Auteur |
Bericht |
bloemsma
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:54 Berichten: 11 Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: Break HDI 2.0 110 PK Prestige
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 247000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Startprobleem
Na 5 jaar zeer tevreden met mijn C5 diesel B.J. 2003, K.M. stand nu 236000, gereden te hebben is er een startprobleem. De eerste keer dat de auto niet wilde starten was na een rit van 800 km. Na op de plaats van bestemming aangekomen te zijn wilde ik na 10 min. starten. Toen sloeg de C5 niet aan. Na een uur gewacht te hebben startte hij weer probleemloos. Daarna weken geen last meer gehad van dit probleem. Deze week na een zeer korte rit wilde ik de auto weer starten, hij sloeg niet aan. Na even gewacht te hebben deed hij het weer probleemloos. Nu staat bij mijn huis en start niet meer. Starten, aanslaan en stopt na 1 sec weer. 2e startpoging het zelfde, aanslaan na 1 sec stoppen. Bij de derde poging slaat de motor ook niet meer aan. Als ik weer een poging waag na een paar uur het zelfde verhaal in de zelfde volgorde. Ik heb de accupolen losgemaakt de sleutel gereset en geprobeerd te starten met de sleutel zonder A.B. Het vervelende is dat de auto ook nog eens in zijn laagste stand staat zodat het weg halen met een autoambulance ook niet makkelijk zal gaan. Heeft er iemand een suggestie wat de oorzaak zou kunnen zijn? H.G. Jan Bloemsma
|
14 maart 2014 11:42 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Hoor je wel de opvoerpomp draaien als je de auto op contact zet?
|
14 maart 2014 11:55 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Uit je verhaal begrijp ik dat je motor wel start (=startmotor draait rond), maar niet aanslaat (=lopen blijven). Je hebt dus wel stroom maar (waarschijnlijk) niet genoeg/geen brandstoftoevoer. Dat betekent dat je het brandstofcircuit moet nalopen: - zit er genoeg in de tank (ga ik van uit, maar controleer maar); - werkt de brandstofpomp? - komt er brandstof bij de injectoren (of zit er lucht in de leiding). Mogelijk zitten er nog meer stappen ter controle. Kan ook in de elektronica zitten, maar het brandstofsysteem lijkt me gemakkelijker op zicht te controleren. Succes!
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
14 maart 2014 11:58 |
|
 |
bloemsma
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:54 Berichten: 11 Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: Break HDI 2.0 110 PK Prestige
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 247000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Als ik het contact aan zet hoor ik een klikje onder de motorkap en een klikje achter bij de brandstoftank. In de tank zit zeker nog 50 l diesel.
De accu is 1 jaar oud en heb ook op de lader gezet ( voor alle zekerheid ).
|
14 maart 2014 12:05 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Waarschijnlijk is er een probleem in 1 van de volgende gebieden:
- brandstofopvoerpomp - lagedruk/hogedruk-brandstofpomp, - lekkage in de common-rail, - een defecte druksensor in de rail, - een slechte (of meer) verstuiver(s), - een los zittende verstuiver, - ergens een luchtlek.
Allemaal zaken om door een dieselspecialist te laten controleren.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 maart 2014 12:35 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
In die ene seconde dat de auto loopt moet je snel op de omhoogknop kunnen drukken. Als dat commando eenmaal geaccepteerd is zal de auto electrisch de auto verder omhoogbrengen, ook al is de motor afgeslagen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
14 maart 2014 12:36 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Je moet niet alleen een klik vanonder de achterbank maar ook een zoemend geluid wat een seconde of 3 a 4 aanhoud. Dat is de opvoerpomp. Ze gaan wel eens stuk.
|
14 maart 2014 13:05 |
|
 |
bloemsma
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:54 Berichten: 11 Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: Break HDI 2.0 110 PK Prestige
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 247000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Zoemend geluid onder achterbank hoor ik niet, ook niet als ik de achterbank omhoog doe. Het knopje omhoog indrukken ga ik proberen. Zal al iets schelen als de auto op normale hoogte staat. Verder ja, zal inderdaad een ( diesel ) specialist bij moeten komen. Ik hoop dat het probleem snel opgelost kan worden. Het is het eerste echte probleem in ruim 5 jaar tijd dus ik moet ook niet mopperen. 
|
14 maart 2014 13:37 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Pomp stuk.
|
14 maart 2014 13:42 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Hoe dit bij de C5 precies zit weet ik niet maar die pompen willen wel eens blijven steken en zijn met een klap weer over het dode punt heen te helpen. Ik meen dat deze op de bodem van de dieseltank zitten, van bovenaf gemonteerd.
Ik had hetzelfde geintje met mn Evasion toen er net 80 liter dure diesel in de tank zat. Wist ik veel dat je die gewoon van onderaf de pomp een klap kon geven... Uitstel, geen afstel van vervanging maar je kunt in ieder geval naar een garage komen.
|
14 maart 2014 13:46 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Lijkt een beetje op wat ik heb gehad pomp was nog goed maar kreeg geen prik had een probleem met de stekker in de bsi zekering kast. Andere stekker er op gemonteerd en rijdt nu nog steeds perfect. Dus controleer eerst of je stroom hebt op de pomp voordat j er dure reperaties doet.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
14 maart 2014 14:14 |
|
 |
bloemsma
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:54 Berichten: 11 Woonplaats: Heerhugowaard
Auto: Break HDI 2.0 110 PK Prestige
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 247000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Hoera, mijn C5 start weer. Ik wil iedereen bedanken voor de nuttige tips. De oorzaak van het niet starten lag inderdaad in de stekker van de brandstofpomp. Een opluchting, geen gedoe met autoambulances etc. Het forum werkt geweldig en nogmaals mijn dank. Gr. Jan Bloemsma
|
14 maart 2014 14:30 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
Even afwachten of ze het morgen nog steeds doet, Jan! Maar voorlopig.... 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
14 maart 2014 14:39 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
14 maart 2014 16:24 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Startprobleem
bloemsma schreef: De oorzaak van het niet starten lag inderdaad in de stekker van de brandstofpomp. De stekker in de BSI bedoelde je?
|
14 maart 2014 18:21 |
|
 |
|