Auteur |
Bericht |
VisserT
C5club Newbie
Geregistreerd: 18 jul 2013 13:37 Berichten: 2
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 232000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Probleem met warme start
Mijn C5 Break 2.0I 16V (2004, 231000 km).
Voorgeschiedenis van onderstaand probleem: Het aanslaan van de motor haperde nog al eens. Moest soms wel 8 (korte) startpogingen doen voor de motor (met de nodige moeite) aansloeg.
Maar inmiddels is het probleem veranderd en verergerd. Als nu na een rit van drie kwartier (of meer) de motor wordt uitgezet. - Meteen daarna weer starten: gaat (meestal?) goed. - Starten na ca. 20 minuten: slaat (helemaal) niet aan!!!! - Anderhalf uur laten afkoelen: slaat (vrijwel normaal) aan. Heb ooit anderhalf uur op een wegenwacht gewacht die meteen gewoon kon starten en dus eigenlijk voor niets kwam. Garage weet niet wat het is. Wat de monteur wel deed (in de toestand van niet willen aanslaan): onder de motorkap een slang (ligt dwars over de motor) loshalen (lucht + benzine spoot eruit). Ik denk dat het de toevoer van het brandstofinjectiesysteem is. Na die handeling slaat de motor gewoon aan. (Je kunt dat vaker doen: geen wegenwacht meer nodig...). Uitlezing van de de boordcomputer leverde nog niets op, ook geen foute lambda-sondes... Toch weet de garage niet wat er aan de hand is en ik vrees voor dure (zoek- en vervangings)toestanden. Overigens brandt al een paar jaar ook het servicelampje met het lichtje voor uitlaatgasstoring. Valt te doven via een reset door de garage, maar komt toch steeds weer terug. Meer dan een jaar geleden daarom op advies van de garage de klepstoters laten vervangen (kosten: EUR 900,00). Resultaat: nihil !!! Hebben beide problemen met elkaar te maken? Ik zit er hevig mee in mijn maag. Tjalling Visser
|
18 jul 2013 14:17 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Ik zou zeggen dat de eerste stap is: alle storingen laten uitlezen, sensorwaarden controleren etc.
Ik weet niet waar je woont... maar als mogelijk zou ik een afspraak maken met dealer Oldenhage in Nieuw-Vennep. Als het om C5-specifieke zaken gaat kun je ervan uitgaan dat je daar expertise vindt die je zoekt. Scheelt je waarschijnlijk nog kosten ook: geen zaken vervangen die niet nodig zijn...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
18 jul 2013 14:59 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Mogelijke opties:
- lekkage in de brandstoftoevoerleiding waardoor er lucht in het systeem komt. - lekkage op de injectorgallerij, ook lucht in de brandstof. Je kunt controleren bij draaiende motor door WD40 of remmenreiniger te spuiten op de plaats waar de injectoren in de rail zitten. Als de rubbers daar lekken, merk je dat aan het lopen van de motor, die dan wat zal versnellen omdat de gespoten vloeistof even de boel volledig lekdicht maakt.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 jul 2013 21:40 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Als ik jouw verhaal goed begrijp slaat de motor WEL aan als je de benzineleiding los haalt en even laat spuiten? Of heb ik dat niet goed begrepen 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 jul 2013 23:17 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Brandstofopvoerpomp of een lekkende injector? Meja. meten is weten.
|
18 jul 2013 23:23 |
|
 |
Willyb
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25 Berichten: 695 Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Krukas positie sensor vuil of slecht. Er uit schroeven en kijken of er vuil op zit. Als wegenwacht vaak meegemaakt .
_________________ Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
|
19 jul 2013 12:45 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Dan wellicht eerder of ook de nokkenaspositiesensor....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 jul 2013 13:26 |
|
 |
VisserT
C5club Newbie
Geregistreerd: 18 jul 2013 13:37 Berichten: 2
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 232000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Probleem met warme start
Het probleem lijkt gevonden: De brandstofpomp gaf een veel te hoge druk af (ca. 7,5 bar i.p.v. (zeg) 4,5 bar. De pomp is vervangen. Sindsdien geen probleem meer ervaren. Ook de storingsmelding betreffende de uitlaat blijft nu we (tot dusver). Iedereen in elk geval bedankt voor het meedenken!
|
08 aug 2013 20:51 |
|
 |
|