Op de terugweg in stutgartt hield hij er echt mee op
Auteur |
Bericht |
lukono
C5club Newbie
Geregistreerd: 05 aug 2012 20:51 Berichten: 1
Auto: c5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 114.000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
 Op de terugweg in stutgartt hield hij er echt mee op
Grote beurt in april 2012 bij dealer (2000,- incl vervanging distributieriem). Na 2000 km in 3 maanden melding "stop, stop" koelvloeistofreservoir leeg, bijgevuld door monteur(witte vlekken onder de motorkap(verdamping?), druk erop gezet. Koeilvloeistof spuit na paar minuten in gezicht monteur. Radiatorslang moet vervangen...ontluchtingsdopje zou niet goed dichtgedraaid zijn.....auto zou nu klaar zijn voor de reis.... Auto mee naar italie, daar 2x gestopt omdat motor te heet werd en moeilijk reed. Dichtstbijzijnde garage:radiator werkt niet.naar dealer aldaar, vervangt een zekering door een zwaardere, weer veel koelvloeistof bijgevuld(15,-).advies :in holland terug naar dealer. Na week terug naar holland en bij stutgartt schakelproblemen bij terugschakelen van 5 naar 4 i.v.m. wegwerkzaamheden en vervolgens geen snelheid meer en stilstand. Volgens hulpdienst:nieuwe versnellingsbak nodig (2.500 euro)auto wordt terug gebracht naar holland,naar dealer. Vertrouwen in dealer is een beetje weg.... 2e keer na beurt problemen, terwijl het een heerlijke auto is.... 7 jaar oud, 114.000km op de teller, zijn dit soort problemen normaal? Is behoorlijke tegenvaller, kunnen dit soort zaken niet gezien worden bij grote beurt?
|
05 aug 2012 21:18 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: hopeloos
Poeh.....lastig te lezen verhaal! Maar ik begrijp; dikke ellende. Problemen zijn natuurlijk niet allemaal te zien bij het uitvoeren van een beurt, maar het koelvloeistof verhaal lijkt me iets wat je dealer onder garantie op zou moeten lossen. Zij hebben die distributieriem vervangen en hopelijk ook de waterpomp. Wie weet dat die nog lekt. Maar dat is een klus voor hun. Problemen met de versnellingsbak moet je even laten bekijken, hoeft niet zo spannend te zijn want die bakken gaan niet maar zo kapot en zeker niet bij jouw kilometerstand.
Eerst maar eens naar de garage ermee voordat je in paniek raakt.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
05 aug 2012 21:27 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: hopeloos
Wat dacht je van de koelvloeistofsensor! 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 aug 2012 22:00 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Op de terugweg in stutgartt hield hij er echt mee op
Rotjong! 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 aug 2012 12:41 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Op de terugweg in stutgartt hield hij er echt mee op
Ach kan nooit zoveel zijn, tuurlijk weer iets simpels denk ik, thermostaat? of zoiets? Versnellingsbakken bij de demontage bedrijven veel goedkoper.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 aug 2012 18:23 |
|
 |
C5Paul
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 dec 2009 12:11 Berichten: 37 Woonplaats: Doetinchem
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Op de terugweg in stutgartt hield hij er echt mee op
Stond ook met een kapotte thermostaat in Weil am Rhein (bij Basel). Temperatuurmeter (koelwater) in het rood en de radiateur bleef koud. Door de ADAC naar Citroen-dealer gebracht en deze heeft de thermostaat vervangen en de boel ontlucht.
|
07 aug 2012 15:57 |
|
 |
|