Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=16304 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | tfokkinga [ 09 apr 2015 20:28 ] |
Berichttitel: | chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Overweeg om mijn C5 Break HDI uit nov 2001 te laten chiptunen Waarom?, om meer vermogen te hebben als ik mijn caravan trek Zit trouwens een ruilmotor in mijn C5, komt uit een Peugeot 406 hdi, schijnt precies dezelfde motor te zijn Heb al op onderwerp chiptuning in forum gezocht maar zag vooral berichten uit 2011 Wat is nu de laatste kijk hierop van de geachte forumleden Een firma die ik heb gezien op internet is tunex automotive http://www.tunex.nl/ Alvast bedankt voor jullie reacties |
Auteur: | Menno [ 09 apr 2015 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Een "ouderwetse" 2.0 hdi 110 kan je m.i prima chippen |
Auteur: | Xander [ 11 apr 2015 21:26 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Maat van mij laat al z'n geblazen motoren chippen. En ik deel zijn mening dat het echt een vooruitgang is. |
Auteur: | henkie HDI [ 11 apr 2015 22:18 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Met 330.000 kilometer op de klok en bouwjaar 2001 is je C5 geen drol meer waard. Dus mocht het verkeerd gaan heb je geen megastrop. Zelf heb ik 2 C5 2.2 HDI Breaks (BVA4) gehad, waarvan wellicht de eerste gechipt geweest is. (weggedaan met iets van 385.000 km op de klok). Mijn tweede was aanmerkelijk minder vlot. Met beide heb ik aanhangwagens en caravans (o.a. KIP Greyline 48T ; max 1300 kilo) getrokken. Momenteel rijd ik een Volvo S60 D5 automaat die door de tweede eigenaar gechipt is. Hij heeft de auto in bezit gehad vanaf dat de auto circa 135.000 kilometer tot circa 352.000 kilometer gereden had. Inmiddels staat er 405.000 kilometer op de klok. Ben zeer tevreden over de trekkracht (zou 200 pk / 450 Nm hebben) en verbruik is aangenaam laag ten op zichte van de C5 2.2 HDI. (net geen 1 op 15) Het enige waar voor ik bang zou zijn in jouw situatie is of de versnellingsbak en motor (verhoogde druk wellicht) de extra Nm en pk's aan kunnen. Succes met jouw beslissing ![]() |
Auteur: | JW-C5 [ 12 apr 2015 10:38 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Aan de HDi 110 zit een ML5 bak gekoppeld. Die kan dat grotere koppel makkelijk aan. Dat geldt niet voor de HDi 90 met z'n BE bak. Die bak heeft veel meer moeite met dat grotere koppel. Op XCNL heeft iemand z'n Xantia HDi 110 gechipt. Ook die heeft er de ML5 achter zitten. Zijn rijervaringen zijn zeer positief, maar hij heeft wel een kapotte koppakking gehad. Het is dan ook zaak om het zaakje goed warm te rijden alvorens dat forse koppel aan te spreken. Zo doet hij dat nu, en dat gaat goed ![]() Groet, JW |
Auteur: | tfokkinga [ 23 jun 2015 20:13 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
offertes opgevraagd Wat kan Vtune voor u beteken? Uw *Citroen C5 2.0 HDI* zal soepeler aan voelen, daar bij zal ook het vermogen toenemen. Meer power en souplesse. Maar wat is uw winst? Het vermogen van uw *Citroen C5 2.0 HDI* zal van *110* Pk stijgen naar *135* Pk. Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van *250* Nm naar *295* Nm. Dit zijn de waardes die Vtune adviseert, hogere waardes zullen meer risico met zich mee nemen! Tijdsduur van de werkzaamheden nemen ongeveer 1 tot 1.5 uur in beslag. Vtune 4 stappen proces De software van uw auto wordt uitgelezen. Deze software wordt door onze programmeur naar de wens van de klant aangepast. Na herprogrammering wordt de aangepaste software in uw auto ingelezen. De laatste stap is het leukste, tijdens de proefrit ervaart u de verschillen! U zult tijdens de proefrit meteen merkbaar verschil voelen. Een goede chiptuning valt of staat met de kwaliteit van de ontwikkelde software. Vtune Chiptuning ontwikkeld al meer dan 20 jaar alles in eigen huis. Daarbij geeft Vtune Chiptuning een 100% tevredenheidsgarantie, 10 dagen testen, niet tevreden, 100% geld terug! Vtune All-in Tarief Een op maat ontwikkelde Chiptuning voor uw auto bedraagt normaal € 399,99 Maak nu gebruik van de actie geldig tot en met eind juni ACTIEPRIJS € 350,00 Wat verbetert ATM voor uw Citroën C5 2.0 HDI ( 2001 - 2008 )? Via een veilige modificatie van de motormanagementsoftware worden de onderstaande verbeteringen gerealiseerd. Standaard ATM-Chiptuning Verschil Vermogen 110pk 140pk 30pk Koppel 250Nm 320Nm 70Nm Totale prijs Chiptuning voor uw Citroën C5 2.0 HDI ( 2001 - 2008 ) bedraagt normaal € 375,-, nu tijdelijk € 325,- Resume, ATM levert meer vermogen en koppel voor 25 euro minder MAW Wie zouden jullie kiezen????????????? Mvg Tjeerd |
Auteur: | Menno [ 23 jun 2015 20:27 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Geen van beide, ik zou naar de chipbakker gaan waar ik al eerder ben geweest en zeer tevreden over was ![]() Verder is dit eigen keuze ! Gewoon het bedrijf kiezen waar je je goed bij voelt |
Auteur: | c5jan [ 23 jun 2015 21:24 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Voor zolang het mag en betaalbaar blijft om te rijden, gewoon doen... De investering zal je er niet uithalen maar lol heb je wel gehad... ![]() |
Auteur: | BJG [ 23 jun 2015 23:25 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
JW-C5 schreef: Het is dan ook zaak om het zaakje goed warm te rijden alvorens dat forse koppel aan te spreken. Zo doet hij dat nu, en dat gaat goed ![]() Ik ben misschien een purist, maar ik ben van mening dat dat altijd moet, bij iedere motor en koppel. Ik doe dat dan ook zeer consequent, wel ben ik met je eens dat dat bij tuning belangrijker wordt. |
Auteur: | c5jan [ 23 jun 2015 23:37 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Toch kunnen deze blokken heel veel hebben, ook koud. Ik vermoed dat het belasting regime en de milieuzone willekeur een grotere bedreiging vormen voor het voortbestaan van dit blok... Bij m'n ex evasion is dat eerder het probleem dan het blok; m'n c5 is door een andere oorzaak op de eeuwige snelweg terecht gekomen. Toch allebei netjes tot ruim 3 ton opgereden en gezien het afgelegde traject vaak ook koud de snelweg op, en dat doen we niet stapvoets... |
Auteur: | JW-C5 [ 23 jun 2015 23:46 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
@ BJG, Eensch, uiteraard ![]() Met de km-stand die jij inmiddels gehaald hebt met je 1.6 HDi, zonder problemen, laat je zien dat dit essentieel is ![]() Ik had er dan ook de woorden nog beter tussen moeten zetten ipv goed Groet, JW |
Auteur: | Kapitein Rob [ 24 jun 2015 01:03 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Rustig op temperatuur brengen is essentieel voor de levensduur (ook al kunnen ze veel hebben). Ik heb altijd aangehouden dat een benzinemotor de eerste 10 km niet boven de 3000 rpm komt en een diesel pas na 20 km boven de 2500 rpm (ook op de snelweg). Een kennis van me heeft een Mercedes C190 diesel binnen 40.000km motorisch om zeep geholpen door altijd plankgas weg te rijden. Die 40.000km zijn in 5 jaar tijd vooral met stadsverkeer afgelegd, hij reed zelden meer dan 5 km achter elkaar ![]() ![]() |
Auteur: | tfokkinga [ 25 jun 2015 19:42 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
@Menno: Bij welke chipbakker ben jij geweest dan? Allen, Wat vinden jullie vd gevraagde prijzen 325 en 350 is dit marktconform?? |
Auteur: | Menno [ 25 jun 2015 20:00 ] |
Berichttitel: | chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Ik ben net als JW met de C1 bij bullpower geweest , die schrijft op maat niet zoals de meeste andere die gewoon een standaard programma inkopen ... |
Auteur: | marcnancy [ 24 sep 2015 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk |
Ik heb ook info opgevraagd bij ATM-Chiptuning , voor onze 2.0 l c5 diesel 109 pk automaat . Deze info kreeg ik door Vermogen 110pk 140pk 30pk Koppel 250Nm 350Nm 100Nm normaal is dit 70 , bij automaat kunne ze tot 100 gaan . De chiptuning word ook aangepast aan de automaat dat deze niet ongepast gaat terug schakelen . Na deze info heb ik het ook laten uitvoeren , moet zeggen geen spijt van de wagen is pak vlotter en het inhalen in de 4 de versnelling gaat veel beter en vlotter , schakelt niet terug naar 3 . kwa het verbruik kan ik nog niets zeggen of het gedaald is ja of nee , maar hou jullie op de hoogte . |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |