Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
brandstofdrukbegrenzer https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=12300 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | moien [ 15 okt 2012 11:02 ] |
Berichttitel: | brandstofdrukbegrenzer |
Laatst startte mijn C5 's ochtends niet. De ANWB gebeld. Uiteindelijk met behulp van de computer gereset. en de motor sloeg aan. De ANWB man vertelde mij dat het de brandstof drukbegrenzer was. Ik heb het probleem bij mijn Citroën garage gemeld. Volgens de monteur zou ik een nieuwe brandstofpomp moeten krijgen. Ik heb twijfels over dit verhaal. Wie helpt mij aan een antwoord? |
Auteur: | willy4 [ 15 okt 2012 12:03 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
hebben ze druk gemeten van de brandstofpomp ? |
Auteur: | moien [ 15 okt 2012 13:02 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Nee, ze hebben alleen de computer aangesloten |
Auteur: | moien [ 15 okt 2012 13:04 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Volgens hen is de brandstofdruk begrenzer een onlosmakelijk onderdeel van de pomp |
Auteur: | Klaverblaadje [ 15 okt 2012 14:38 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
We kunnen niet terugvinden waar je woont, maar ik zou eerst maar eens een tweede mening vragen voor dat je veel geld uitgeeft voor een reparatie. |
Auteur: | Menno [ 15 okt 2012 16:41 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Bij b.v. de 2.0 HDiF ( type die ik in mijn C5 heb zitten ) is de brandstofdrukregelaar zeer zeker geen onderdeel van de pomp, maar los vervangbaar ( + 130 euro ) .... Maar dat is misschien bij elk type anders ? |
Auteur: | EvilTwin [ 15 okt 2012 20:23 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
moien schreef: Nee, ze hebben alleen de computer aangesloten Een exacte aanduiding van de fout is dan wel logisch. Een foute druk kan bijv ook duiden op een fout in de druksensor, of een eventele HD regelaar op de common rail. Verder standaard antwoord van garages: vervang eerst het allerduurste onderdeel, dan zie we wel verder. ![]() |
Auteur: | Herman [ 15 okt 2012 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Tja dan wordt het steeds goedkoper. ![]() |
Auteur: | BJG [ 15 okt 2012 23:19 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Tja, dat is wat onduidelijk: Vermoedelijk wordt de brandstofdrukregelaar bedoeld? Die is los vervangbaar, En was de druk dan te hoog of te laag? Ook de piezo druksensor is erg gevoelig voor slechte stekkerverbinding... Zonder codes en freezeframes uit het logboek kun je er niet zoveel zinnigs over zeggen. En of de garage de goede diagnose heeft gesteld. (bij een 100% dutycle op de drukregelaar met een te lage druk is zowel brandstoffilter als pomp een mogelijkheid) EvilTwin schreef: Verder standaard antwoord van garages: vervang eerst het allerduurste onderdeel, dan zie we wel verder. ![]() ![]() In bepaalde gevallen is uiteindelijk (lang verhaal) zelfs de een BSM mogelijke verdachte. |
Auteur: | moien [ 16 okt 2012 09:35 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Volgens de ANWB-man was de brandstofdruk te hoog. Hierdoor zou de motor niet aanslaan. Na het resetten sloeg de motor wel aan. Of de druk nu werkelijk te hoog was of een sensorfout? Het vervelende is dat ik het vertrouwen kwijt ben dat de motor aanslaat (er is niets gerepareerd). Het probleem kan elk moment weer terugkeren. |
Auteur: | Menno [ 16 okt 2012 09:37 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
De brandstofdrukregelaar gaat wel eens stuk hoor ( zeker bij een 2.0 HDiF is mij verteld ) , dat is verder geen duur onderdeel , en is via een diagbox makkelijk uit te lezen of deze daadwerkelijk de problemen geeft .... En niet aanslaan is dan je minste probleem, je kan er onderweg geheel mee stil komen te staan. Zijn er foutcodes uitgelezen ? , geen storing verder ? Waarom niet even bij een andere garage een tweede mening gaan vragen ? Als je aangeeft welke regio weten de leden hier meestal wel een betrouwbaar adres. |
Auteur: | moien [ 16 okt 2012 10:15 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Bedankt voor alle leerzame tips. Ik woon in Luxemburg, dus een tip over een goede garage verwacht ik niet. Inmiddels heb ik met de ANWB (in Luxemburg heet dat de ACL) gebeld en de monteur gesproken die mij laatst geholpen heeft. Hij heeft afgelezen dat de brandstofdruk te hoog was en daarna de foutcode gewist. Vervolgens kwam de foutcode niet meer terug, dus zeer waarschijnlijk geen onderdeel kapot. Hij heeft mij geadviseerd een nieuwe accu aan te schaffen (de mijne is 6 jaar en ruim 200.000 km oud). Door een te lage spanning kan zo'n foutcode ontstaan en vervolgens de motor niet aan laten slaan. Dit klinkt wel plausibel. |
Auteur: | Klaverblaadje [ 16 okt 2012 10:32 ] |
Berichttitel: | Re: brandstofdrukbegrenzer |
Dit is goed mogelijk, het komt meer voor dat een oude accu storingen veroorzaakt. Ik ben ooit met een defecte dynamo naar de garage gereden. Ik had een voltmeter aangesloten, en bij elke 0,1 volt dat de spanning zakte kwamen er nieuwe storingen en panieklampjes. Overigens komt het ook voor dat je alarm krijgt over een storing die niet bestaat en dan ook niet meer terug komt. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |