Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Project: "Koken voor zes" https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=1021 |
Pagina 1 van 11 |
Auteur: | Ronald [ 10 maart 2007 00:48 ] |
Berichttitel: | Project: "Koken voor zes" |
Zoals sommigen van jullie wel weten hebben wij de beschikking over een V6 voor alle leuke ritjes en de vakantie, en een 2.0 LPG voor mijn woon-werkverkeer Gouda-Amsterdam, dagelijks. Met de 2.0 op LPG is eigenlijk helemaal niks mis. Exclusive-uitvoering, geen problemen op gas en tanken voor 20 euro per 500 km. Aan de ene kant raak je behoorlijk verslaafd aan het rijden in een V6, aan de andere kant weet je dat je behoorlijk financieel leeg gaat lopen bij een V6 als je van je werkgever alleen de fiscale vergoeding krijgt voor woon-werkverkeer. Een V6 op LPG dan... Die is ter NIET zegt Citroen, tenminste niet gehomologeerd op G3. Die is ter WEL zei exroosje op de veiligheidsdag bij JO te NV, zie http://www.gasfx.nl. Het zaadje was geplant...... Lang over nagedacht, maar je kent het wel, eenmaal geplante zaadjes gaan ontkiemen en spruiten. Toch maar eens gaan orienteren. 1. De gasFX website is duidelijlk, de Vialle-installatie is beschikbaar voor V6. 2. Het algemene 0800-nummer van gasFX gebeld. Call-center Miep aan de telefoon. Ja ze hadden wel C5 V6 gedaan, maar niet zo veel, dat laatste had ik zelf ook al bedacht. Hoeveel en wie van de Vialle inbouwstations het hadden gedaan met onze C5 kon of mocht ze niet zeggen. 3. Twee Vialle inbowustations gebeld die in de lijst op de website stonden. Nou, gelijk een verademing: In beide gevallen direct personen aan de telefoon die gewoon over hun vak konden praten, techneuten. Beiden geen ervaring met de C5 V6, maar wel met V6'en. Eentje was zelfs zeer eerlijk. Die zei voor inbouw in een 6-cylinder krijgen we maar 60 tientjes meer dan in een 4-cylinder en daar moeten we qua werk eigenlijk op toeleggen, maar we doen het tot toch graag, op de een wat meer marge dan op de andere, all in the game. 4. Even langs de C-dealer gegaan waar ik al 20 jaar kom, (niet Johan). Ze waren zeer vriendelijk neutraal. C. heeft geen goedkeuring voor LPG in een V6, we bouwen dus ook niet in, maar u kunt de auto wel gewoon in onderhoud bij ons laten. 5. Even de Vialle gasboer teruggebeld voor feedback op dit C standpunt. Volgens hem berust dit op een commerciele afspraak. C heeft een commerciele deal met alleen AG. C en AG hebben de V6 niet gehomologeerd, dus einde oefening. Vialle heeft blijkbaar wel de inspanning en kosten genomen om de V6 te homologeren. Ik denk dat ik er wel uit ben, ik heb vertrouwen in het geheel en ben bereid het risico te nemen. Inbouw in een V6 kost 2200 euro, inclusief alles, 100 euro voor een extra jaar garantie, maar garantie is alleen op de gasinstallatie zelf, niet op gevolgschade. Nog expliciet gevraagd aan de gasboer, als je de motor opblaast tengevolge van een back-fire, wie betaalt dat dan. ´Uzelf´was het antwoord. Kijk daar hou ik nou van, geen gelul. Nu alleen nog een leuke V6 vinden, 2003 of jonger.... Ik hou jullie op de hoogte van project "Koken voor zes" gr. Ronald Ps. Droom of drama, hoe dan ook, tis allemaal de schuld van exroosje ![]() |
Auteur: | Oldenhage [ 10 maart 2007 01:09 ] |
Berichttitel: | |
http://forum.aceboard.net/879-3295-8316 ... -casse.htm Het is vaker gedaan, ik heb er geen ervaring mee, kan dus niets zeggen over de betrouwbaarheid. Succes in ieder geval en ik wil graag een keer rijden als het zover is. |
Auteur: | hank4all [ 10 maart 2007 01:16 ] |
Berichttitel: | |
even een reactie van mij, op "als je de motor opblaast tengevolge van een back-fire" Ik heb en dat is al enige jaren geleden 3 bmw's 6 cilinder gereden met een Necam gasinstalatie en daar zat een of andere klep op die backfire onmogelijk maakte. En ik heb met al de drie auto's nooit een probleem op gas gehad. Maar nu weet ik niet of het merk Necam nog bestaat. groet, Henk |
Auteur: | Ronald [ 10 maart 2007 01:23 ] |
Berichttitel: | |
Oldenhage schreef: http://forum.aceboard.net/879-3295-8316 ... -casse.htm Het is vaker gedaan, ik heb er geen ervaring mee, kan dus niets zeggen over de betrouwbaarheid. Succes in ieder geval en ik wil graag een keer rijden als het zover is. Gaaf Johan! Met ons schoolfrans heb we begrepen dat deze mijnheer zo'n bougies wilde vervangen en daarbij per ongelijk een slang/buis van het gasinjectiesysteem heeft beschadigd. De foto toont heel expliciet de gasinjectoren boven de rode pijlen. Niet erg mooi om te zien, maar goed. Dit betreft volgens de poster een AG installatie. Ik ben benieuwd hou Vialle het gaat doen. Je krijgt hem mee voor een weekend als het zover is. Vooarlsnog is het nog een project in de business study fase, eerst nog een V6 vinden, maar het kan snel gaan. Morgen kijken bij lid zijlvast. Project Koken voor zes wordt vervolgd. Gr. Ronald |
Auteur: | Oldenhage [ 10 maart 2007 01:30 ] |
Berichttitel: | |
Ronald, gewoon google-en op ES9J4 en GPL of LPG LPi...enz. Succes in ieder geval, en voor een aankoopkeuring weet je me wel te vinden. |
Auteur: | Ronald [ 10 maart 2007 01:32 ] |
Berichttitel: | |
hank4all schreef: even een reactie van mij, op "als je de motor opblaast tengevolge van een back-fire" Ik heb en dat is al enige jaren geleden 3 bmw's 6 cilinder gereden met een Necam gasinstalatie en daar zat een of andere klep op die backfire onmogelijk maakte. En ik heb met al de drie auto's nooit een probleem op gas gehad. Maar nu weet ik niet of het merk Necam nog bestaat. groet, Henk Ja hoor, lijkt ook hier goed te zitten. Mijnheer legde mij uit dat de kans op back-fire bijna nihil was door inspuiting juist voor of juist na een klep zus of zo, ik ben niet erg technisch. Mijn voorbeeld was meer bedoeld in het kader van aansprakelijkheid dan in het kader van een reeel technisch risico. gr. Ronald |
Auteur: | Harm [ 10 maart 2007 13:50 ] |
Berichttitel: | |
Oldenhage schreef: Het is vaker gedaan, ik heb er geen ervaring mee, kan dus niets zeggen over de betrouwbaarheid. Succes in ieder geval en ik wil graag een keer rijden als het zover is. Kijk, daar sluit ik me bij aan. Ik heb zelf ook wel wat op gas gereden, maar door de moderne diesels eigenlijk omgegaan. Het is natuurlijk altijd leuk als iemand zijn nek ervoor wil uitsteken en daar ons mee willen laten kennismaken. Top Ronald. Leuk! En ik hoop natuurlijk dat het allemaal lukt. |
Auteur: | Menno [ 10 maart 2007 16:14 ] |
Berichttitel: | |
Suc6 ermee Ronald , .... persoonlijk vind ik het helemaal niets en zonde van de V6 , maar ben wel benieuwd naar het resultaat ![]() ![]() |
Auteur: | frank65 [ 11 maart 2007 22:53 ] |
Berichttitel: | |
Is dit wat ? advertentie 1 of deze advertentie 2 |
Auteur: | Harm [ 11 maart 2007 22:56 ] |
Berichttitel: | |
228km vanaf Gouda. Mag ik mee? ![]() Ronald, wat ik mis in je verhaal: De V6 heb je nu nog niet zo heel lang. je hebt 'm na aanschaf of bij aanschaf helemaal laten spuiten. Wat is de reden om daar geen gas in te zetten? Emotionele redenen? Kilometrage? Of vervang je de 2.0 door de V6? |
Auteur: | Ronald [ 11 maart 2007 23:32 ] |
Berichttitel: | |
Harm van Beek schreef: 228km vanaf Gouda. Mag ik mee? ![]() Ronald, wat ik mis in je verhaal: De V6 heb je nu nog niet zo heel lang. je hebt 'm na aanschaf of bij aanschaf helemaal laten spuiten. Wat is de reden om daar geen gas in te zetten? Emotionele redenen? Kilometrage? Of vervang je de 2.0 door de V6? De blauwe V6 blijft gewoon, Raymond haat lopen ![]() Zal ook een verschuiving in het prive rijgedrag opleveren, nu nemen voor tripjes en vakantie de V6, straks zal dan de V6 op gas worden. Gr. Ronald |
Auteur: | Harm [ 11 maart 2007 23:35 ] |
Berichttitel: | |
Ok, thnxs. |
Auteur: | Ronald [ 11 maart 2007 23:40 ] |
Berichttitel: | |
frank65 schreef: Wel mooi, weinig kilomters, maar Duitsland nee, en Duitse prijzen heb je ook niet veel aan. Serieus bezig met deze: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=944 Gr. Ronald |
Auteur: | Harm [ 11 maart 2007 23:41 ] |
Berichttitel: | |
Duitse prijzen, so what? de BPM is ook uit te rekenen en je bent vaak goedkoper uit met meer keuze! |
Auteur: | Menno [ 11 maart 2007 23:44 ] |
Berichttitel: | |
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php |
Pagina 1 van 11 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |