Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

flashlube LPG
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=1536
Pagina 1 van 1

Auteur:  THEFXR [ 25 jul 2007 16:12 ]
Berichttitel:  flashlube LPG

zijn hier mensen die op LPG rijden met het flashlube systeem gemonteerd?
info http://www.flashlube-europe.com/

Auteur:  dbnunumete [ 31 jul 2007 16:32 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

Ik ken het alleen maar voor oldtimers op lpg, die nog eigenlijk lood nodig hebben voor de "klepsmering".

Auteur:  joopbos [ 30 sep 2008 19:45 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

In onze vorige auto een Mazda 626 heb ik altijd Flashlube gebruikt. De Mazda 626 heeft relatief 'zachte' kleppen. Na 186.000 km (waarvan 120.000 km op LPG was er geen slijtage waarneembaar). LPG is erg schraal - Flashlube kun je beschouwen als een soortgelijke dope die je ook in benzines als V-Power en Excellium e.d. aantreft.
Binnenkort wordt in onze C5 Vialle LPI ingebouwd, inclusief een doseereenheid voor Flashlube.

Auteur:  Ronald [ 01 okt 2008 19:24 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

joopbos schreef:
In onze vorige auto een Mazda 626 heb ik altijd Flashlube gebruikt. De Mazda 626 heeft relatief 'zachte' kleppen. Na 186.000 km (waarvan 120.000 km op LPG was er geen slijtage waarneembaar).

Het probleem met dit soort producten is altijd dat je niet weet hoe je Mazda er na 186.000 had uitgezien zonder dit product. Dus kan dit nooit als bewijs of serieuze aanbeveling worden gezien.
Sorry, ik ben altijd sceptisch, ik doe het nooit.

gr. Ronald

Auteur:  joopbos [ 01 okt 2008 20:56 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

Je hebt in deze zin gelijk: de meeste additieven zijn slecht evalueerbaar ('Stop een tijger in uw tank')... Echter:
het komt bij Mazda's 626 (met de 1.8 GE motor) op lpg redelijk vaak voor dat de cylinderkop na 150.000 km op lpg aan vervanging toe is. Onze Mazda vertoonde na 120.000 km geen merkbare slijtage; dat is een redelijke indicator van het effect. Mijn garagehouder was verbaasd...
Ook een indicator is dat de motor niet 'rauw' loopt bij het gebruik van Flashlube; het loopt soepeler. Ook onze lpg-inbouwer heeft positieve resultaten met de toevoeging. Voor de C5 2.0 is Flashlube niet persé noodzakelijk - de motor loopt er minder rauw op. Om de kosten hoef je het niet te laten, Flashlube is niet duur in gebruik.
Zie ook de test van Honda's en een Xantia op: http://www.flashlube-europe.com/nl/tech ... taten.html

Auteur:  joopbos [ 10 okt 2008 17:08 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

Sinds gisteren rijdt de C5 op LPG: Vialle LPI systeem. Gemonteerd door Adrie Schouten in Heerenveen en voorzien van Flashlube set. LPI rijdt geweldig, volle tank voor € 26,=...

Auteur:  THEFXR [ 10 okt 2008 19:34 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

joopbos schreef:
Sinds gisteren rijdt de C5 op LPG: Vialle LPI systeem. Gemonteerd door Adrie Schouten in Heerenveen en voorzien van Flashlube set. LPI rijdt geweldig, volle tank voor € 26,=...

Lpi wordt toch vloeibaar ingespoten ipv gasvorm, dan heb je dat flashlupe niet meer nodig.

Auteur:  joopbos [ 10 okt 2008 20:45 ]
Berichttitel:  Re: flashlube LPG

Bij Vialle LPI wordt LPG inderdaad vloeibaar ingespoten (het verandert in gasvorm zodra het in de verbrandingkamer belandt), maar dat wil niet zeggen dat daardoor de eigenschappen van LPG veranderen. LPG is schraal (dus niet 'vettig', zoals benzine of diesel). Het probleem is dat LPG géén smerende eigenschappen heeft, of het nu vloeibaar of in gasvorm wordt geïnjecteerd. Door de toevoeging van Flashlube wordt het 'smerende' effect van benzines bereikt (vergelijkbaar met zgn. 'dopes' in benzine (zie V-Power of Excellium).
Wellicht ten overvloede: Flashlube wordt niet in de gastank met LPG gemengd (aan LPG kun je niks toevoegen). Flashlube wordt via een opening in het inlaatspruitstuk bij het brandstof mengsel gevoegd.
(zie http://www.flashlube-europe.com/images/ ... 0dl_nl.pdf

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/