Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
2.2 met kuren https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=16405 |
Pagina 1 van 7 |
Auteur: | Cassisx [ 04 mei 2015 10:51 ] |
Berichttitel: | 2.2 met kuren |
Goeiemorgen allemaal, sinds vorige week staat de C5 van mijn zoon verplicht aan de kant. Van de ééne op de andere dag draait de motor een paar seconden na het starten op 3 pootjes. Bij het starten draait hij gedurende ongeveer 2 seconden perfect, en dan is het net of er een cilinder uitvalt. De uitlaat stoot een lichtblauwe, naar onverbrande brandstof ruikende rook uit. Wanneer het toerental boven de 2500 tr/min gehouden wordt, draait hij terug beter, maar niet helemaal perfect. een lichte trilling blijft bestaan. Aangezien ik overweeg om de verstuiver trekkerset én een nieuwe verstuiver aan te kopen, had ik toch graag ook jullie meningen / suggesties hieromtrent alvorens 300 à 400 € uit te geven. Ik heb reeds een Lexia besteld (omdat ikzelf ook C5 rijd en mijn echtgenote C8 zal die zeker wel eens van pas komen) Het betreft een C5 2.2 HDI Break van 08/2004, ph1, met ZF automaat met 260.000Km Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor het meedenken. |
Auteur: | GW-tje [ 04 mei 2015 11:05 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Die verstuiver kun je beter op e-bay in Duitsland zoeken; fors goedkoper. Je koopt dan een gereviseerde met testuitdraai en garantie. De verstuivers in NL worden van goud gemaakt, zo lijkt het. Zie hier: http://stores.ebay.nl/misterdieselcom/I ... 7513709013 Denk ook aan een frees om de zitting van de verstuiver netjes schoon te maken. Anders gaat het kreng geheid lekken. Deze setjes zijn ook via e-bay makkelijk te verkrijgen. Zie hier: http://www.ebay.nl/itm/7pc-Diesel-Injec ... 3cf5efd451 Misschien dat onze dieselspecialisten Willy4 en akooiman je nog van meer tips kunnen voorzien. |
Auteur: | willy4 [ 04 mei 2015 11:13 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
als je denkt,dat het een verstuiver is alle 4 eruit nemen en laten testen in een bedrijf |
Auteur: | Menno [ 04 mei 2015 11:36 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Bij een 2.2 heb je ook andere problemen die dit kunnen veroorzaken |
Auteur: | willy4 [ 04 mei 2015 11:57 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
uitlezen met de lexia,maar hij hem nog niet |
Auteur: | Cassisx [ 04 mei 2015 12:07 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Bedankt voor deze supersnelle reacties ! en nuttige tips qua prijzen. Ik heb ooit gelezen dat de verstuiver anders "werkt" of anders aangestuurd wordt bij de start. Misschien vandaar de normale loop gedurende die korte periode ? Menno schreef: Bij een 2.2 heb je ook andere problemen die dit kunnen veroorzaken Wat ik nog vergat te vermelden, bij de eerste verstuiver staat een klein plasje brandstof. De hoeveelheid blijft dezelfde, ook na een paar keer starten ( echt vlot draaien is er niet meer bij ) Ik probeer zo snel mogelijk een Lexia aan te sluiten en jullie op de hoogte te houden. |
Auteur: | Menno [ 04 mei 2015 12:46 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Bv tuimelaars die afbreken, nokkenasketting .... |
Auteur: | edwin48 [ 04 mei 2015 17:28 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Weet niet waar je woont maaf als je de verstuivers wilt testdn brabeo in harderwink is goed en niet duur. ![]() ![]() |
Auteur: | Cassisx [ 04 mei 2015 19:57 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Menno schreef: Bv tuimelaars die afbreken, nokkenasketting .... ja idd, ik heb al heel wat gelezen over deze motor.... maar als er iets ernstig zou zijn, zou de motor naar mijn mening geen 2 à 3 seconden normaal lopen. toch ? edwin48 schreef: Weet niet waar je woont maaf als je de verstuivers wilt testdn brabeo in harderwink is goed en niet duur. ![]() ![]() bedankt voor de tip. Ik woon in België, nabij Ninove, tussen Brussel en Gent. Citroën-Kilometers zijn geen probleem. posting.php?mode=reply&f=5&t=16405# |
Auteur: | akooiman [ 04 mei 2015 22:48 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Ik heb mijn portie ellende al gehad met deze motor, en ben er achter dat zonder Lexia het niet te doen is. Inmiddels ben ik weer groot aanhanger van de 2.2 ![]() Stap 1 moet echt altijd het uitlezen zijn. |
Auteur: | Cassisx [ 06 mei 2015 14:27 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Morgen zou een vriend met zijn Lexia tot bij mij kunnen komen. Aangezien ik (nog) geen ervaring heb met de informatie die de Lexia ons zal geven; welke info is belangrijk ? Ik veronderstel de foutmeldingen op de eerste plaats, zijn er ook meetwaarden die nuttig kunnen zijn in dit specifieke geval ? alvast bedankt ! |
Auteur: | GW-tje [ 06 mei 2015 15:43 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
Lexia is leuk, maar je zult toch redelijk wat kennis van zaken nodig hebben om de live-data eventueel te kunnen interpreteren om tot een diagnose te komen. Die Lexia vertelt niet: "Dit of dat is kapot en moet vervangen worden." |
Auteur: | willy4 [ 06 mei 2015 16:42 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
op injectie, kun je zien hoe de verstuivers reageren |
Auteur: | Cassisx [ 09 mei 2015 08:48 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
goeiemorgen, gisteren dan toch een uitlezing kunnen doen van de wagen. Geen foutboodschappen, geen rare dingen, alles lijkt normal maar toch blijft de motor op 3 pootjes lopen.brandstofdruk is bijna 700 Bar, 2 verstuivers hebben een correctie van -4,98 en 2 met +4,98. ik denk dat ik de verstuiver-trekker set ga aanschaffen, de verstuivers er ga uithalen en laten testen. Lijkt jullie dit de logische volgende stap ? grtjs |
Auteur: | willy4 [ 09 mei 2015 08:54 ] |
Berichttitel: | Re: 2.2 met kuren |
opgepast een verstuiver, met een slagtrekker eruit halen is niet zonder gevaar |
Pagina 1 van 7 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |