Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Drukgroep C5 HPI naar zijn grootje ??? :-( https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=1227 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Gert [ 02 mei 2007 19:44 ] |
Berichttitel: | Drukgroep C5 HPI naar zijn grootje ??? :-( |
Mijn C5 HPI geeft 'spontaan' problemen met de koppeling. Ik heb de auto bij een collega laten staan (i.v.m. een dagje samen naar Duitsland) en zijn vrouw heeft hem die dag even mee gehad (kilometer of 20 mede gereden). Toen ik 'savonds weer naar huis ging vernam ik meteen bij het indrukken van de koppeling dat dit niet goed zat. Er was lawaai hoorbaar en een soort wringend geluid. Ik ben bij 2 garages geweest en ze gaven beide aan dat dit de drukgroep van de versnelling was. Ik ben zelf op autogebied niet erg technisch, maar dat zal het dan wel zijn. Ik heb een HPI (benzine). Die schijnen er niet veel te zijn. Eén garage noemde een prijs van €850,- en een ander €680,-. Beide incl. montage. Zijn dit reeële prijzen of weet iemand anders een geschikter adres hiervoor? Ik woon in Drenthe, dus het liefst in die omgeving. Is deze storing verder 'spontaan' of kan dit door verkeerd gebruik zijn veroorzaakt? In elk geval wel een vervelend geval omdat e.e.a. is geconstateerd nadat een kennis er in heeft gereden. Ee'n garage gaf aan dat dit alleen door slijtage kan gebeuren en de ander dat dit een combinatie kan zijn door de warmte en teveel met de voet op de koppeling zitten. Maar of dat kan bij slechts 20km rijden? Graag jullie reacties. Alvast bedankt daarvoor. |
Auteur: | caddy [ 03 mei 2007 08:17 ] |
Berichttitel: | |
de hpi komt zoals je zegt niet zoveel voor. ook in universele onderdelenland kun je weinig onderdelen vinden. http://www.masterbase.nl http://www.hbase.nl bij deze twee leveranciers wordt er geen koppelingsset aangeboden. http://www.partsbase.nl hier wel een set. deze kost 199 euro ex De garage zal wel een uur of 5 rekenen a 60 ex (houd ik laag aan) versnellingsbakolie en een overige vloeistoffen (lds) reken maar 60 ex voor het gemak koppelingsset 199 werkplaatsuren a 5 300 vloeistoffen 60 -------------------------------------- totaal 559 btw 19% 106.21 ---------------------------------------- 665.21 dan klopt het eerste bedrag het beste. |
Auteur: | exroosje [ 03 mei 2007 10:46 ] |
Berichttitel: | |
Er komen veel onderdelen overeen tussen de HPI en de gewone 2l. Zo is bv de uitlaat identiek. Het onderblok is ook vrijwel hetzelfde. Het verschil zit met name in de kop en alle motor management en emissie dingen. De aandrijflijn is echter grotendeels identiek, wel heeft de HPi een iets langere eindreductie. Dus waarom zou de drukgroep anders zijn? Dat moet een dealer je toch kunnen vertellen? Misschien hebben die onderdeel leveracniers gewoon de HPI niet gecatalogiseerd. |
Auteur: | Ronald [ 04 mei 2007 18:11 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk ook niet dat de drukgroep anders hoeft te zijn. Voor mijn normale 2.0 benzine heb ik bij een C-dealer 750 betaald, inclusief BTW. Tis trouwens wel een C5 kwaaltje hoor, je bent zeker al de 4e of 5e in de diverse fora. Gr. Ronald |
Auteur: | caddy [ 08 mei 2007 08:05 ] |
Berichttitel: | |
partsbase: auto opzoeken, onderdeel aanklikken en vergelijken. alle merken worden aangegeven. voor hpi en 2.0 16v is er wel degelijk verschil. klassieke fouten worden gemaakt bij onderdelen bestellen. onder het motto het lijkt erop wordt er vaak zo maar iets besteld. uit eigen ervaring (door schade en schande zoals men dit zo mooit noemt) weet ik dat vooral de franse autofabrikanten verschrikkelijk veel verschil in onderdelen hebben. |
Auteur: | Oldenhage [ 08 mei 2007 20:06 ] |
Berichttitel: | |
caddy schreef: partsbase: auto opzoeken, onderdeel aanklikken en vergelijken. alle merken worden aangegeven. voor hpi en 2.0 16v is er wel degelijk verschil. klassieke fouten worden gemaakt bij onderdelen bestellen. onder het motto het lijkt erop wordt er vaak zo maar iets besteld. uit eigen ervaring (door schade en schande zoals men dit zo mooit noemt) weet ik dat vooral de franse autofabrikanten verschrikkelijk veel verschil in onderdelen hebben. daarom beter om het gewoon via de dealer te bestellen. Kanje ook gewoon om korting vragen en krijg je het juiste onderdeel, |
Auteur: | MichielC5 [ 17 mei 2007 11:51 ] |
Berichttitel: | |
Hé hé, eindelijk nog een HPI rijder in de club. Ben ik niet meer de enige..... |
Auteur: | robmarian [ 19 nov 2007 22:33 ] |
Berichttitel: | Re: Drukgroep C5 HPI naar zijn grootje ??? :-( |
Ook hier een HPI rijder dus de groep groeit. Tot zover geen problemen maar schrik wel van de vele problemen met de HPI. Ach misschien moet ik dat negeren en relax rijden. Geniet verdervan de C5 |
Auteur: | Harm [ 19 nov 2007 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: Drukgroep C5 HPI naar zijn grootje ??? :-( |
RobMarian, misschien handig even om je exacte type C5 (HPi) bij je profiel te vermelden... |
Auteur: | jopie [ 19 nov 2007 23:51 ] |
Berichttitel: | Re: Drukgroep C5 HPI naar zijn grootje ??? :-( |
robmarian schreef: Ook hier een HPI rijder dus de groep groeit. Tot zover geen problemen maar schrik wel van de vele problemen met de HPI. Ach misschien moet ik dat negeren en relax rijden. Geniet verdervan de C5 Michiel was op 17 mei niet de enige HPi rijder hoor. Na onze anti vervuiling sh.. tijdens onze vakantie in noorwegen waar ze nog nooit van een HPi motor hadden gehoord ( ze hebben het in juni uitgezet en ik heb het niet meer terug gezien) hebben we gedaan wat in je laatste twee regels staat en het bevalt prima. groet jopie |
Auteur: | Ronald [ 20 nov 2007 00:03 ] |
Berichttitel: | Re: Drukgroep C5 HPI naar zijn grootje ??? :-( |
Er zijn hier tenminste twee slapende leden met een HPI, een lid met ex-HPI en Michiel die duidelijk heeft verklaart geen technische problemen te hebben. No worries, gewoon lekker rijden ! Gr. Ronald Ps.Oh en die drukgroep waar het draadje over gaat, die gaat net zo hard bij NIET HPI modellen dus ook hier weer, lekker rijden. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |