Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
automaat slipt door als de olie warm is
Auteur |
Bericht |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 automaat slipt door als de olie warm is
Hallo ik heb het volgende als de auto voor de eerste keer gestart word dan kan ik zonder problemen weg rijden en schakeld de auto ook normaal, Maar als de automaat temperatuurmeter van de olie op de helft komt (wat volgens mij de normale bedrijfstemperatuur moet zijn) dan begint de motor te slippen als je meer gas geeft, Dit heeft hij dan in zijn 2,3 en 4e versnelling. Als ik dan teveel gas geeft dan komt de automaat in noodloop. Zodra ik dan ergens even kan stoppen en de auto uit/aan zet dan heb ik weer de versnellingen maar nog steeds met de slip dus moet ik heeeeel voorzichtig het gas regelen. Zodra de auto weer goed afgekoeld is dan rijd hij weer voor een tijdje normaal.(totdat de temperatuur weer is bereikt). Heeft iemand hier ervaring in? Wat al gedaan is zijn de 2 beruchte klepjes en de olie vervangen maar dit heeft het probleem niet verholpen!!!!
Groet Roberto.
|
16 aug 2013 00:11 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005