Auteur |
Bericht |
moien
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 okt 2012 10:43 Berichten: 5
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 206000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 brandstofdrukbegrenzer
Laatst startte mijn C5 's ochtends niet. De ANWB gebeld. Uiteindelijk met behulp van de computer gereset. en de motor sloeg aan. De ANWB man vertelde mij dat het de brandstof drukbegrenzer was. Ik heb het probleem bij mijn Citroën garage gemeld. Volgens de monteur zou ik een nieuwe brandstofpomp moeten krijgen. Ik heb twijfels over dit verhaal. Wie helpt mij aan een antwoord?
|
15 okt 2012 11:02 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
hebben ze druk gemeten van de brandstofpomp ?
|
15 okt 2012 12:03 |
|
 |
moien
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 okt 2012 10:43 Berichten: 5
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 206000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Nee, ze hebben alleen de computer aangesloten
|
15 okt 2012 13:02 |
|
 |
moien
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 okt 2012 10:43 Berichten: 5
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 206000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Volgens hen is de brandstofdruk begrenzer een onlosmakelijk onderdeel van de pomp
|
15 okt 2012 13:04 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
We kunnen niet terugvinden waar je woont, maar ik zou eerst maar eens een tweede mening vragen voor dat je veel geld uitgeeft voor een reparatie.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
15 okt 2012 14:38 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Bij b.v. de 2.0 HDiF ( type die ik in mijn C5 heb zitten ) is de brandstofdrukregelaar zeer zeker geen onderdeel van de pomp, maar los vervangbaar ( + 130 euro ) .... Maar dat is misschien bij elk type anders ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
15 okt 2012 16:41 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
moien schreef: Nee, ze hebben alleen de computer aangesloten Een exacte aanduiding van de fout is dan wel logisch. Een foute druk kan bijv ook duiden op een fout in de druksensor, of een eventele HD regelaar op de common rail. Verder standaard antwoord van garages: vervang eerst het allerduurste onderdeel, dan zie we wel verder. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 okt 2012 20:23 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Tja dan wordt het steeds goedkoper. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
15 okt 2012 23:04 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Tja, dat is wat onduidelijk: Vermoedelijk wordt de brandstofdrukregelaar bedoeld? Die is los vervangbaar, En was de druk dan te hoog of te laag? Ook de piezo druksensor is erg gevoelig voor slechte stekkerverbinding... Zonder codes en freezeframes uit het logboek kun je er niet zoveel zinnigs over zeggen. En of de garage de goede diagnose heeft gesteld. (bij een 100% dutycle op de drukregelaar met een te lage druk is zowel brandstoffilter als pomp een mogelijkheid) EvilTwin schreef: Verder standaard antwoord van garages: vervang eerst het allerduurste onderdeel, dan zie we wel verder.  Er zijn uitzonderingen hoor  bijvoorbeeld in het geval van een te lage druk zou ik allereerst een brandstoffilter vervangen, en kijken of de storing terug komt. In bepaalde gevallen is uiteindelijk (lang verhaal) zelfs de een BSM mogelijke verdachte.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 okt 2012 23:19 |
|
 |
moien
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 okt 2012 10:43 Berichten: 5
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 206000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Volgens de ANWB-man was de brandstofdruk te hoog. Hierdoor zou de motor niet aanslaan. Na het resetten sloeg de motor wel aan. Of de druk nu werkelijk te hoog was of een sensorfout? Het vervelende is dat ik het vertrouwen kwijt ben dat de motor aanslaat (er is niets gerepareerd). Het probleem kan elk moment weer terugkeren.
|
16 okt 2012 09:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
De brandstofdrukregelaar gaat wel eens stuk hoor ( zeker bij een 2.0 HDiF is mij verteld ) , dat is verder geen duur onderdeel , en is via een diagbox makkelijk uit te lezen of deze daadwerkelijk de problemen geeft .... En niet aanslaan is dan je minste probleem, je kan er onderweg geheel mee stil komen te staan.
Zijn er foutcodes uitgelezen ? , geen storing verder ?
Waarom niet even bij een andere garage een tweede mening gaan vragen ? Als je aangeeft welke regio weten de leden hier meestal wel een betrouwbaar adres.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
16 okt 2012 09:37 |
|
 |
moien
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 okt 2012 10:43 Berichten: 5
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 206000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Bedankt voor alle leerzame tips. Ik woon in Luxemburg, dus een tip over een goede garage verwacht ik niet. Inmiddels heb ik met de ANWB (in Luxemburg heet dat de ACL) gebeld en de monteur gesproken die mij laatst geholpen heeft. Hij heeft afgelezen dat de brandstofdruk te hoog was en daarna de foutcode gewist. Vervolgens kwam de foutcode niet meer terug, dus zeer waarschijnlijk geen onderdeel kapot. Hij heeft mij geadviseerd een nieuwe accu aan te schaffen (de mijne is 6 jaar en ruim 200.000 km oud). Door een te lage spanning kan zo'n foutcode ontstaan en vervolgens de motor niet aan laten slaan. Dit klinkt wel plausibel.
|
16 okt 2012 10:15 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: brandstofdrukbegrenzer
Dit is goed mogelijk, het komt meer voor dat een oude accu storingen veroorzaakt.
Ik ben ooit met een defecte dynamo naar de garage gereden. Ik had een voltmeter aangesloten, en bij elke 0,1 volt dat de spanning zakte kwamen er nieuwe storingen en panieklampjes.
Overigens komt het ook voor dat je alarm krijgt over een storing die niet bestaat en dan ook niet meer terug komt.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
16 okt 2012 10:32 |
|
 |
|