Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Turbo of luchtlek???
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=15186
Pagina 1 van 1

Auteur:  pyro48 [ 26 jun 2014 15:38 ]
Berichttitel:  Turbo of luchtlek???

Hallo allemaal?

Mijn probleem met m'n C5 PH1 2.0 Hdi is het volgende.
Bij het rijden mis ik vermogen.
In de 1ste en 2de versnelling is er weinig van te merken.
Heb gezien dat het in 3de, 4de en 5de versnelling onder de 3000 tr echt niet te doen is. kan met moeite een andere wagen inhalen tenzij ik boven de 2500 a 3000 toeren kom, dan krijg ik wel de turbo boost en rijdt hij normaal.
Vacuum ventielen zijn OK, luchtklep na de cooler is OK, krijg vacuum op de EGR klep, Luchtmassameter is vernieuwd, wanneer ik in het spiegeltje kijk heb ik geen zwarte wolk achter me bij het rijden of optrekken.
Als ik rijd met de vestertjes open, hoor ik wel dat hij fluit. Zou het een lek of gaatje in een leiding kunnen zijn?
Heb de bovenste en onderste luchtslangen naar en van de cooler bezien maar kan ni dadelijk een gat of scheur vinden. Welke slangen of slangetjes zitten er nog op het systeem waar een lek kan onstaan?
Heeft iemand een lijst met de slangnummers of foto van het lucht circuit?
M.v.g.

Paul

Auteur:  boes [ 26 jun 2014 16:53 ]
Berichttitel:  Re: Turbo of luchtlek???

Ga eens rijden met een lexia of andere scanner en bekijk in livedata de laaddrukken.
Lees meteen het MM uit.
Succes

Auteur:  edwin48 [ 26 jun 2014 19:56 ]
Berichttitel:  Re: Turbo of luchtlek???

Kan natuurlijk ook nog de vacuüm slangentjes zijn die naar de turbo en de egr gaan. Die dunne zwarte buisjes tegen het shutboard.

Auteur:  pyro48 [ 26 jun 2014 20:42 ]
Berichttitel:  Re: Turbo of luchtlek???

Heb hem aan de compu gehangen en rondgereden.
Alle waarden waaren normaal volgens de garagist.
Zie net dat edwin48 hetzelfde probleem had en die heeft zijn gaspedaal vervangen en het wa opgelost.
Wat zou dit hiermee te maken hebben?

Groetjes

Paul

Auteur:  pyro48 [ 26 jun 2014 20:50 ]
Berichttitel:  Re: Turbo of luchtlek???

edwin48 schreef:
Kan natuurlijk ook nog de vacuüm slangentjes zijn die naar de turbo en de egr gaan. Die dunne zwarte buisjes tegen het shutboard.



Daar twijfel ik aan omdat wanneer ik de stekker van de kleppen lostrek, de motor anders gaat draaien, dan draaid deze zwaarder en dit is bij de drie vacuum kleppen hetzelde.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/