Auteur |
Bericht |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 een apart probleem
Hoi naar mijn auto nu een week of 2 te hebben bevalt ie erg goed . En naar het verversen van de olie werd het aleen maar beter . Nu valt me aleen 1 ding op bij een koude start . Dan start ik dus en rij ik weg naar een korte tijd circa 30 sec houd ie heel erg in geef ik gas bij prutelt ie wat laat ik gas los loopt ie gewoon stationair dit duurt ongeveer 4a6sec en dan is er niks meer aan de hand .
Wat zou dit kunnen zijn . Het was er ook al voor het verversen van de olie .
Mvg remon
|
22 apr 2015 21:08 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Jij hebt een 2.0i-16V, zie ik in een ander draadje. Die kan last hebben van vastzittende klepstoters, dan kun je dit soort verschijnselen krijgen. Zie ook http://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php? ... rs#p383086Maar voordat je ergens aan begint met repareren/aanpassen zou ik 'm eerst aan de Lexia hangen om te kijken of er storingscodes zijn. En zoja, welke zijn dat? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 apr 2015 21:18 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Kan ook met een verstoorde werking van de luchtpomp te maken hebben. In deze tijd hoort de pomp actief te zijn om de lambdasondes sneller op te warmen. Die luchtpomp is vaak defect en wordt in de Lexiaprogrammatuur niet nader onderzocht op werking en behoorlijk functioneren. De pomp zit recht onder de linkervoorsnep recht onder de luchtfilterkast.
Als de motor koud is en je start hem moet je binnen zeer korte tijd deze pomp kunnen horen lopen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
22 apr 2015 21:27 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Aanhakend op GW, naast je accu zie je een zwarte dop. dit is het uiteinde van de aanzuigbuis van de luchtpomp. Deze dop kun je eenvoudig omhoog trekken en wegnemen. Bij een koude motor kun je nu horen/voelen dat er lucht aangezogen wordt.
_________________ Zeg maar André
|
22 apr 2015 21:33 |
|
 |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Okee ik zal als het lukt morgen is kijken of ik de lucht pomp hoor of voel zuigen .een lexia heb ik hier niet en de citroen garages hier in de buurt ga ik niet heen. Erg naare garages . Overgens heb ik nooit een storing melding in de auto .als het gebeurt
|
22 apr 2015 21:58 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Ik vrees dat je toch het beste ergens de auto uit kunt laten lezen. Als je je woonplaats vermeld, kan misschien iemand in de buurt uitkomst bieden.
Ik ben ook benieuwd naar de locatie aangezien je liever niet naar dealers in de buurt wil gaan.
Niet iedere "hik" van de auto wordt op het mfd weergegeven, maar wel opgeslagen in de Ecu van de motor. En die is alleen met een lexia uit te lezen/wissen.
Alleen uitlezen zou je ook met een ODB2 BT dongle kunnen doen met een smartphone.
_________________ Zeg maar André
|
22 apr 2015 22:08 |
|
 |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Okee ik woon zelf in kampen overijssel misschien ieand van het forum met een lexia of is zo een dongle waarbjij het over hebt een beetje betaalbaar
Edit Ik zie dat een dongle niet zo veel kost pak hem beet 13euro
|
22 apr 2015 22:15 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Dongels blijven beperkt met uitlezen, maar je weet wel de foutcode.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
23 apr 2015 07:02 |
|
 |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Oke dat wist ik niet . Heb overgens ook een blikje wyns hydrolic valve concentrate gekocht Dat er ook maar is in gooien en testen .
|
23 apr 2015 07:50 |
|
 |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Zojuist nog effe de lucht pomp gecontroleert. Deze werkt is gelijk aan en gaat naar een seconde of 30 uit en dan kakt de motor ook in een paar sec . Kan dit het probleem zijn .
De lucht pomp maakt wel veel lawaai bij de aanzuigbuis
|
23 apr 2015 09:41 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Fijn, die werkt dus. Lawaai is normaal. Spul van Wynn's is prima voor je klepstoters, gebruikte ik elk jaar een blikje van.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 apr 2015 11:36 |
|
 |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Okee wat ik zo begreep van het blik hoef ik niet me olie te verversen daarna ? . Zou zonde zijn van me bet nieiwe olie hehe. Is er trouwens ieumand in de buurt waar ik is langs kan om aan de lexia te hangen .
Mvg
|
23 apr 2015 11:40 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Nee, met Wynn's voor de klepstoters hoef je niet te verversen, spul kan er gewoon in blijven zitten.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
23 apr 2015 11:58 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Link Lexia hulp aan forum leden: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=13382(Sorry, ik krijg het niet korter voor elkaar)
_________________ Zeg maar André
|
24 apr 2015 00:12 |
|
 |
remonetje
C5club Fan
Geregistreerd: 27 maart 2015 22:02 Berichten: 69
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: een apart probleem
Dankjewel . Ik zie dst gw-tje in apeldoorn zit dus mocht het probleem nnou nog blijfen is het dan mogelijk keer langs te rijden bij jou
Mvg
|
24 apr 2015 08:09 |
|
 |
|