Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    C5club Rookie

    			        
Berichten: 36
      		Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 99000
      			      		      			      				Kleur: Gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Kudelstaart
      			      		      		
      		      		      		        Na vervangen van de distributieriem ook gelijk de multiriem vervangen, het betreft een V6 3.0l benzine motor (ES9J4S). Voor het vervangen van de DB riem dient de pulley van de stuurbekrachtigingspomp verwijderd te worden. Duidelijk is te zien dat ná deze pulley de riem scheef gaat lopen naar de meeneemrol en vervolgens dus scheef over de dynamo pulley loopt (1 ril naast de pulley). Over de pulley van de aircopomp loopt ie weer goed.
De snaar blijft vervolgens wel zo zitten en ik rij dus nu met de snaar 4 van de 5 groeven over de dynamo pulley en de riem loopt niet in zijn geheel over de meeneemrol ervoor. Niet ideaal dus en ik zie dit ook als tijdelijk (uiteraard), dit moet verholpen.
Ik heb enkel de pulley gedemonteerd en weer terug opnieuw gemonteerd. Ook is de spanrol verwijderd geweest en de pulley van de krukas, deze zitten echter voor de pulley van de stuurbekr waar de snaar wel goed overheen loopt en dus geen invloed op het scheeflopen (zou ik zeggen). Pulley heb ik een paar keer gedraaid (en hierbij helaas 1 boutje afgedraaid, zit dus met 3 vast...), dit veranderd niets en multiriem blijft scheef lopen.
Vraag is of mensen dit herkennen?? en beter nog er een oplossing voor hebben? Tips voor uitlijnen van de pulley?? Alle wijsheid is welkom!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			De snaar blijft vervolgens wel zo zitten en ik rij dus nu met de snaar 4 van de 5 groeven over de dynamo pulley en de riem loopt niet in zijn geheel over de meeneemrol ervoor. Niet ideaal dus en ik zie dit ook als tijdelijk (uiteraard), dit moet verholpen.
Ik heb enkel de pulley gedemonteerd en weer terug opnieuw gemonteerd. Ook is de spanrol verwijderd geweest en de pulley van de krukas, deze zitten echter voor de pulley van de stuurbekr waar de snaar wel goed overheen loopt en dus geen invloed op het scheeflopen (zou ik zeggen). Pulley heb ik een paar keer gedraaid (en hierbij helaas 1 boutje afgedraaid, zit dus met 3 vast...), dit veranderd niets en multiriem blijft scheef lopen.
Vraag is of mensen dit herkennen?? en beter nog er een oplossing voor hebben? Tips voor uitlijnen van de pulley?? Alle wijsheid is welkom!
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb ooit met een 2.0 HDI evasion zoiets gehad, na vervanging bij de garage notabene. 
Op een gegeven moment liep de multiriem ergens tegenaan bij hoge toeren en sloeg er 1 ril met inwendige staalkabel om de aircopoelie.
Had een drama kunnen worden maar alles is heel gebleven...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Op een gegeven moment liep de multiriem ergens tegenaan bij hoge toeren en sloeg er 1 ril met inwendige staalkabel om de aircopoelie.
Had een drama kunnen worden maar alles is heel gebleven...
Berichten: 3350
      		Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Break 2.2 16V HDi
      			      		      			      				Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10465
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 420.000
      			      		      			      				Kleur: Donker Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Eindhoven
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb zelf geen V6, maar het principe is natuurlijk gelijk.
Of je hebt een pulley "achterstevoren" gemonteerd, of een geleiderol/spanrol staat scheef.
Het scheef staan van een geleide/spanrol zorgt er ook voor dat een riem uit de banen gaat lopen.
Enige ander reden die ik kan bedenken is dat je verkeerd parts geleverd hebt gekregen...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Of je hebt een pulley "achterstevoren" gemonteerd, of een geleiderol/spanrol staat scheef.
Het scheef staan van een geleide/spanrol zorgt er ook voor dat een riem uit de banen gaat lopen.
Enige ander reden die ik kan bedenken is dat je verkeerd parts geleverd hebt gekregen...
Zeg maar André
    				
    				    			C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Als de riem op 4 van de 5 rillen wordt geleid krijg je een zijdelingse kracht door de spanning op de riem. 
Oppassen dus...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Oppassen dus...
Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        De vraag is wat er gebeurt als je de riem eerst goed monteert; loopt hij dan alsnog van de pulley of is het probleem er dan niet meer? Pulley ook maar eens goed schoonmaken met een staalborstel, vaak blijven er in de groeven oude stukjes riem achter die een verkeerd sturend effect kunnen hebben. 
Kun je die 4e schroef niet meer uitboren en de zaak herstellen? Met 3 boutjes zal de zaak er niet aflopen maar je hebt wel direct een onbalans in het wiel zitten........
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Kun je die 4e schroef niet meer uitboren en de zaak herstellen? Met 3 boutjes zal de zaak er niet aflopen maar je hebt wel direct een onbalans in het wiel zitten........
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie

    			        
Berichten: 36
      		Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 99000
      			      		      			      				Kleur: Gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Kudelstaart
      			      		      		
      		      		      		        Riem heb ik verschillende keren "ontspannen" en terug op de rol/pulley gelegd, iedere keer loopt deze er van af. De pulley heb ik diverse keren gedemonteerd en gedraaid (t.o.v. de flens op de pomp), ook dat biedt niets. Ik heb de riem ook omgedraaid en zelfs de oude riem terug gemonterd, ook die liep er af. Zal de loopvlakken idd controleren op oude riemresten (deze heb ik wel van de spanner verwijderd omdat ik deze los had gehaald) en reinigen, mogelijk dat dat soelaas biedt.
Wat ik nog niet heb geprobeerd (dank voor deze tip!) is de pulley andersom monteren. Het vlak van de pulley zit (in de dwarsdoorsnede gezien) ongeveer in het midden van het loopvlak, het kan idd goed zijn dat als deze verkeerdom is gemonteerd deze hierdoor nu iets uit lijn staat, ga ik zeker onderzoeken; foto/beeldmateriaal nagaan en het Haynes handwerkboek erbij pakken, hier staat weliswaar niet de V6 in beschreven maar ik neem aan dat de stuurbekrachtigingspomp dezelfde is als op andere modellen.
Voor wat betreft het afgebroken boutje, alles wat ik afgelopen weekend heb gedé- en monteerd liep echt als een jekko (na losdraaien kon ik alle bevestigingsmiddelen met de hand verwijderen), ik ben er ook niet bang voor dat ik het stukje schroefdraad er niet met een linkse tap uitkrijg en/of verder doorgedraaid krijg zodat deze aan de andere kant uit de flens van de pomp komt. Mogelijk kan ik zelfs het stukje dat al uit de flens steekt met een lange bek tang pakken en verder draaien. Beroerde is echter de bereikbaarheid van de pomp, moet even nagaan of deze eenvoudig is te demonteren. Hier had ik na de klus (en het geëmmer met de multiriem/deze pulley) gisterenmiddag geen puf meer voor.
Bedankt alvast voor de reacties en de tips, ik hou me uiteraard verder aanbevolen!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wat ik nog niet heb geprobeerd (dank voor deze tip!) is de pulley andersom monteren. Het vlak van de pulley zit (in de dwarsdoorsnede gezien) ongeveer in het midden van het loopvlak, het kan idd goed zijn dat als deze verkeerdom is gemonteerd deze hierdoor nu iets uit lijn staat, ga ik zeker onderzoeken; foto/beeldmateriaal nagaan en het Haynes handwerkboek erbij pakken, hier staat weliswaar niet de V6 in beschreven maar ik neem aan dat de stuurbekrachtigingspomp dezelfde is als op andere modellen.
Voor wat betreft het afgebroken boutje, alles wat ik afgelopen weekend heb gedé- en monteerd liep echt als een jekko (na losdraaien kon ik alle bevestigingsmiddelen met de hand verwijderen), ik ben er ook niet bang voor dat ik het stukje schroefdraad er niet met een linkse tap uitkrijg en/of verder doorgedraaid krijg zodat deze aan de andere kant uit de flens van de pomp komt. Mogelijk kan ik zelfs het stukje dat al uit de flens steekt met een lange bek tang pakken en verder draaien. Beroerde is echter de bereikbaarheid van de pomp, moet even nagaan of deze eenvoudig is te demonteren. Hier had ik na de klus (en het geëmmer met de multiriem/deze pulley) gisterenmiddag geen puf meer voor.
Bedankt alvast voor de reacties en de tips, ik hou me uiteraard verder aanbevolen!
BAN

    			        
Berichten: 2676
      		Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
      			      		      			      				Opties: veel
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09950
      			      		      			      				Productienummer: 0179
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 315.000
      			      		      			      				Kleur: gris aluminium
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: Zeist
      			      		      		
      		      		      		        Dan zit een van de poulies niet in lijn. Veel andere opties zijn er ook niet lijkt me.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        De meeste pompen zijn ook opgehangen op een verstelbare "plug-bout". Hiermee kun je de positive van de pomp iets verschuiven ten opzichte van de montagevlakken. Dit is ook bedoeld voor het uitlijnen van een en ander. Als jij daar niet aan hebt gezeten, is het verkeerd om monteren van het riemwiel de meest voor de hand liggende fout die je gemaakt zou kunnen hebben.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie

    			        
Berichten: 36
      		Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 99000
      			      		      			      				Kleur: Gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Kudelstaart
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb zo her en der even gezocht maar kan nergens een duidelijke foto vinden van de pulley op de stuurbekrachtigingspomp om na te gaan of ik deze misschien verkeerd om heb bevestigd.
Is er misschien iemand die een deel uit een onderdelen catalogus kan knippen/plakken waar deze pulley op staat?
Alvast bedankt!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Is er misschien iemand die een deel uit een onderdelen catalogus kan knippen/plakken waar deze pulley op staat?
Alvast bedankt!
C5club Rookie

    			        
Berichten: 36
      		Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 99000
      			      		      			      				Kleur: Gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Kudelstaart
      			      		      		
      		      		      		        Opgelost!! 
 
Pulley van de stuurbekrachtigingspomp zat verkeerd om gemonteerd.... Na 1,5 dag sleutelen vorig weekend had ik dus kennelijk niet meer het vermogen om iets verder te kijken dan mijn neus lang was
 
Klus was nu in een klein uurtje geklaard, auto opbokken, wiel en wielkap verwijderen, spanner lossen en multiriem verwijderen en pulley omdraaien. Daarna weer terug opnieuw alles terugbouwen.
Op de bijgaande foto's is het de pulley rechtsboven (boven de dynamo). Op de detailfoto duidelijk te zien hoe om deze gemonteerd moet worden (gezien vanaf rechterzijde van de auto, pomp zit achter de pulley). Bij nadere inspectie was de rand van de flens van de stuurbekrachtigingspomp op het bevestigingsvlak van de zichtbaar. Niet duidelijk, maar toch.
Gelijk ff olie en filters (olie + lucht + pollen) ververst. Nu nog even afgebroken achter ruitenwisserarm vervangen en dan zijn we weer helemaal het baassie voor het komende jaar!
 
 
Moet me nu alleen even wegwijs maken met de Lexia die ik heb aangeschaft paar weken geleden om de onderhoudsbeurt te resetten.
Dank voor het meedenken!
    				
    				
    				
    				    				Pulley van de stuurbekrachtigingspomp zat verkeerd om gemonteerd.... Na 1,5 dag sleutelen vorig weekend had ik dus kennelijk niet meer het vermogen om iets verder te kijken dan mijn neus lang was
Klus was nu in een klein uurtje geklaard, auto opbokken, wiel en wielkap verwijderen, spanner lossen en multiriem verwijderen en pulley omdraaien. Daarna weer terug opnieuw alles terugbouwen.
Op de bijgaande foto's is het de pulley rechtsboven (boven de dynamo). Op de detailfoto duidelijk te zien hoe om deze gemonteerd moet worden (gezien vanaf rechterzijde van de auto, pomp zit achter de pulley). Bij nadere inspectie was de rand van de flens van de stuurbekrachtigingspomp op het bevestigingsvlak van de zichtbaar. Niet duidelijk, maar toch.
Gelijk ff olie en filters (olie + lucht + pollen) ververst. Nu nog even afgebroken achter ruitenwisserarm vervangen en dan zijn we weer helemaal het baassie voor het komende jaar!
Moet me nu alleen even wegwijs maken met de Lexia die ik heb aangeschaft paar weken geleden om de onderhoudsbeurt te resetten.
Dank voor het meedenken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        C5club Rookie

    			        
Berichten: 36
      		Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 99000
      			      		      			      				Kleur: Gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Kudelstaart
      			      		      		
      		      		      		        4e boutje zit er nog in, alleen zonder kop  
  Die heb ik er niet uit gekregen.
Ben er eigenlijk niet zo bang voor dat de pulley er af zal vliegen. Enig blijft onbalans, veroorzaakt door een ontbrekend boutkopje, zal ook wel loslopen (boutjes zitten redelijk dicht bij het middelpunt).
Riem was nog helemaal OK, heb er maar 60 km mee gereden.
Aparte was wel dat de riem goed op de meeneemrol en de pulley van de dynamo zat en enkel 1 "ril" van de pulley van de stuurbekrachtiginspomp af was, deze stond dus (zichtbaar) uit lijn.
Groet, Pieter
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ben er eigenlijk niet zo bang voor dat de pulley er af zal vliegen. Enig blijft onbalans, veroorzaakt door een ontbrekend boutkopje, zal ook wel loslopen (boutjes zitten redelijk dicht bij het middelpunt).
Riem was nog helemaal OK, heb er maar 60 km mee gereden.
Aparte was wel dat de riem goed op de meeneemrol en de pulley van de dynamo zat en enkel 1 "ril" van de pulley van de stuurbekrachtiginspomp af was, deze stond dus (zichtbaar) uit lijn.
Groet, Pieter
Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Je kunt dit soort problemen in het vervolg eenvoudig voorkomen door een witte aftekenstift te gebruiken, die natuurlijk in je gereedschapsset zit. Na demontage geef je een stip op het montagevlak van de bouten en je vergist je nooit meer.
Ook geven sluit/borg-ringen altijd een afdruk op het montagevlak, daar had je de montagestand ook aan kunnen herkennen.
Mooi dat je het zonder schade ontdekt hebt, je kunt dit soort vergissingen heel lang over het hoofd zien.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ook geven sluit/borg-ringen altijd een afdruk op het montagevlak, daar had je de montagestand ook aan kunnen herkennen.
Mooi dat je het zonder schade ontdekt hebt, je kunt dit soort vergissingen heel lang over het hoofd zien.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie

    			        
Berichten: 36
      		Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 99000
      			      		      			      				Kleur: Gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Kudelstaart
      			      		      		
      		      		      		        Hi GW'tje,
Dank voor de tip, dit had ik ook gedaan.... Kijk maar even op de foto van de pulley van de krukas.
Ik had dit ook gedaan voor de pulley van de stuurbekrachtigingspomp, echter.....
Als je goed kijkt naar de detail foto van de pulley van de stuurbekrachtigings pomp lijkt het alsof de centreer ring van de pulley wat lichter is als de pulley. Schijn bedriegt echter want de deling is nl slecht zichtbaar en ik had keurig netjes een streepje gezet op ........ alleen de centreer ring! Daar had ik bij montage dus niets meer aan, jammert!
Ben idd blij dat ik wel de tegenwoordigheid van geest heb gehad om ook na het monteren van de multiriem de motor enkele keren rond te toornen waarop al duidelijk werd dat de multiriem verliep.
Thx! Pieter
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Dank voor de tip, dit had ik ook gedaan.... Kijk maar even op de foto van de pulley van de krukas.
Ik had dit ook gedaan voor de pulley van de stuurbekrachtigingspomp, echter.....
Als je goed kijkt naar de detail foto van de pulley van de stuurbekrachtigings pomp lijkt het alsof de centreer ring van de pulley wat lichter is als de pulley. Schijn bedriegt echter want de deling is nl slecht zichtbaar en ik had keurig netjes een streepje gezet op ........ alleen de centreer ring! Daar had ik bij montage dus niets meer aan, jammert!
Ben idd blij dat ik wel de tegenwoordigheid van geest heb gehad om ook na het monteren van de multiriem de motor enkele keren rond te toornen waarop al duidelijk werd dat de multiriem verliep.
Thx! Pieter
Berichten: 5090
      		Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2015
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 85000
      			      		      			      				Kleur: Gris Platine
      			      		      			      				Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
      			      		      		
      		      		      		        ... overigens heb je volgens mij geen Lexia nodig om je onderhoudsteller te resetten.
Kijk maar even in het boekje.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Kijk maar even in het boekje.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
    				
    				    			Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

