant heb je voor 1000 EUR geen vergelijkbare auto. Via Ebay is een turbo voor 300 EUR te vinden. Mocht iemand op het forum er nog eentje hebben dan heeft dat de voorkeur. 4.6u geeft een goede indicatie. Dank voor info. Hier kan ik mee verder. |
Auteur: | akooiman [ 14 aug 2016 22:29 ] |
Berichttitel: | Re: Kapotte turbo 2.0 HDi 16v 136 |
Neem ook eens contact op met 112-Turbo in Utrecht. Ze hebben veel gereviseerde turbo's op voorraad, en werken met een ruil systeem. Mijn gereviseerde turbo was toen onder de 300 euro.... Hij zit in hetzelfde pand als Knopper Citroen garage(geen dealer) |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |