Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Trillen op stationair
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=11399
Pagina 1 van 1

Auteur:  gromper [ 20 apr 2012 19:57 ]
Berichttitel:  Trillen op stationair

Sinds enkele weken trilt mijn dame bij stationair,voor de rest rijdt ze normaal alleen af en toe een heel klein schokje als je een constante snelheid rijd alsof de aircocompressor aanslaat maar die staat heel de tijd af.Geen foutcodes of andere rariteiten alleen dat "rauw" draaien stationair en dat bij een normaal toerental en lopende op 4 cylinders,iemand hier ervaring mee?

Auteur:  Maarten [ 20 apr 2012 20:14 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Hoe weet je zeker dat de compressor uit staat?

Verder zou ik denken aan misschien een defect (breuk) aan een motorsteun?

Auteur:  BJG [ 21 apr 2012 00:28 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Als ik trillend vertaal naar onregelmatig zou het hiermee verband kunnen houden bij jouw 2.2:

Slechte werking/vervuiling EGR
Verstuivers (correctie per verstuiver loopt uit de pas door slijtage)
Swirlklep-bediening

Kortom eigenlijk wel zaak voor een goede dieselspecialist met specifieke kennis van jouw motor.

Auteur:  gromper [ 03 mei 2012 21:37 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Weet er iemand hoeveel de minimale en maximale correctiewaarden zijn voor de verstuivers?
Ik heb deze met de lexia uitgelezen:

Cyl 1:-1.45mm³/CP
Cyl 2:-0.04mm³/CP
Cyl 3:-0.90mm³/CP
Cyl 4: 2.08mm³/CP

Hier lijkt me iets niet pluis bij cyl 1 en 4,maar ik weet niet in welke mate...

Auteur:  BJG [ 03 mei 2012 21:51 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Wat is de totale berekende ingespoten hoeveelheid, en bij welk toerental heb je gemeten?

dan kun je het naar % omrekenen.

Bij deze waarden zou ik sowieso overgaan op een retour-lektest.

Auteur:  GW-tje [ 03 mei 2012 22:08 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Ook voor de directe inspuiters is Wynn's toepasbaar. Ik zou daar eerst eens mee beginnen.
Kwart tankje en een flesje Wynn's erbij:
Klik

Auteur:  gromper [ 07 mei 2012 21:03 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Wagen binnen geweest bij citroën dealer,daar is mij gezegd dat een C5 zo altijd draait omdat het nu eenmaal niet van Japanse makelij is :o .Het zou geen kwaad kunnen om zo verder te blijven rijden zolang er geen sprake is van slecht starten of hard inhouden bij het rijden.Dus zal ik er maar mee leren leven zeker,allemaal bedankt voor jullie reacties. :smt023

Auteur:  Menno [ 07 mei 2012 21:07 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

:smt017

Vreemde uitspraak, zeker bij een 2.2HDi , daar kan namelijk niet snel een Japanse diesel aan tippen, ook niet qua loopcultuur ....

Auteur:  gromper [ 10 dec 2012 21:30 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Inmiddels bijna 8 maanden verder en nu davert de C5 nog steeds op leegloop maar nu is er een onheilspellend geluid bijgekomen dat zich vooral laat horen vanaf 2000tr/min,het is een geratel in/aan de motor dat klinkt als een drijfstanglager maar dat is het niet.Alle injectoren zijn inmiddels reeds getest en goed bevonden.Iemand al iets gelijkaardig mee gemaakt met een 2.2Hdi??Klepstoters misschien??

Auteur:  Menno [ 10 dec 2012 21:36 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Kan klepstoter/tuimelaar zijn, komt wel eens voor bij de 2.2 ....

Auteur:  BJG [ 11 dec 2012 00:19 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

De nokkenasketting is verdacht!! laat zsm checken!!!!

Auteur:  gromper [ 27 dec 2012 17:16 ]
Berichttitel:  Re: Trillen op stationair

Het geratel is inmiddels opgelost,de krukaspoulie bleek kapot te zijn alsook de vrijloop van de alternator(dynamo).Het naar mijn mening te hard trillen is nog steeds niet weg op stationair,maar de wagen rijdt wel terug als een zonnetje :citrofiel .Allemaal alleszins bedankt voor het meedenken en prettige feesten :smt193

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/