Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Voor de tweede maal in 20 jaar moet ik onze kopppakking vervangen. Dit keer zal het iets langer werk zijn daan toen met onze polo.
Heb een beschrijving van het hoe in wat in het Frans met wat afbeeldingen.
Ook een werktekening voor het zelf maken van de steun die ik moet aanbrengen tussen de twee turbo's alvorens deze te demonteren.
Als mogelijke oorzaak een defecte temperatuursonde. En om op zeker te gaan zal ik de thermostaat ook vervangen. De waterpomp en distributie zullen er ook aan geloven.
Als iemand me nog zinnige tips kan verschaffen opdat ik niet in wat valkuilen terecht kom, is dat welkom.
Heb een beschrijving van het hoe in wat in het Frans met wat afbeeldingen.
Ook een werktekening voor het zelf maken van de steun die ik moet aanbrengen tussen de twee turbo's alvorens deze te demonteren.
Als mogelijke oorzaak een defecte temperatuursonde. En om op zeker te gaan zal ik de thermostaat ook vervangen. De waterpomp en distributie zullen er ook aan geloven.
Als iemand me nog zinnige tips kan verschaffen opdat ik niet in wat valkuilen terecht kom, is dat welkom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik weet niet of hier de cilinderkop bouten ook moeten vervangen worden
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Ja, inderaad. Dank voor het meedenken 

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
JW-NHS Dankbaar ingaand op je aanbod heb ik al een pb-tje verstuurd met mijn VIN n°.
Maar ik heb nog nergens gevonden wat nu mijn type motor is.
Vandaag helaas de krukaspoelie nog niet los kunnen krijgen en bovendien op eens een harde tik.
En ja hoor! Snaar zeker wel twee tanden versprongen.
Zie onderste foto waarop de versprongen merktekens duidelijk zichtbaar zijn (in werkelijkheid moet de foto nog een kwart slag naar rechts gedraaid worden).
Wordt vervolgt.
Maar ik heb nog nergens gevonden wat nu mijn type motor is.
Vandaag helaas de krukaspoelie nog niet los kunnen krijgen en bovendien op eens een harde tik.
En ja hoor! Snaar zeker wel twee tanden versprongen.
Zie onderste foto waarop de versprongen merktekens duidelijk zichtbaar zijn (in werkelijkheid moet de foto nog een kwart slag naar rechts gedraaid worden).
Wordt vervolgt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Via je VIN zie ik dat jouw motor inderdaad de TURBODIESEL DW12BTED4 FAP is.
Ik zal de bewuste documenten opzoeken en ze als PDF's sturen.
Maarreeeeh, hoe kan die D-riem zomaar twee tanden verspringen?
Als dat gebeurt bij deze motor, heb je denk ik een nog veel groter probleem: kleppen die zuigers geraakt hebben
Overigens, weet je iets van de achtergrond van deze auto?
Hij is op 20/4/2007 geproduceerd maar pas op 8/1/2008 op kenteken gezet.
Groet,
JW
Ik zal de bewuste documenten opzoeken en ze als PDF's sturen.
Maarreeeeh, hoe kan die D-riem zomaar twee tanden verspringen?
Als dat gebeurt bij deze motor, heb je denk ik een nog veel groter probleem: kleppen die zuigers geraakt hebben

Overigens, weet je iets van de achtergrond van deze auto?
Hij is op 20/4/2007 geproduceerd maar pas op 8/1/2008 op kenteken gezet.
Groet,
JW
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Dit model is in eigendom geweest van een politiek leider in de Drôme die een drie jaar huurcontract heeft aangegaan en na drie jaar weer een andere heeft genomen.
De garage waar ik 'm heb gekocht is wat je mag noemen het moederbedrijf van mijn eigen garage hier in de buurt.
Met hulp van mijn garage alhier heb ik deze auto gekocht en heb toen ruim zes maanden niets dan ellende gehad. Allemaal door slordig afhandelen van garantiereparaties (met de garage in Valence, voor alle duidelijkheid).
Toen ik de auto kreeg, stond 'ie op 91W banden, waar ik pas na 8000 later achter kwam toen ik had opgemerkt dat er sprake was van overdreven slijtage. Er hoort 93W op!
Door mijn ongenoegen over de service van de garage in Valence (Minodier) voor te leggen aan een mediateur bij Citroën (waarvan er kennelijk maar drie van zijn in heel Frankrijk) werd ik stant te péde als een prins behandeld en kwam een eind aan veel ongenoegen.
Met mijn koppakking heb ik de pech dat dit probleem zich net voor deed na het aflopen van mijn gartantie.
Over de auto zelf kan ik zeggen: Niets dan lof!
Van eerder opgedane ervaring was ik altijd op benzine en sinds een proefrit in de C5ph3 met 3.0 V6 240pk was ik volledig verkocht.
Toen ik dus deze "occasion" tegen kwam met maar 73.500 km voor nog geen 13K€ en met 173pk ben ik er voor gegaan. En met nog in het achterhoofd de ervaring van onze Xantia 3.O V6 benzine met handbak is deze BVA6 een waar genoegen. Het verbruik op ritten naar Nederland liggen soms onder de 7l/100km! En ik kom aan een gemiddelde van zo rond de 8.8l/100km.
Wat je schrijft over mogelijke motorschade is mij ook al voor de geest gekomen
.
Ik heb nog niets bewogen en zal proberen om met een grotere luchthamersleutel deze bout de déblokkeren in plaats van veel handmatige kracht in één keer uit te oefenen (want ik weet nu van te voren wat daarvan het resultaat zal zijn).
Andere of betere suggesties zijn welkom.
De garage waar ik 'm heb gekocht is wat je mag noemen het moederbedrijf van mijn eigen garage hier in de buurt.
Met hulp van mijn garage alhier heb ik deze auto gekocht en heb toen ruim zes maanden niets dan ellende gehad. Allemaal door slordig afhandelen van garantiereparaties (met de garage in Valence, voor alle duidelijkheid).
Toen ik de auto kreeg, stond 'ie op 91W banden, waar ik pas na 8000 later achter kwam toen ik had opgemerkt dat er sprake was van overdreven slijtage. Er hoort 93W op!
Door mijn ongenoegen over de service van de garage in Valence (Minodier) voor te leggen aan een mediateur bij Citroën (waarvan er kennelijk maar drie van zijn in heel Frankrijk) werd ik stant te péde als een prins behandeld en kwam een eind aan veel ongenoegen.
Met mijn koppakking heb ik de pech dat dit probleem zich net voor deed na het aflopen van mijn gartantie.
Over de auto zelf kan ik zeggen: Niets dan lof!

Van eerder opgedane ervaring was ik altijd op benzine en sinds een proefrit in de C5ph3 met 3.0 V6 240pk was ik volledig verkocht.
Toen ik dus deze "occasion" tegen kwam met maar 73.500 km voor nog geen 13K€ en met 173pk ben ik er voor gegaan. En met nog in het achterhoofd de ervaring van onze Xantia 3.O V6 benzine met handbak is deze BVA6 een waar genoegen. Het verbruik op ritten naar Nederland liggen soms onder de 7l/100km! En ik kom aan een gemiddelde van zo rond de 8.8l/100km.
Wat je schrijft over mogelijke motorschade is mij ook al voor de geest gekomen

Ik heb nog niets bewogen en zal proberen om met een grotere luchthamersleutel deze bout de déblokkeren in plaats van veel handmatige kracht in één keer uit te oefenen (want ik weet nu van te voren wat daarvan het resultaat zal zijn).
Andere of betere suggesties zijn welkom.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
In mijn mogelijke onnozelheid dacht ik de krukas te kunnen tegenhouden door het tandwiel van de nokkenas te blokkeren. Je kan een automaat nu een maal niet in z'n versnelling zetten en dan op de handrem blokkeren. En terwijl ik dus met de hand kracht zet op de hefboom van mijn dopsleutelset (model voor vrachtwagens e.d.) overkwam mij dit.JW-NHS schreef: Maarreeeeh, hoe kan die D-riem zomaar twee tanden verspringen?
JW
Als iemand me aanraad om nu mijn poelie te bewerken tot een behapbare sleutelwijdte en hem op deze wijze de kunnen demonteren overeenkomstig of je twee geblokkeerde moeren van elkaar los draait, dan ga ik daar wel voor om evenuele extra motorschade verder uit te sluiten. Als ik een maal de kop er af heb, kan ik op dat moment vaststellen of er inderdaad van schade sprale is.
Een nieuwe kost hier 87€ (link: http://www.mister-auto.com/poulie-dampe ... 01238.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met zonovergoten groeten vanuit d'Ardèche

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Krijg je geen foutmelding als de nokkenas en de krukastijden te ver uit elkaar liggen?
Beiden worden door sensoren in de gaten gehouden.
Beiden worden door sensoren in de gaten gehouden.
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
De boel ligt al veel te ver uit elkaar om dit te kunnen uitproberen.
Maar ik kan me indenken dat dit wel zou moeten kunnen verschijnen op het middendisplay.
Maar ik kan me indenken dat dit wel zou moeten kunnen verschijnen op het middendisplay.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Uit je verhaal begrijp ik dat de motor niet meer gelopen heeft nadat je die tanden verschoven had.
En hopelijk heb je daarna ook niet meer geprobeerd de motor te "tornen", want ook dan zullen de kleppen de zuigers gaan raken, naar ik denk.
Als dat zo is zou ik zeggen: zet eerst de D-riem weer op tijd, daarvoor is een van de doc's die ik je gestuurd heb behulpzaam.
Daarna kun je verder gaan, in de PDF's is beschreven hoe je dat moet doen.
Groet,
JW
En hopelijk heb je daarna ook niet meer geprobeerd de motor te "tornen", want ook dan zullen de kleppen de zuigers gaan raken, naar ik denk.
Als dat zo is zou ik zeggen: zet eerst de D-riem weer op tijd, daarvoor is een van de doc's die ik je gestuurd heb behulpzaam.
Daarna kun je verder gaan, in de PDF's is beschreven hoe je dat moet doen.
Groet,
JW
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
JW Onwijs dank voor alle pfd's die je me gestuurd heb
.
Nu pas wordt ik me bewust van hetgeen ik op de hals heb gehaald.
En inderdaad ik heb niets meer bewogen nadien.
Ga nu weer verder. Tot later

Nu pas wordt ik me bewust van hetgeen ik op de hals heb gehaald.
En inderdaad ik heb niets meer bewogen nadien.
Ga nu weer verder. Tot later

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
een D-riem verspringd zomaar niet,er moet altijd iets gebeurd zijn
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030