Auteur |
Bericht |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 upgrade naar g3??
Hallo, heb net een c5 v6 gekocht en waarschijnlijk ben ik belazerd... de gas instalatie lijkt geen g3 tezijn. er zit een landi lsi sequentiele lpg injectie systeem in, iets wat ik voor een g3 instalatie aanzag, op het kenteken staan echter geen g3 ! doch slechts de wazige term aanwezig... de wagen werd me wel verkocht als een g3 lpg bak... staat nu nog op autoscout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=226727391&cd=634941243230000000&asrc=staffijn ik heb dus niet goed opgelet vrees ik... nu is dat tot daar aan toe mijn vraag is gezien dit systeem ook als g3 schijnt te bestaan zijn er gasbedrijven die dit zouden kunnen upgraden ipv meteen de hele boel te vervangen voor de hoofdprijs? alvast dank zweef.....
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
05 mei 2013 22:17 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Wat zegt ovi.rdw.nl ?
|
05 mei 2013 22:33 |
|
 |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
die zegt idd g3: nee 
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
05 mei 2013 22:48 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Zou morgen is een rondje bellen naar wat gas bedrijven. Ik denk dat zij je wel wat meer kunnen vertellen. Succes ! Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
05 mei 2013 22:52 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Of check: http://www.vialle.nl/lpg-producten/subsidie.htmlBottom line ben je gewoon opgelicht. De advertentie laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Ga je nog verhaal proberen te halen?
|
06 mei 2013 00:00 |
|
 |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Ik denk dat ik morgen hem een schikkings voorstel ga doen van 600 euro of hij mag het met mijn rechtsbijstand verzekeraar gaan uitvechten. de advertentie heb ik inmiddels als pdf opgeslagen...
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
06 mei 2013 00:04 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Wat ook nog zou kunnen: De installatie wel g3-waardig maar is deze niet als zodanig gemeld/gekeurd bij de rdw.
|
06 mei 2013 00:11 |
|
 |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Als ik zo onder de kap kijk dan is dat zeer waarschijnlijk maar zeker weten doe ik dat niet. kijk het is een systeem dat de input van de benzine injector computer krijgt en dat is een van de voorwaardenvoor g3, dus dat klopt wel maar er zijn richtlijnen die overeen moeten komen en op de factuur van de installatie staat daar dan weer niks over vermeld. ik weet ook niet of die gas computer na-regelbaar is (dat mag dus weer niet las ik vandaag). kort en goed is het voor de rdw geen g3 gas instalatie op dit moment en dat moet de verkoper toch geweten hebben want dat scheelt nogal wat duiten in de wb... hij mag ook de auto weer terug kopen vind ik ook goed al zit dan weer zonder c5 v6 ....snik.. affijn de mazda 626 is de deur nog niet uit... we kunnen nog rollen.
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
06 mei 2013 00:25 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Wordt een lastig verhaal denk ik. Natuurlijk kan hier sprake zijn van bewuste misleiding. Je hebt als koper echter ook onderzoeksplicht. En het is tegenwoordig vrij eenvoudig om bij voorbeeld via internet kenteken informatie op te vragen. En ook al geeft dat misschien geen uitsluitsel, het had je in ieder geval gerede twijfel moeten geven over de juistheid van de informatie in de advertentie.
Wellicht kan de verkoper op bankafschiften laten zien wat de mrb is? Als hij het gas ipv g3 gas tarief betaald heeft dan sta je wat sterker.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
06 mei 2013 08:16 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Inderdaad heb je onderzoeksplicht en zeker bij een particuliere koop. Aan de andere kant kun je bij een overduidelijke melding als G3 gewoon er vanuit gaan dat het goed is. Als er echter G3 installatie staat, kan dat alleen slaan op de techniek en niet op het papierwerk. De vraag is of jij dat zou moeten weten als koper.
Een Landi vsl installatie zou gewoon G3 gekentekend moeten kunnen zijn. Het G3 voordeel is echter zo groot dat ik me niet kan voorstellen dat de inbouwer dat niet gedaan heeft als het triviaal zou zijn.
Om G3 op je kenteken te krijgen moet er echter aan meer eisen voldaan zijn: - Je moet een G3 installatie hebben (en dat zul je dus wel hebben) - Je auto moet conform euro norm zijn (daaraan voldoen alle autos na 1996) - De inbouw moet door een gecertificeerd inbouwstation gedaan zijn (die ook de G3 aanpassing moet regelen voor je) volgens allerlei regels uitgevoerd. Die regels zijn bedacht zodat eigenlijk de RDW niets meer hoeft te controleren qua G3 (eigenlijk wordt de inbouwer gecertificeerd ipv je auto)
Dat laatste zal wel de crux zijn. Bv door deze regels is het niet mogelijk een installatie over te bouwen naar een andere auto omdat voor de certifcering de installatie specifiek voor jouw auto moet zijn. Een installatie uit het buitenland is ook vrijwel nooit G3 te maken.
Als zoiets met jouw auto is gebeurd heb je weinig andere keuze dan zonder G3 door te gaan. Wel een prijzige keuze. Tenzij Landi ombouw setjes levert om installaties achteraf G3 te maken en deze met een inbouwer wil certificeren voor jouw auto. .
Ik zou eerst eens een Landi inbouwer naar je setje laten kijken om de mogelijkheden te bespreken. Of natuurlijk achterhalen hoe de installatie precies in je auto terecht is gekomen. Daarbij helpt natuurliijk een juridische procedure niet direct. Daar zou ik mee wachten tot je precies weet waar je aan toe bent.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 mei 2013 10:43 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
exroosje schreef: - De inbouw moet door een gecertificeerd inbouwstation gedaan zijn (die ook de G3 aanpassing moet regelen voor je) volgens allerlei regels uitgevoerd. Die regels zijn bedacht zodat eigenlijk de RDW niets meer hoeft te controleren qua G3 (eigenlijk wordt de inbouwer gecertificeerd ipv je auto)
Dat laatste zal wel de crux zijn. Bv door deze regels is het niet mogelijk een installatie over te bouwen naar een andere auto omdat voor de certifcering de installatie specifiek voor jouw auto moet zijn. Een installatie uit het buitenland is ook vrijwel nooit G3 te maken.
Oepsiedeesie. Even wat verkeerde informatie herstellen. Bij invoer van een gasauto wordt deze door de RDW standaard G2 op kenteken geplaatst. De RDW voert namelijk geen G3-goedkeuringen uit. Na de G2-registratie op het kenteken kun je bij iedere gasinbouwer die jouw merk bedient, de installatie laten omtyperen naar G3. In 9 v/d 10 gevallen hoeft die installateur niet eens de auto zelf te zien. Hier heb je 12 maanden de tijd voor. Daar is niets moeilijks aan en iedere installatie die in ongewijzigde vorm ook in Nederland geleverd is geweest, kan zonder problemen een G3-certificaat krijgen. Het kenteken staat niet bij de advertentie. Ik ga ervan uit dat de auto ingevoerd is en dat bovenstaande stap niet gedaan is. Een andere reden voor de G2-certificering kan ik me bijna niet bedenken. Is de auto korter dan 12 maanden in Nederland? Dan is het zo geregeld. Het bekijken van de kentekenbewijzen en de online opvraagbaarheid van het kentekenregister maken het verhaalsrecht een lastig verhaal voor je. Succes.
|
06 mei 2013 11:24 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Citaat: Daar is niets moeilijks aan en iedere installatie die in ongewijzigde vorm ook in Nederland geleverd is geweest, kan zonder problemen een G3-certificaat krijgen.
Maar zit hem daar niet de crux? Just omdat landen om ons heen andere eisen stellen zijn de installaties dus ook afwijkend. En door de certificering van de installatie als geheel door de inbouwer is een beetje aanpassen om hem binnen de NL regels te krijgen niet mogelijk. Maar enfin, de hypothese van import is maar een van de mogelijkheden. Overbouwen uit een sloopauto (en er daarna achterkomen dat je hem niet G3 gecertificeerd krijgt omdat de 12mnd periode is verlopen) is ook een mogelijkheid. Ik blijf bij mijn punt: als het zo gemakkelijk was, dan was het al gebeurd.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 mei 2013 11:58 |
|
 |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Helaas de installatie is in nederland ingebouwd zal vanmiddag effe opzoeken wanneer precies... Met mijn mazzel net zolang geleden dat dr niks meer mogelijk is..... Affijn duur leergeld.  de auto is altijd nederlands geweest dat wel hele history zit dr bij (lijkt het....)
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
06 mei 2013 12:15 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
Hmm, dan blijf ik toch erg benieuwd naar de reden van G2. Dan denk ik dat hij inderdaad uit een andere auto overgebouwd is....
Ondanks dat het dus niet aan de orde is: de gebruikelijke merken installeren overal identieke systemen. Het ene land krijgt geen andere LPG-installatie dan het andere land. Ik weet dit sowieso zeker van Prins en Vialle. Dan is het enkel een administratieve handeling om hem na de RDW-keuring op G3 te krijgen. Een gasbak uit een ander Europees land halen is niet extra omslachtig, eng of met grotere risisco's. Zolang je het inbouwcertificaat hebt en het kentekenbewijs LPG hanteert, zijn ook die auto's eenvoudig G3 te maken.
|
06 mei 2013 15:14 |
|
 |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 Re: upgrade naar g3??
De factuur is meegeleverd ad som van ruim 2500 euro zo uit mn hoofd.. Zal straks thuis ff door de scanner halen en posten dan kunnen julie schieten met scherp zo gezegd. Zat trouwens ook flashlube op maar daar van rest enkel nog de bidon houder...
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
06 mei 2013 15:56 |
|
 |
|