Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Ontwikkeling OilSaver door GW-tje 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3187
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240kkm
Kleur: Bleu avec glitters


Naar boven
Bericht Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Ik ben zeer benieuwd naar GW zijn resultaten.
Ik heb hier een TU3'tje staan die ook een nogal nat inlaat heeft.
Deze wordt goed onderhouden en is een van de meerdere TU's die ik heb gehad. Deze nieuwe generatie (*voor mijn doen dan ...is ie nieuw) heeft een ander carterventilatie en meer olie verbruik.

Ik volg dit topic met belangstelling.
Ga zo door GW!


11 jan 2016 16:37
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jun 2011 18:31
Berichten: 1782
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 2.0 16V exlusive break
Opties: Xenon , trekhaak , Klasse 2 alarm.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10189
Productienummer: 10403
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000 km
Kleur: Sable de Langrune
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Bericht Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Motorrevisie is te duur , die kosten wegen niet op tegen de kosten van de olie.
Pas na heeeeel veeeeel km's :?

_________________
Groetjes Timo
Nu
Citroen C5 bi fuel 2.0 16v Break (2006) 06/2011
Vanaf 27/10/2012 op lpg-g3
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


11 jan 2016 17:42
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33449
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Bericht Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Draadje is op slot gezet , ben bang dat voor en tegenstanders er niet uit gaan komen , dat komt de sfeer niet ten goede en voegt verder weinig toe !

Er zijn duidelijk sceptici die met technische feiten aankomen, zo kan men zelf beslissen of de " oilsaver " het proberen waard is!
Voor enige aanvullende discussie verwijs ik naar dit draadje op cifo : klik

En lees vooral even de "bijsluiter" van onze techneut BJG :smt023

Citaat:
GW, ik bewonder je werkstuk. Ik geloof zeker dat het in staat is een deel van de olie die door carterdampen wordt meegevoerd af te scheiden. Je zou het een medicijn tegen olieverbruik kunnen noemen.
Naar aanleiding van de posting van Willy4 heb ik toch nog eens even goed nagedacht over mogelijke bijwerkingen van dit ‘medicijn’ .
• Door de nauwere doorlaat is de kans op het dichtslibben van de kanalen aanwezig, dit kan begrijpelijkerwijs de nodige ellende veroorzaken.
• Blow-by gassen bevatten NOx, en NOx veroorzaakt black sludge wanneer het in contact komt met motorolie. Reden waarom de cartergassen dus snel afgevoerd moeten worden. Een verslechterde afvoer zou bij hoge olietemperaturen voor extra oliebelasting kunnen gaan zorgen.
• Bij temperaturen onder 0 in combinatie met korte ritten lijkt mij de mogelijkheid aanwezig dat de olie-afscheider dicht vriest, vergelijkbaar met wat er in het verleden bij de Xantia’s gebeurde in de winter.

Zoals bij ieder medicijn is dus het gebruik op eigen risico, en het lezen van de bijsluiter noodzakelijk. Dat neemt niet weg dat een medicijn goed kan werken, mits op de juiste manier gebruikt onder de juiste omstandigheden.
Getuige het feit dat je probeert de oilsaver carterslang-vriendelijk te maken betekent dat je met de C5 rijders meedenkt :smt023 Wellicht is het daarom een idee een ‘bijsluiter’ te maken voor dit ‘medicijn’. Waarbij je aanbeveelt de doorvoer regelmatig te controleren bijvoorbeeld.

_________________
Citroën 2CV AZ-A '68 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive '05 Rouge Lucifer nacré
Peugeot 2008 1.2 Allure automaat '17 Gris Platinium


11 jan 2016 20:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6177
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
De olierestrictor voor de EW10J4 is gepast en gisteravond in de eerste C5 Ph1 gemonteerd.
Hier moet allereerst de zilverkleurige afdekplaat gedemonteerd worden om de slang van de carterventilatie te kunnen bereiken. Die knijp je dan in en trek je los.

De restrictor gaat met de neus naar voren in de slang en zit met 2 tikken met de hamer vast op zijn plekje. Zorg dan dat hij ongeveer 1 tot 2 mm nog uit de slang steekt. Even goed voelen of hij vast zit en dan slang weer terug, deksel weer terug en klaar.

Zijn er nog liefhebbers? De productie gaat starten. Wordt geleverd met extra O-ring en M2 schroef om hem te kunnen verwijderen.

Graag dan even per PB laten weten !


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 224000km


24 feb 2016 12:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.