Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
2e Project: "Koken voor zes", nu in een Break https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=1736 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | C5V6EXCLUSIVEBREAK [ 13 sep 2007 22:38 ] |
Berichttitel: | 2e Project: "Koken voor zes", nu in een Break |
Menno schreef: Ik heb ook een klein stukje mogen rijden op de meeting van zaterdag , en dat was idd een genoegen , heerlijk soepele motor , dat deze op LPG loopt is aan niets te merken ![]() Ik snap zo'n keuze best ![]() ![]() ( Heb ik bij mijn 2.2 ook laten doen omdat de bak wat 'lui' was , gaat hier om dezelfde ZF-bak , had ik misschien zaterdag mee moeten aankomen , maar schiet mij nu pas te binnen ![]() ![]() Heerlijke kar , .... dat klinkt een stuk beter dan een HDi'tje !! wij zijn ook terug uit Frankrijk ook ff heerlijk 2500km op de klok gezet ook geen noemenswaardige problemen gehad op een moeilijke lerende bak na die had pas na 3dagen door dat we in de bergen reden zucht! op gas wil ze niet harder dan 190km/h op benzine met gemak 235aangetikt (op gps) alleen wij hadden de pech dat we ongeveer 60km van gpl afzaten dus ook redelijk wat op benzine gedaan(helaas) heb toch zeker op gas 1op12 gehaald 1keer ![]() Gr Martijn |
Auteur: | Ronald [ 13 sep 2007 23:38 ] |
Berichttitel: | Re: Re: |
C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef: wij zijn ook terug uit Frankrijk ook ff heerlijk 2500km op de klok gezet ook geen noemenswaardige problemen gehad op een moeilijke lerende bak na die had pas na 3dagen door dat we in de bergen reden zucht! op gas wil ze niet harder dan 190km/h op benzine met gemak 235aangetikt (op gps) alleen wij hadden de pech dat we ongeveer 60km van gpl afzaten dus ook redelijk wat op benzine gedaan(helaas) heb toch zeker op gas 1op12 gehaald 1keer ![]() Martijn, blij te horen dat het ook voor jou een feest was! Ongeveer 1:9 is heel netjes hoor, dat haal ik bij lange na niet. Wat betreft de top op gas, dat is op papier toch wel een vette tegenvaller, 45 km van de top af is heel fors. Pas maar op voor die nieuwe HDis ![]() In de dagelijkse praktijk maakt het natuurlijk geen zier uit, allebei snelheden die je nooit haalt, dus wat maakt het uit. gr. Ronald |
Auteur: | Harm [ 13 sep 2007 23:42 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Koken voor zes |
Nice... Klinkt als, buiten de verlaagde top, prettig rijden. Anderzijds, hoe vaak heb je 235 of zelfs maar 190 nodig.... Maar ik kan je inhalen ![]() ![]() |
Auteur: | Robbert [ 13 sep 2007 23:49 ] |
Berichttitel: | Re |
Harm van Beek schreef: Nice... Klinkt als, buiten de verlaagde top, prettig rijden. Anderzijds, hoe vaak heb je 235 of zelfs maar 190 nodig.... Maar ik kan je inhalen ![]() ![]() ik kan jou ook inhalen Harm ..... ![]() |
Auteur: | Harm [ 13 sep 2007 23:50 ] |
Berichttitel: | Re |
![]() ![]() ![]() |
Auteur: | C5V6EXCLUSIVEBREAK [ 14 sep 2007 00:06 ] |
Berichttitel: | Re: Re: |
Ronald schreef: C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef: wij zijn ook terug uit Frankrijk ook ff heerlijk 2500km op de klok gezet ook geen noemenswaardige problemen gehad op een moeilijke lerende bak na die had pas na 3dagen door dat we in de bergen reden zucht! op gas wil ze niet harder dan 190km/h op benzine met gemak 235aangetikt (op gps) alleen wij hadden de pech dat we ongeveer 60km van gpl afzaten dus ook redelijk wat op benzine gedaan(helaas) heb toch zeker op gas 1op12 gehaald 1keer ![]() Martijn, blij te horen dat het ook voor jou een feest was! Ongeveer 1:9 is heel netjes hoor, dat haal ik bij lange na niet. Wat betreft de top op gas, dat is op papier toch wel een vette tegenvaller, 45 km van de top af is heel fors. Pas maar op voor die nieuwe HDis ![]() In de dagelijkse praktijk maakt het natuurlijk geen zier uit, allebei snelheden die je nooit haalt, dus wat maakt het uit. gr. Ronald nee idd top maakt niets uit maar ja altijd leuk om ff te proberen en die 190 op gas tsss geeft niets net wat je zegt wanneer rijdt je het nu :neutral: maar helemaal tevreden ben ik nie over de c5 hij lekt hydrauliek euh lekte bij de stuurbekrachtiging heb er voor de vakantie leakstop ingegooit ![]() ![]() ![]() Gr Martijn |
Auteur: | exroosje [ 15 sep 2007 15:07 ] |
Berichttitel: | Re |
Ik vind 45 km topsnelheid verlies wel erg veel te veel. Lijkt er op dat die VSI installatie bij topvermogen onvoldoende gas kan leveren oid. Of dat ie niet aan vollastverrijking doet. Als je volgas geeft gaat een auto geloof ik uit lambda 1 en wat extra inspuiten. Als de VSI dat niet doet verlies je wel erg veel vermogen. Bij lpi zit je altijd goed, want deze spuit obv de gevraagde hoeveelheid benzine in (tapt de benzine injector af). Misschien dat VSI ook wel zo werkt, maar dan heb je daar nog dat ventielen en verdamper het ook nog moeten kunnen leveren. Een V6 heeft een grotere verdamper nodig. Ik zou er mee terug gaan naar de LPG garage. Een 2l op lpi loopt nog harder. Daar heb je geen V6 voor. 235 op benzine op de gps vind ik dan wel weer erg veel. Een break automaat haalt hooguit 225 of zo. De berline handbak gaat richting de 240. Ging je soms een beetje bergaf? Ik heb mijn berline op de GPS wel een paar keer boven de 220 gehad, maar dan is de fut er wel uit. |
Auteur: | exroosje [ 17 sep 2007 14:57 ] |
Berichttitel: | Re |
Is dit topic nu afgesplitst van koken op gas ronald? Wel jammer omdat het verschil tussen een VSI en LPI installatie nu niet meer zo zichtbaar is. |
Auteur: | Harm [ 17 sep 2007 15:32 ] |
Berichttitel: | Re |
Ja, op verzoek van Ronald. |
Auteur: | Eric Vertogen [ 17 sep 2007 17:01 ] |
Berichttitel: | Re |
exroosje schreef: Ik vind 45 km topsnelheid verlies wel erg veel te veel. Lijkt er op dat die VSI installatie bij topvermogen onvoldoende gas kan leveren oid. Of dat ie niet aan vollastverrijking doet. Dit vind ik ook erg veel verlies op topsnelheid. Mijn 2.0i 16V C5 op LPG rijdt dan een stuk harder. Topsnelheid op LPG is in ieder geval boven de 200 km/uur (gps). |
Auteur: | Ronald [ 17 sep 2007 22:37 ] |
Berichttitel: | Re nu in een Break |
exroosje schreef: Is dit topic nu afgesplitst van koken op gas ronald? Wel jammer omdat het verschil tussen een VSI en LPI installatie nu niet meer zo zichtbaar is. Heeft zo z'n voors en tegens. Ik denk dat het voor de echt geintresseerden niet zo lastig is om twee draadjes in de gaten te houden. Tevens denk ik dat de auto's zich anders gaan ontwikkelen, zo hou je wel duidelijk wat bij welke auto/installatie hoort. Gr. Ronald |
Auteur: | C5V6EXCLUSIVEBREAK [ 17 sep 2007 22:40 ] |
Berichttitel: | Re: nu in een Break |
helemaal mee eens ![]() anders wordt het allemaal zo rommelig ![]() by the way lees ff m,n nieuwe draadje tiktiktik ![]() |
Auteur: | exroosje [ 18 sep 2007 13:07 ] |
Berichttitel: | Re: nu in een Break |
Ronald schreef: Tevens denk ik dat de auto's zich anders gaan ontwikkelen, zo hou je wel duidelijk wat bij welke auto/installatie hoort. Gr. Ronald Soort organisch proces dus begrijp ik. Zonder gekheid, ik zou er zeker even naar laten kijken door de gasspecialist. Als er te weinig gas geleverd wordt door de verdamper kan dat op de lange termijn leiden tot verbrande katalysatoren door een te arm mengsel. Mocht dat probleem ooit optreden heb je een verhaal omdat je het aangekaart hebt (in geval van aansprakelijkheid/ondeugdelijke installatie). Als je gewoon doorrijdt is het volledig je eigen risico. En een setje katalysatoren voor een V6? 1500 euro! kassa! |
Auteur: | C5V6EXCLUSIVEBREAK [ 18 sep 2007 23:00 ] |
Berichttitel: | Re: nu in een Break |
![]() ![]() |
Auteur: | Harm [ 18 sep 2007 23:02 ] |
Berichttitel: | Re: nu in een Break |
Verkeerde verdamper? Voor een 2 liter op een 3 liter? Is je acceleratie ook duidelijk minder? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |