Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

slecht lopen, op drie cylinders
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=10999
Pagina 1 van 1

Auteur:  frank64 [ 30 jan 2012 18:00 ]
Berichttitel:  slecht lopen, op drie cylinders

:smt198
heyhey C5 vrinden, ik heb een Ph1 2.0 break automaat met 130000 op de teller.
Bij koud weer loopt de motor beroerd, reeds een motor spoeling gedaan, dunnere olie 0w30, injectie gereinigd in de brandstof.
Niets lijkt te helpen. Vorig jaar in frankrijk E10 getankt, daar sloeg de motor zelfs van af met regelmaat.
In nederland terug gekeerd geen problemen meer. Maar mooi lopen ho maar !
De Citroën dealer zegt dat de klepstotters een probleem geven op de 2.0 van de Ph1 klasse.
Dure ingreep zo'n 700 euro. Weet iemand hier iets over of heb je ervaring ermee, graag hoor ik wat ik kan doen.
Groet frank64 :cit4

Auteur:  Menno [ 30 jan 2012 18:07 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Ja dat komt idd regelmatig voor bij deze motor, zoek er hier maar eens op, ...

Auteur:  frank64 [ 30 jan 2012 18:10 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

hoi menno, hoe bedoel je hier ?

Auteur:  Menno [ 30 jan 2012 18:14 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Op de site ....

Auteur:  Herman [ 30 jan 2012 18:18 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Denk ook aan de bobine! kan ook wel eens raar doen.! :mrgreen:

Auteur:  chathanky [ 30 jan 2012 18:21 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Aangezien je E10 verhaal kan door het regelmatig beroerd lopen ook met je ontsteking te maken hebben. Een bougie of de bobine.

Klepstoters moet je kunnen horen. Het lijkt dan meer op een diesel geluid. (een zak met knikkers. :lol: )

Auteur:  frank64 [ 30 jan 2012 18:23 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

dank jullie wel voor de adviezen, denk dat deze reparatie nodig is om verder te kunnen genieten van de wagen. tot gauw maar weer.

Auteur:  Menno [ 30 jan 2012 18:26 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Sluit wel eerst de andere opmerkingen uit voordat je dure reparaties laat plegen, of vraag een 2nd opinion ...

Auteur:  Herman [ 30 jan 2012 18:28 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Tja als ik nog een bobine op voorraad had mocht je het uit proberen, vaak genoeg gedaan! :smt021
Ben ook veels te goed voor deze wereld zegt mijn vrouw wel eens.
Moet eerst eens kijken wat er nu op zit. :mrgreen:

Auteur:  BJG [ 30 jan 2012 21:30 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

chathanky schreef:

Klepstoters moet je kunnen horen. Het lijkt dan meer op een diesel geluid. (een zak met knikkers. :lol: )


Een klepstoter die door vervuiling niet goed genoeg leeg loopt bij koude motor waardoor de kleppen niet goed sluiten kun je NIET horen chathanky!

Wat jij bedoelt is zijn LEGE stoters. Daarmee loopt de motor wel goed stationair, en is niet de klacht die bij deze motoren veel voorkomt! Ik denk dat het wel goed is om de diverse draadjes hierover eens door te lezen ;)

Auteur:  chathanky [ 30 jan 2012 22:24 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

Als dat het geval is mag je blij zijn dat de desbetreffende kleppen niet verbrand zijn.
De dealer heeft bij het bekijken van je probleem geen compressie gemeten?

Gezien de km stand, doet het probleem zich voor na de distributiewissel?
Vreemd dat het alleen bij koud weer zich voor doet.

Ps. mag in gewone letters en zonder uitroeptekens hoor, ik mankeer niets aan oren of ogen. ;)

Auteur:  BJG [ 30 jan 2012 23:40 ]
Berichttitel:  Re: slecht lopen, op drie cylinders

De kleppen verbranden niet bij dit probleem omdat ze slechts heel iets lekken en zodra de motor opwarmt wel weer goed afdichten doordat de speling toeneemt.
Het probleem is dat het mm onregelmatig lopen detecteert, en dan betreffende cilinders tijdelijk uitschakelt om de kat te beschermen. Dan loopt hij echt op 3 cilinders.
In een ander topic over dit onderwerp (weet zo niet waar) noem ik een goede diagnosemethode voor dit probleem om het met 100% zekerheid te kunnen vaststellen.

Dmv compressiemeten kun je het lekken nauwelijks vasstellen.

En ik zal zonder hoofdletters en uitroeptekens schrijven chathanky :smt203

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/