Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
ChipTuning van een 2.0 HDI 110 Pk.
Auteur |
Bericht |
Enigma
C5club Newbie
Geregistreerd: 24 sep 2007 20:10 Berichten: 8
Auto: C5 2.0 HDI 110 PK Break, différence 2, uit 2004
Organummer: 9919
Naar boven
|
 ChipTuning van een 2.0 HDI 110 Pk.
Hoi C5 rijders...
Ik wil wel eens de ervaringen weten van zgn. ChipTuning (met name van de firma ZipTuning)... Ik denk er namelijk over na om een ChipTuning te laten doen bij mijn C5 2.0 HDI 110 PK Break... Op de site van ZipTuning klinkt het erg verleidelijk maar ik zie geen ervaringen van C5 rijders bij de verslagen staan... Ik hoop dat er op dit forum een leuke discussie op gang komt m.b.t. dit thema.
Grtz, Enigma.
_________________ C5 Break, 2.0 HDI 110 PK, Différence 2, uit 2004.
|
01 okt 2007 18:48 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: ChipTuning van een 2.0 HDI 110 Pk.
Jaha, moet even denken waar ik het gepoogd heb...
Ergens op blz tig in de kroeg heb ik er wat over gemeld...
Kortom: ik naar Rolde voor een herprogrammering. Zo gezegd, zo gedaan. Echter bij het chippen wat fout gegaan: geen motormanagement meer, dus de motor is dood.
4 uur wachten op de slimneus uit België, die de chip vervangen, auto reed niet lekker: onderin nog doodser dan anders, bij 3000-3500 een fikse dip in het koppel, waardoor je tijdens accelereren telkens met je neus op de claxon/voorruit kwam.
Terug laten zetten, lag volgens de chipboer aan de Lucht-massa-meter. Later werd door de dealer bevestigd dat die goed is.
Ergo: no chip for me...
En het was volgens mij bij Ziptuning.
Pier Melissen heeft een 2.2HDi wel lekker gechipt. Ask him!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
01 okt 2007 21:01 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: ChipTuning van een 2.0 HDI 110 Pk.
Zijn wel meer draadjes over. Mijn Xantia HDI110 deed het heerlijk gechiped tot -/+ 130. Zie koopdraadje powerbox, niet zo goed als echte chiptuning, maar wel voor een prikkie en plug&play.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
01 okt 2007 21:05 |
|
 |
pieter melissen
|
 Re: ChipTuning van een 2.0 HDI 110 Pk.
Harm van Beek schreef: Pier Melissen heeft een 2.2HDi wel lekker gechipt. Ask him! klopt, en daarvoor een Xantia 110 Hdi ook tot ca 135 pk (bij JERO tuning in Waalwijk). In eerste instantie viel daar de motor ineens uit maar ze hadden er een kapotte chip ingezet. Daarna een nieuwe die gewoon wel werkte, al waren de eerste paar 100 kilometer wel met dichtgeknepen billen wachtend op het moment dat de motor weer abrupt af zou slaan. Gebeurde dus niet meer. Daarna nog 170000 km met dezelfde motor gereden, geen nieuwe koppeling, geen motorschade, slechts 1 keer een klep in het turbo systeem moeten vervangen, maar dat had niets te maken met het extra vermogen. De 2.2 in Belgie laten doen, zonder verdere problemen. De programmering is meestal zo dat de het vermogen en koppel aardig toeneemt, wat goed is voor de acceleratie vooral tijdens het rijden (het is nog steeds geen stoplichtsprinter en dat is ook alleen maar slecht van de aandrijflijn) maar de topsnelheid blijft hetzelfde. Bij de Xantia had ik gevoel dat je tegen een soort muurtje reed, bij de C5 heb ik het nog niet eens geprobeerd. (over eventuele ervaringen met caravans kan ik niets meedelen, ik weiger zo'n ding achter me aan te trekken  )
|
02 okt 2007 06:31 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|