Gele peilstok I.P.V. Oranje
Auteur |
Bericht |
Zwever
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2013 21:16 Berichten: 615 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Naar boven
|
 Gele peilstok I.P.V. Oranje
Hallo,
Ik heb een 1.6 hdif uit 2006 en die heeft nog een gele peilstok en geen oranje. Ik begrijp uit eerdere topics hierover dat ooit bij een terugroepactie de peilstok bij dit type vervangen is door de oranje maar dat er verder geen aanpassingen zijn geweest. Begrijp ik het goed dat je dan in het geval van de gele peilstok de olie gewoon tot iets boven het maximum moet vullen ?
Zo ja moet dat dan bijv. Een halve centimeter zijn of meer ?
Groet.
_________________ Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
|
26 okt 2013 16:46 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
ach haal gewoon een nieuwe peilstok,....hoef je ook niets te gokken.
|
26 okt 2013 17:00 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
Even uit het hoofd gaat de inhoud dan van 3.7 naar 4.2 liter. Dus zou je nadat de olie bovenaan de gele stok staat er nog een, veiligheidshalve kleine, halve liter bij kunnen doen. Beste is uiteraard een nieuwe peilstok.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
26 okt 2013 20:15 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
Zo'n stok kost een paar euro ,... Idd wel zo gemakkelijk
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
26 okt 2013 23:06 |
|
 |
Zwever
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2013 21:16 Berichten: 615 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
Ik wist niet dat je die nog zou kunnen kopen (beetje naief natuurlijk). Ik neem aan gewoon bij de citrodealer.
wat ik wel vreemd vindt is dat je dan dus eigenlijk het oliepeil boven het maximum van het oorspronkelijke bij gaat vullen, er veranderd immers niets aan de inhoud van het carter. Ik dacht altijd dat het oliepeil boven het maximum vullen schadelijk zou kunnen zijn. Misschien alleen als dat om grotere hoeveelheden gaat.
groet
_________________ Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
|
27 okt 2013 09:34 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
Ik denk dat de gedachte erachter meer te maken heeft met het feit dat je in meer olie meer vuil kwijt kunt en dat meer olie iets langer meegaat.
Dit is het grootste probleem bij de 1.6.
Ik ververste de olie elke 10.000km. Tussen de beurten in even afzuigen en nieuw erin, kwartiertje werk.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 okt 2013 10:16 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
Interval verkleinen bij een 1.6HDi is sowieso een goed plan ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
27 okt 2013 10:49 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Gele peilstok I.P.V. Oranje
Volgens mij had het ook te maken dat de hoeveelheid olie niet optimaal de turbo kon smeren als je de 20000 interval deed aanhouden.. Veel mensen reden zelfs 25k en dan ( ik meen mede door vervuiling van het zeefje) de smering vrijwel nihil was.
Citroen is vrijsnel overgegaan van 3,7 naar 4,3. Terwijl ford bijv is blijven vasthouden aan de 3,7 liter
|
27 okt 2013 10:54 |
|
 |
|