Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Olielekkage
Sinds een maand of 10 heb ik een lichte olielekkage. Zo eentje die niet veel voorstelt maar wel vieze vlekken op de oprit veroorzaakt. Hiervoor heb ik de auto vorig jaar augustus naar Jo gebracht. Het bleek dat de carterpan lekte en daarvan is de pakking toen vervangen. Hoopte dat de vlekken van mijn oprit nu na enige weken zouden verdwijnen. Echter na een maand of twee verschenen er nieuwe vlekken. Jo heeft toen pakkingweekmaker bij de olie gedaan daar het niet duidelijk was waar de olie vandaan kwam en het duidelijk motorolie was. Dit heeft zich nog een keer herhaald maar het resultaat blijft hetzelfde.
Een maand geleden eens rondgeneust aan de achterzijde van het blok met een endoscoop maar niets verontrustends kunnen ontdekken. Opvallend is dat de hoeveelheid nogal varieerd, maar dat kan te maken hebben met de bodemplaat en de lichte scheefstand van de auto langs de dijk. Een second opinion gevraagd aan de Citroendealer een eindje verder aan de dijk te Krimpen. Deze adviseerde mij, niet onlogisch, de bodemplaat te verwijderen en alles zo schoonmogelijk te spuiten. Hierna goed opletten wat er het eerste nat wordt. Dat heb ik vanmiddag maar eens gedaan en opvallend was dat het bij de koppeling het natst was. Openingen van het koppelinghuis/versnellingsbak waren echter droog. De krukaskeerring is bij 180 Dkm reeds vervangen dus dat verwachtte/hoopte ik al. Daar voornoemde dealer ook opmerkte dat er soms olie uit de intercooler droop heb ik de slang die van deze naar een kunstofpijp loopt eens losgehaald en daar kwam een flinke slok olie uit. Echter kan deze olie er aan de achterzijde ergens uit, want de slang lekte nergens? Hierna een kilometer of 20 gereden en bij thuiskomst zat er bijelkaar een miniem druppeltje op de zwarte U-balk die onder de versnellingsbak zit. Dat zegt nog niet zoveel, er kan nog restje olie achtergebleven zijn en zal het nog wel 100 km duren voor er nieuwe conclusies getrokken kunnen worden.
Zijn er hier nog ideeën en dan vooral of die afgetapte olie uit de intercoolerslang enig verband houdt met de olie op de stoep en/of is hier sprake van een lekke turbo? Het oliepeil is nooit te hoog geweest en olieverbruik is eigenlijk niet te constateren.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
15 apr 2012 00:11 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Als je olielekkage hebt die zich op de stoep manifesteert moet dit toch te constateren zijn? Weet je 100% zker dat het motorolie is of is het misschien een andere vettige substantie die uit de carterventilatie komt of van de intercooler afkomstig is?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
15 apr 2012 00:27 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Dat is dan in beide gevallen ook motorolie, toch? Kijkend bij de IR's van dit type motor wordt alleen gesproken over olielekkage langs de krukaskeerring: B1FW0109Q0 : Version 0 vom 10/12/2009 VOOR : C5 II EN TURBODIESEL DW10BTED4 FAPCitaat: 1. HERKOMST Krukaskeerring (Vliegwielzijde). 2. AFTER-SALES-INTERVENTIE Vervangen van de keerring van de krukas (Vliegwielzijde - Indien nodig). 2.1. Benodigd onderdeel 1 Krukaskeerring (Vliegwielzijde - Ond. nr. 0127 28). 2.2. Ingreep LET OP : Het is mogelijk een conventionele keerring 0127 28 te monteren in plaats van een teflon keerring 0127 45, maar omgekeerd is niet toegestaan
OPMERKING : Voorlopige wijziging van de methode : Verwijderen - Inbouwen : Keerringen motor (Hoofdstuk : Krukaskeerring (Vliegwielzijde) ; De teflon keerring 0127 45 niet meer monteren : Monteer een conventionele keerring 0127 28 ; Met behulp van de montagestempel 0188-B
LET OP : Volg de methode nauwkeurig op : Verwijderen - Inbouwen : Keerringen motor (Hoofdstuk : Krukaskeerring (Vliegwielzijde)) ; Het niet opvolgen van de methode kan opnieuw olielekkage tot gevolg hebben
Vervang de keerring van de krukas
OPMERKING : Maak een melding (CRI) van alle gevallen waarin het probleem opnieuw optreedt na het doorvoeren van deze informatie
Is jou bekend welke keering er bij jou nu gemonteerd is? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2012 00:43 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Is de carterventilatie ook gecontroleerd?
|
15 apr 2012 00:47 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Tja heren, als de huisdealer er al twee keer geen raad mee weet, wat moet ik dan op de stoep? Kijken, kijken, schoonmaken en kijken, al valt dat niet mee zonder brug. De keerring is zoals gezegd vervangen en daar lijkt het dus niet te lekken, daar de drie gaten geheel droog zijn. Het is motorolie dat is zeker, al vanaf begin af aan. Nu zonder onderplaat hangt er na een kilometer of 40 km een druppel aan de bevestigingbout van de zwarte ondersteuningsbalk tussen de motor en versnellingsbak. Het is mij overigens niet bekend wat er voor een keerring is gebruikt, alleen dat het motorblok echt dicht is geweest, toen lekte de versnellingsbak en dat verschil ruik je naast het kleurverschil. Het luchtfilter is net vervangen door een originele dus de carterventilatie wordt daardoor niet verstoord al is dat niet meteen een antwoord op de vraag. Het is toch niet normaal dat er olie in de intercoolerslang zit? Kan dat er dan wel ergens uit en zou dat de lekkage veroorzaken? Je kunt het daar niet goed zien door de aanwezigheid van steunbalken en andere chassisdelen. Ik had ooit een fraaie foto/tekening van het blok en daar zou ik wellicht een idee kunnen opdoen waar de olie vandaan zou kunnen komen. Ik meen dat het Brian was die in november tijdens de veiligheidsdag opmerkte dat het zelfs de turbo kon zijn en dat is voor mij een schrikbeeld na alle kosten reeds gemaakt.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
15 apr 2012 13:54 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Het is toch niet normaal dat er olie in de intercoolerslang zit? dat is normaal 
|
15 apr 2012 14:00 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Volgens mij moet je inderdaad de motor goed (laten) schoonspuiten. Gewoon de wagen gaan gebruiken een week, en daarna op de brug laten controleren.
Meest vookomend bij de motor die jij hebt:
Carterventilatieslang lek Krukaskeerring Bakzijde STOPJE IN OLIEKANAAL achter versnellingsbak (is dit nagetrokken bij het vervangen van de keerring??) Krukaskeering distributiezijde Inlaat/klepdeksel pakking (een set)
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 apr 2012 22:32 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Heb de boel goed schoongemaakt en wacht nu af tot het weekend alvorens nadere conclusies te trekken. Als ik zo het lijstje van BJG naloop, hartelijk dank hiervoor  , lijkt in mijn geval de carterventilatie en het stopje, waar bij Citroen/Krimpen ook al over gerept werd, het meest waarschijnlijk. Is er een plaatje beschikbaar waar de carterventilatie slang op te zien is? Middels de endoscoop kan ik deze dan volgen. Door de chaotische reparatie van mijn krukaskeerring/koppeling/vliegwiel weet ik niet of stopje nagetrokken is maar verwacht dit niet. Zie hiervoor eventueel horror voor de liefhebbers. Gezien het niet toenemen van de hoeveeheid lekkage over tenminste het afgelopen half jaar weet ik niet of ik er veel geld voor over heb dit definitief op te lossen. In het geval van het stopje moet alles er weer onderuit tenslotte.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
17 apr 2012 00:07 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Voor het controleren van je carterventtialtieslang heb je geen endoscoop nodig. Als je de motorplaat verwijdert zie je hem achterop het klepdeksel met een koppeling vastzitten. Hij loopt achterlangs het klepdeklsel naar de luchtaanzuigslang.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 apr 2012 22:29 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Dan heb ik hem al gezien maar niet als zodanig herkend. Via de downloads was ik middels het werkplaatsboek daar al op uitgekomen. Die slang had alleen bovenaan bij de verdeelklep, weet de juiste benaming hiervan niet, wat oliesporen maar de slang naar beneden was verder droog. Hier komt dan de door mij aangetroffen olie in de intercooler-slang blijkbaar vandaan. Waar zou het bij een defecte carterventilatie dan moeten lekken? De slangaansluitingen zijn het in elk geval niet al zal ik hem bovenaan wel opnieuw monteren.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
18 apr 2012 00:03 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Wordt de intercooler van Citroën gekoeld met motorolie dan? Intercoolers die mij bekend zijn worden door de omgevingslucht gekoeld. Daar komt geen drup olie aan te pas.
|
18 apr 2012 00:42 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Lees het verhaal dan nog maar eens. Bij het verwijderen van de slang die tussen de intercooler en de kunstofpijp onder het blok zit kwam er een flinke plas olie uit. Hier zit ook de slang van de carterventilatie bij aangesloten. Neem toch aan dat de verdeelklep bovenaan de carterventilatieslang dicht gaat zodra er turbodruk optreed. Deze was afgesloten toen ik keek. De carterventilatie zal alleen werken bij stationair toerental en dat is dan geheel anders als ik bij atmosferische motoren gewend ben. Daar staat altijd een onderdruk op de luchttoevoer en gaat de motor olie gebruiken als je luchtfilter te veel weerstand kreeg.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
18 apr 2012 00:53 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
De carterventilatieslang zit op de aanzuigbuis naar de inlaat, niet op de turboslang die druk voert!! De motorolie in de intercooler en de slang naar de intercooler is gewoon motorolie die langs de lagers van de turbo komt om de turbo te smeren. Verdiep je maar eens in de techniek. Het is normaal dat dit gebeurt. Omdat het druksysteem gesloten is zie je dit normaal niet natuurlijk, maar het is wel degelijk aan de orde.
De zogenaamde verdeelklep boven in het klepdeksel is niets anders dan een soort van olie-afscheider om te voorjkomen dat er teveel olie wordt meegevoerd.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 apr 2012 19:24 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Had me daar bij een diesel, en zeker bij een turbo nog nooit zo in verdiept. Bij mijn BMW motorfiets is de carterventilatie een vrij dun slangetje en bij oudere benzinemotoren, zoals mijn oude gasbakken, kwam het in het luchtfilterhuis uit. De overdruk die de turbo oplevert maakt de plaats van binnenkomst wat kritischer lijkt me. Als ik voel met wat voor een kracht/onderdruk de lucht naar binnen gaat moet er toch een begrenzing op die ventilatie zitten. Schematisch kan ik het systeem zo uittekenen inclusief intercooler maar hoe het om dit blok geplooit zit is wat lastiger. Dat is bij mijn Renault bedrijfsvehicel beter te zien, daar bij deze C5 de turbo aan het zicht onttrokken wordt.
Dank BJG voor de uitleg waar die olie vandaan komt en wellicht is het de kunststofbuis die lekt, een scheur bijvoorbeeld. Tenslotte is er wel meer gesneuveld bij al die historische reparatiehandelingen. Lekke aircoslangen zijn dan nog het minste. Als het komend weekend niet lukt onder de auto te kruipen maak ik een afspraak zodat de auto de brug op kan. Nu zonder onderplaat moet de plaats van lekkage zich toch een stuk duidelijker aftekenen en als je daar te lang mee wacht verspreidt de olie zich weer.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
18 apr 2012 20:53 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Olielekkage
Inderdaad! De carterventilatieslang zit eigenlijk (als je het in jouw schema tekent) direct na het luchtfilter, net voor de turbo, dus drukloos. Inderdaad door de spagetti om de motor lijkt het wat ingewikkeld. Daarbij komt nog dat er een soort van by-pass om de intercooler heen is gemaakt met een klep erin. Dit is tbv de regeneratie van het FAP.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 apr 2012 21:03 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|