Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

vacuum slang
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=13920
Pagina 1 van 2

Auteur:  hank4all [ 08 sep 2013 22:08 ]
Berichttitel:  vacuum slang

Nu had ik vorige week problemen met mijn remmen, wat uiteindelijk veroorzaakt werd door een losgeschoten vacuumslang.

De slang van de verdamper word door middel van een T stukje afgetapt van het vacuum van de rembekrachtiger, dit lijkt mij niet zo veilig.

Nu is mijn vraag waar kan ik het beste de vacuumslang van de verdamper wel aansluiten.

V.g. Henk

Auteur:  c5jan [ 08 sep 2013 22:42 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Dit heeft 11 jaar zo gezeten? Desnoods een slangenklem erop?

Auteur:  hank4all [ 08 sep 2013 22:52 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Ja dat klopt, maar het gaat me meer om het idee dat het op een veilige manier is aangesloten, en daar komt bij dat ik nog een nieuwe slang heb liggen voor de rembekrachtiger ooit eens verkeerd besteld.

Auteur:  akooiman [ 08 sep 2013 23:38 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Bij mij is de verdamper aangesloten op een aansluiting op het inlaat spruitstuk.
Net onder het gasklephuis heeft de lpg man daar een extra aansluiting gemaakt.

Auteur:  hank4all [ 08 sep 2013 23:56 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Daar kan ik wat mee, kan ik daar een gaatje boren en een aansluitnippel monteren.

Auteur:  akooiman [ 08 sep 2013 23:57 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

mocht er behoefte aan zijn, kan ik morgen wel een foto-tje maken

Auteur:  hank4all [ 09 sep 2013 02:27 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Ja een foto is altijd goed.
al vast bedankt voor de moeite.

Auteur:  akooiman [ 09 sep 2013 16:33 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Het rood omcirkelde slangetje is bij mij de vacuum slang.

Het was een beetje een ongemakkelijke hoek, en de motor was ook
te heet om een mooiere foto te maken, maar hopelijk heb je er toch wat aan.

Het extra aansluitingkje zit in ieder geval aan de rechter zijde op het inlaatspruitstuk
onder de gasklep.

Auteur:  hank4all [ 09 sep 2013 21:10 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Mooi bedankt, de plaats is duidelijk ik neem aan dat daar een extra aansluitnippel is ingedraaid.
Ik ga van week kijken of ik hem daar ook kan plaatsen, bedankt voor de foto.

V.g. Henk

Auteur:  bertutrecht [ 03 jan 2014 13:07 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

hank4all schreef:
Daar kan ik wat mee, kan ik daar een gaatje boren en een aansluitnippel monteren.

Bij mij is er geen extra aansluiting gemaakt, maar een T-stukje tussen de leiding van de verdamper naar het kastje naast de radiator onder de koplamp aan de kant van de accubak. Dan heb je aan die ene aansluiting op je luchutinlaat genoeg. Werkt bij mij al zo lang ik die c5 heb (ca 5 jaar).
mvg Bert

Auteur:  Timo 1972 [ 03 jan 2014 16:42 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

@ akooiman

Houd jou auto ook nog steeds in met koude motor (koud weer) als je hem net gestart hebt ?
Zo ja , ik heb al verschillende dingen gelezen dat het dan de vacuumpomp is die defect was.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat de motor inhoud door dat de verdamper te veel van het vacuum vergt en daardoor zeker met koud weer de motor inhoud ?
Dit vooral omdat de dames op gas hier bijna allemaal last van hebben ?

viewtopic.php?f=8&t=13274

Auteur:  akooiman [ 04 jan 2014 01:38 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

@Timo,

ik denk dat je in de war bent met een andere post.........
Ik heb nooit problemen gehad met inhouden, maar ik vraag me af of dat van de verdamper af komt.
Als de motor koud is loopt ie op benzine, pas bij ong 65 graden schakelt ie over op LPG.
Of je watertempsensor moet defect zijn, dan schakelt ie eerder over. Wat wel problemen kan geven.

Auteur:  Timo 1972 [ 04 jan 2014 15:45 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Nee ik ben niet in de war Andre :)

Maar zoals je in die andere post kan lezen zou het iets te maken kunnen hebben met het vacuum.
Nu veronderstel ik dus of het iets uitmaakt waar de verdamper zijn vacuum vandaan haalt ?
Ik wil dus zeggen gaat het ten koste van het vacuum , komt er meer vacuum door of minder zodat de dame er slecht van gaat lopen als het nog koud is? (en nog op benzine loopt , vanaf 40 graden schakelt hij over op gas en dan zijn de problemen al lang verdwenen nog voor dat hij op gas overschakeld)
Want door deze post zie ik dat het op verschillende manieren aangesloten kan worden.

Auteur:  GW-tje [ 04 jan 2014 15:58 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Ik denk dat de enige juiste positie om het vacuum af te nemen in het inlaatspruitstuk is. Je hebt dan het minste last van leidingverlies en andere weerstanden. De meting vindt dan plaats op de positie waar je het vacuum wilt meten. Juist onder het gasklephuis aan de zijkant een klein gaatje boren, draad tappen en met vloeibare pakking de aansluittule monteren.
Daarna de vacuumslang met een tie-wrap of slangklem vastzetten op de tule. Dit om te voorkomen dat hij eraf schiet. Onderweg kun je er nauwelijks bij zonder e.e.a. te demonteren.

Auteur:  Timo 1972 [ 04 jan 2014 16:13 ]
Berichttitel:  Re: vacuum slang

Maar kan deze plek aanleiding geven tot het slechte lopen ?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/