Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=12207 |
Pagina 1 van 7 |
Auteur: | Obbe [ 19 sep 2012 14:13 ] |
Berichttitel: | Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Ik ben ten einde raad met mijn c5. Het begon met onregelmatig lopen op lpg, ik heb naar aanleiding hiervan de bougies vervangen (nkg 7 serie bougies), de olie en alle filters vervangen. Dit werkte allemaal niet dus heb ik de lpg verdamper laten reviseren, deze was er heel slecht aan toe. Hij loopt op lpg nu vrijwel vlekkeloos, af en toe een beetje sputteren. Het probleem nu is dat hij bij het starten op benzine, wat al heel moeizaam gaat, ik de eerste 20 seconden gewoon niks kan. Ik kan het gaspedaal vol intrappen en dan sputtert hij tussen de 1500 en 2000 toeren. Ik moet nu eerst een halve minuut wachten, dan even lekker gas geven en dan kan ik een keer normaal wegrijden. Hij heeft bij dit wegrijden de eerste 2 kilometer het ook vrij zwaar, slecht optrekken en af en toe niet reageren op het gaspedaal. Wat kan het nog zijn, brandstoffilter, heb geen idee hoe deze te vervangen... Kan iemand mij helpen of herkent iemand dit? |
Auteur: | Maarten [ 19 sep 2012 14:32 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Zeg ik iets doms als ik je vraag of je al bij de dealer bent geweest om eventuele storingen te laten uitlezen? |
Auteur: | KWW [ 19 sep 2012 14:36 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
ik ben niet heel deskundig maar het lijkt mij erop dat de computer ergens een verkeerde waarde krijgt. misschien een luchtmassameter oid, stotteren kan betekenen dat ie niet genoeg brandstof krijgt. iets wat ik ook zou vermoeden aangezien hij op lpg wel goed loopt. maar inderdaad uitlezen zou de eerste stap moeten zijn. |
Auteur: | Obbe [ 19 sep 2012 15:19 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Hij is al 2x uitgelezen, de Katalysator is waarschijnlijk kapot. Maar volgens de dealer kan dat niet de oorzaak zijn. Als hij een beetje warm is loopt hij goed, het is puur bij het opstarten. |
Auteur: | fred [ 19 sep 2012 15:20 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Vrijwel hetzelfde gehad met mijn 2.0 16v op LPG, dit was over na het vervangen van de accu, bij uitlezen door de garage kwamen er geen fouten tevoorschijn. Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar kan wel. Heeft overigens niets te maken met LPG, hij doet het alleen als hij koud is. Groeten, Fred |
Auteur: | GW-tje [ 19 sep 2012 15:24 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Als je kat kapot is, moet je dashboard ook krom staan van de piepjes en lampjes en meldingen over een emissiestoring. Ik zie daar niets over. Zitten je klepstoters niet vast? |
Auteur: | EW [ 19 sep 2012 15:47 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Doet de auto ook moeilijk als je door blijft rijden op benzine? Dus doet hij altijd moeilijk op benzine en helemaal niet op gas? Of doet hij het na een tijdje op gas ook prima op benzine? Dan zou het namelijk in het benzine-circuit (tank, tankfiltertje, benzinepomp, slangen etc.) kunnen zitten. Houd je de tank wel altijd redelijk gevuld met redelijk verse benzine? |
Auteur: | CitroFrance [ 20 sep 2012 07:42 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
1) Welke olie zit er in je C5 (??w??) 2) Hoeveel benzine zit er ECHT in je tank 3) Aftanken met 98 ipv 95 en flesje injector-/bezninesysteemreiniger erin. Daarna een weekje alleen op benzine rijden. Zorg wel dat je wat kilometers maakt, anders heeft dat geen zin. Ik had hetzelfde en gezien je maatregelen zou dit in de olie, maar meerwaarschijnlijk je injectoren kunnen zitten (Euro95 smeert slecht, arm mengsel) en die zijn mogelijk vuil/verstopt/vast gaan zitten. |
Auteur: | exroosje [ 20 sep 2012 11:11 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
In elk geval NOOIT je laten verleiden om zomaar je kat te vervangen. Een kat is altijd vervolgschade en eerst moet de oorzaak van je storing opgelost zijn. Meldingen over je kat krijg je omdat het MM signaleert dat er rotzooi uit de kat komt. Maar dat kan dus prima komen omdat die niet het juiste mengsel krijgt aangeboden. Het woord is hier nog niet gevallen, maar moeten we niet de temp sensor verdenken. Hij rijdt koud slecht, vooral op benzine. Gas is veel minder gevoelig voor een verkeerde waarde omdat deze eingelijk bij koude motor geen verrijking nodig heeft en benzine wel. En dat is consistent met de storing. Een beetje diiagnose technicus moet dit probleem op kunnen lossen. Zeker omdat het op benzine gebeurt. |
Auteur: | GW-tje [ 20 sep 2012 12:58 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Hé...je bent me voor met die beruchte sensor. ![]() |
Auteur: | Peebee [ 20 sep 2012 13:31 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Ik wou het ook niet zeggen maar dacht al wel " waar blijft ie? " ![]() |
Auteur: | josh [ 27 sep 2012 15:52 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
heb een 2.0 benzine die had als probleem dat hij inhield in de eerste minuut na de koude en warme start hij reed goed maar bij de eerst komende kruising ging hij inhouden en was het zelfs zo dat het gaspedaal niet reageerde. Motor stond gewoon stom te pruttelen. Gaf na de start of bij dat gepruttel op een gegeven moment uitlaat emmisiestoring aan daar was ik weer blij mee heb je iets om mee bij de garage aan te komen. Na wat geduld en intrappen van het gaspedaal deed hij het ineens weer en reed verder probleemloos tot de volgende keer dat ik hem starte (warm of koud maakte niet uit). In eerste instantie verving men het gaspedaal maar dat was het probleem niet. Na 3 weken gedoe tijdens vakantie werd na de vakantie een sensor van de lambasonde vervangen en software opnieuw geupdate. Was een garantiekwestie in mijn geval ivm aankoop. Sindsdien is de auto perfekt en probleemloos dus in mijn geval was de Lambasonde sensor de oorzaak. Die gaf verkeerde uitlaatwaardes door waar de inlaat op reageerde en de auto dus slecht liep inhield e.d.. |
Auteur: | Peebee [ 27 sep 2012 16:19 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Kijk, da's iets om mee aan de slag te gaan, ![]() wie weet verhelpt 't al je problemen ![]() en kun je weer genieten van een prettig rijdende C5 ![]() |
Auteur: | Erwin [ 08 mei 2016 14:37 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Goedemiddag, Mijn naam is Erwin en ik ben woonachtig in Apeldoorn. Sinds kort heb ik mij aangemeld en inmiddels veel gelezen over ook helaas voor mij een bekend probleem, het slecht lopen tijdens enkel de opwarmfase. Ik rij een C5 1.8 16v break, benzine van het bouwjaar 2002. Km. stand: 200.000. Sinds afgelopen winter ondervind ik enkel 's morgens hinder van een onregelmatig (wel direct startend!) stationair draaiende motor en stotterend rijgedrag bij t gas geven. Geen enkele melding gehad op het display! De dealer heeft hem nu twee keer uitgelezen. Eerste keer geen storingsmelding. In december tijdens tweede bezoek de melding "meervoudige cylinderoverslag" en onlangs bij eigen garage melding P300 uitgelezen. Inmiddels zijn de volgende handelingen verricht bobine - koelvloeistof temp sensor - bougies (NGK) - flush - nieuwe olie Castrol 0w30 (toevoeging Wynn's kleppen reiniger) en filter vervangen. Stappenmotor, gasklephuis en MAP sensor gereinigd (remmen reiniger). Dit heeft niet tot enig verbetering geleid. Mijn huidige garage constateerde deze week een hoge CO-waarde en olieverbruik (na verversing 1 liter op ca 1200 km.) Sinds afgelopen week ruik ik tijdens het uitstappen in de parkeergarage "soms" een oliegeur. Geen lekkage. Vanochtend heb ik de bougies er uit gedraaid waarbij alle 4 nattig van olie (misschien door de 0W30 ?) waren en twee ipv grijs, toch enigszins zwartig toonden. Ook constateerde ik een gebroken slang van de carter-ventilatie. Kan tijdens demontage van bobine gebeurd zijn.. De dealer denkt aan de klepstoters (vervangen) maar de huidige monteur twijfelt aangezien het een 1.8 betreft en hij ze niet hoort tikken. Auto rijd warm perfect. De auto rijd wel sinds kort voornamelijk korte ritten. Al met al een lang verhaal geworden waarvoor mijn excuses. Maar ik hoop dat er iemand een idee heeft of kan bevestigen dat de klepstoters van deze 1.8 ook het probleem kunnen zijn. Ik dacht dat dit voornamelijk bij de 2 liters aan de orde was. |
Auteur: | NTwoO [ 08 mei 2016 15:25 ] |
Berichttitel: | Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg |
Is deze nou een lpg uitvoering of verdient je verhaal een nieuw draadje? Is de carterontluchting al gemaakt? |
Pagina 1 van 7 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |