Auteur |
Bericht |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 LMM zelf vervangen?
Bij de laatste beurt door kleine Bovag garage vertelde de moneur/eigenaar dat hij een storing had gereset van de LMM. Hij vertelde hierbij dat het inhouden van de motor te maken kan hebben met het roetfilter of de LMM. Natuurlijk zijn er meerdere redenen te bedenken maar de combinatie van het schoon moeten "stoken" van het roetfilter voordat de roetmeting gedaan werd voor de APK (stoken --> na het toevoegen van een doping in de diesel en aantal km boven de 3500 rpm rijden) en de foutmelding van de LMM komt dit logisch over. De eerste keren naar mijn werk heen en weer liep de auto als een speer en was ik van plan de monteur te bellen om te vertellen dat het euvel verdwenen was. Helaas, de volgende dag stokte de acceleratie weer tussen de 2500 en 3000 toeren. Omdat de wagen een aantal ritten perfect had gelopen, lijkt het niet aan het roetfilter maar aan de LMM ligt. Na het lezen van een fors aantal berichten over dit onderwerp op dit forum ben ik daar nog meer van overtuigd. Kan er helemaal naast zitten maar ik wil in ieder geval het LMM vervangen om dat eventuele probleem te elimineren. En dit wil ik zelf doen omdat er op korte termijn geen garage beschikbaar is en de vakantie voor de deur staat. Kan iemand mij vertellen of deze klus zelf te doen is?
Bvd Niek
|
21 jun 2012 21:06 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
twee stelbanden los ,en de electrisch stekker los
|
21 jun 2012 21:13 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Ja, stelt niets voor.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
21 jun 2012 21:19 |
|
 |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Ok dat lijkt een makkie. Kan iemand mij uitleggen waar de LMM precies zit?
BvD
Groet,Niek
|
21 jun 2012 21:38 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
kijk hier eens op dit topic viewtopic.php?f=5&t=8696
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
21 jun 2012 21:44 |
|
 |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Thanks dat is snel. Durf het haast niet te vragen maar moet ik de LMM niet op een of andere manier laten inleren na het plaatsen?
Groet, Niek
|
21 jun 2012 22:15 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
gewoon er tussen plaatsen,en het is in orde
|
21 jun 2012 22:27 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
heb je überhaupt wel een roetfilter? (hint: vul je profiel in)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jun 2012 22:37 |
|
 |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Allemaal hartelijk dank voor de hulp en de tip. EvilTwin ik zal mijn profiel verder invullen.
Vandaag de LMM vervangen. Dit bleek inderdaad een makkie. Helaas geen verbetering. Heeft er iemand een suggestie wat een volgende stap zou kunnen zijn. Naar de garage brengen kan altijd nog.
Groet, Niek
|
23 jun 2012 16:31 |
|
 |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Tijdens het sleutelen zag ik dat een zender los hing (zie foto). Het aansluitpijpje dat in een slangetje van het watercircuit steekt is afgebroken. Google vertelt mij dat het hier gaat om een drukzender (Denso 5V 079800-4480).
Kan dit de oorzaak zijn van het inhouden?
Groet, Niek
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
23 jun 2012 17:04 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Het zal er niet aan meehelpen om de motor soepeler te laten draaien. Je gaat het vanzelf merken als de zaak weer netjes gemonteerd zit zoals het bedoeld was.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 jun 2012 17:46 |
|
 |
Jay Jay
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 feb 2012 22:04 Berichten: 208 Woonplaats: Uden
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Die sensor zit niet op het koelsysteem aangesloten ,maar op de turbo slang (net buiten de intercooler, die er inderdaad een beetje als een radiateur uit ziet) En zo te zien is de aansluiting afgebroken. Dit kan inderdaad goed de oorzaak zijn van het vermogensverlies. Deze sensor meet namelijk de turbodruk. Sterker nog, deze sensor meet nu niets meer, dus logisch gevolg is dat de motor er op reageerd, en misschien wel in noodloop gaat.
Remedie: deze sensor vervangen (stuk goedkoper dan de luchtmassameter) en gas op die krukas!
_________________ Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
|
23 jun 2012 19:59 |
|
 |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Niet goed gekeken. De slang leek van de radiateur af te komen. Ik hoef niet te vertellen dat ik een amateur ben Morgen meteen een nieuwe zender halen.
|
24 jun 2012 11:51 |
|
 |
Niek_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 jun 2012 10:54 Berichten: 15 Woonplaats: Huizen
Auto: C5 Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
 Allereerst mijn excuses voor mijn late reaktie. Dit heeft o.a. te maken gehad met de voorbereidingen van onze vakantie. Na het zelf vervangen van de druksensor 63€ ging de dame weer als de brandweer. Lijkt een nieuwe motor. Inmiddels zitten wij met de caravan op Corsica en de gehele weg was het weer een plezier om te rijden. Zat vermogen in de bergen. Allemaal hartelijk dank. Groet, Niek
|
17 jul 2012 14:45 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: LMM zelf vervangen?
Fijne vakantie 
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
17 jul 2012 22:10 |
|
 |
|