Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 opnieuw de bak kapot 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
normaal zitten er toch zelfborgende moeren op, die de tussenlager op zijn plaats houd ?


27 jun 2011 09:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Niet op het lager.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


27 jun 2011 09:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
kan iemand mij helpen met het onderdeel nummer van de contra vertanding in het differentiaal??
hier kan ik alleen maar een komplete bak kopen en geen onderdeel.
ik moet een nieuwe as (lang) hebben en het kardan gedeelte
wacht op antwoord

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


27 jun 2011 09:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
wat ik wel gezien heb dat er verschil is in cardans tussen automaat en handbak

auto
3273 EL
referentie 8LN90
_______________

handbak
3273 8G
referentie 8LN80

wat het verschil is weet ik niet
dit is niet op vinnummer, dit heb ik niet


27 jun 2011 10:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Peter heeft me onderstaande plaatje gestuurd.

Daarop is te zien hoe het tussenlager naar buiten gekomen is.
Als ik dat zo bekijk zit de blokkering daarvan niet goed. Die zou moeten zitten als op het tweede plaatje.

En vergelijk dat ook met het derde, al eerder getoond.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 jun 2011 10:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
JW bedankt voor deze info alleen heb ik bij mijn auto een half ronde plaat met 2 gaten erin die in zijn geheel eruit moet.
heb je een paar fotos gestuurd waarop duidelijk te zien is dat het lager niet goed zat opgesloten.
de aandrijfas is weer beschadigd en ook het cardan gedeelte waar de vertanding zou moeten zitten maar die is nu bijna glad.
vraag is dan, die hebben dit onderdeel nummer niet in hun bestand, alleen een ruil bak komplete van €6000,00 het moet toch mogelijk zijn allen dit kardan gedeelte te krijgen maar wat is het onderdeel nummer??
als je dit weet graag een mailtje met tekening
groetend
peter

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


27 jun 2011 10:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
als ik die foto bekijk ,zit er verschil in cardanassen
vanaf het lager naar het uiteinde van de as,dat kun je alleen maar meten als je de verschillende assen hebt
het kan maar 5mm zijn


27 jun 2011 10:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Met Peter inmiddels de volgende meelwisseling gehad:

Citaat:
zo, hier de fotootjes waarop duidelijk te zien is dat beide vertandingen weg zijn.
Bak eronderuit nemen, naar een revisie bedrijf sturen die daar de nieuwe delen inzetten met 1 jaar garantie.
nieuwe aandrijfas en nieuwe keerringen, borgplaat ( oude verbogen) ook nieuw
viel me ook op dat a) gen vet te bekennen en b) geen keerring erin.
merkwaardige zaken maar als ik terug kom dan maar naar de Citroen in Aurich en maar vragen stellen.
Mijn God wat wordt men hier wijs van.
Het grapje gaat 14 dagen duren, tegen een prijs van rond €800,00 incl aandrijfas, voor de reparatie bak nogmaals €800,00 dus het grapje is toch maar ff € 1.600,00 zonder de week huurauto want 1 week betaald ADAC.
goed, zet maar een paar kiekjes op het forum, was weer een harde les.
bedankt zover, gegroet aan allen
Peter


Daarop mijn reactie:
Citaat:
Is er nu al duidelijkheid WAAROM dat lager uit z'n huis gekomen is?
Zat die borging verkeerd gemonteerd, zoals ik op die uitvergrote foto meende te zien? Heb je daar nog meer foto's van?

Op de foto 4970 die je nu gestuurd hebt zie ik een slobgat aan de rechterkant. Is dat bedoeld om die plaat naar links te kunnen schuiven en 'm dan achter de tweede bout te laten vallen, in de uitsparing links op het plaatje? En zat dat dan wel goed gemonteerd?
Want de oorzaak zit imho op dat punt, het lager heeft de kans gekregen om naar buiten te komen.
Dat was ook eerder het geval, de rest is imho een gevolg van dát probleem.

De vraag is daarbij overigens wél of die motorsteun-annex-lagerophanging helemaal goed uitgelijnd is tov de bak. Als dat niet helemaal goed met elkaar in lijn ligt, gaat de as wringen, en daarmee zet je een kettingreactie in gang.
Oftewel, toen je de motorophanging hebt (laten) vervangen, is daarbij dit gedeelte los geweest? En zo ja, is het vervolgens wel goed gemonteerd?
Laat daar in elk geval heeeeeel goed naar kijken !!

De O-ring op de as hoort te vallen in de uitsparing in het huis, daarmee is een "soort van afdichting" gemaakt. Maar als de as er een stukje uit komt, dan is die "afdichting" verdwenen.

Maar waar ik toch niks van snap is waarom het in die korte tijd al weer zó geroest is.

Ik zal nog wat meer plaatjes op het forum zetten, samen met deze mailwisseling.

En inderdaad, ná je terugkomst wordt dat een heel stevig gesprek met de dealer in Aurich.......

Heel veel sterkte met de verdere oplossing van dit probleem. Zwaar balen dat het zo gelopen is, en dat je opnieuw voor kosten komt te staan :evil:


Het plaatje waarop ik doel staat hieronder.
De andere plaatjes volgen straks.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 jun 2011 12:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Van Peter nog de volgende meel ontvangen:
Citaat:
JW bedankt voor het mailtje.
Ja ik kan nog een paar fotootjes maken van de borgplaat die mijn inziens al verbogen eronder gezet was de laatste keer, ik heb daar niet op gelet hoe die eruit zag eerlijk gezegd.
kan me niet voorstellen dat deze plaat verbuigt omdat de as naar rechts gedrukt is waarom weet ik ook niet.
De ophanging aan de achterkant hebben we nogmaals bekeken en tot het besluit gekomen deze toch te vernieuwen omdat ook het lager daarin vast zit.
Mijn inziens is het fout gegaan toen de eerste as (die zoals we nu weten al beschadigd was) het inwendige van de kardan vertanding toch zodanig beschadigd had dat het blijkbaar genoeg was om met de nieuwe as de vertanding nog verder te lijden had en daardoor zijn beide delen weer defekt gegaan.
Ook op de lange as kon ik geen keerring vinden, alleen een rubber ring zoals je zag zat erop.
Met regen etc staat dit natuurlijk zonder keerring bloot aan het inbrengen van water en dat doet het natuurlijk ook geen goed, de spiebanen zijn dan kompleet droog en daar er geen vet is gebruikt (of het vet is door regenwater eruit gegaan), de keerring niet monteerd was er geen of te weinig beweging in of op de spiebanen was, het goed mogelijk is dat na verloop van tijd (km) door de roestvorming de tanden nog verder verslijten als ze in elkaar grijpen.
Dus weer een les, altijd de keerring vernieuwen met een nieuwe as, het borgplaatje op de nieuwe as (lange) ook vernieuwen, een goede vet smering geen overbodige luxe is en als dan het lager op de lange as ook nog op zijn plek zit dan kan er eigenlijk niets fout gaan, plus de achterste motor ophanging naar de carrosserie ook goed kontroleren, eventueel vernieuwen.
heb nog een fotootje genomen van de linker (korte) as zodat dit een goede referentie is zoals het eruit kan zien na 247.000 km.
wil daar met montage nog maar wat vet indoen en de keerring vervangen voor een nieuwe, die 3 € kost me de kop niet.


Daar zitten nog een paar plaatjes bij die ik even ga verkleinen en straks op het Forum zetten.

Eentje er van is imho heel belangrijk, ik zal dan vertellen waarom ik dat denk.

Wordt vervolgd dus....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 jun 2011 19:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Het plaatje waar m'n oog op viel was dat van de onderste ophanging



Als je dat vergelijkt met het plaatje in de parts list


dan valt op dat het hitteschild 27 ontbreekt. Dat hoort vastgezet te worden onder de drie kleine moeren, die er nu voor niks zitten.

Maar het bracht me ook op het idee om te kijken of deze ophanging universeel is.
Dat blijkt niet het geval te zijn.

Op de DW10 met Aisin 6 zit een ophanging 1807 AT.
Maar op die van de DW10 met BVM6 zit er eentje met nummer 1807 X7
Waar het verschil zit weet ik niet, uit de rest van de stuklijst blijken geen verschillen. Het hitteschild is identiek, ook de reactiestang en het scharnier zijn identiek, ze hebben allemaal hetzelfde artikelnummer.

Het verschil zou dan kunnen zitten in de plaats van het oog waarin het tussenlager van de rechter aandrijfas gemonteerd moet worden. Dat zou een gevolg kunnen zijn van een net wat andere plaatsing van het diff bij de Aisin-6 dan bij de BVM6, niet onlogisch omdat ze uit heel verschillende fabrieken komen.

Mijn gedachtegang is nu dat er mogelijkerwijs een verkeerde ophanging gemonteerd is op het moment dat daaraan gesleuteld is, enige tijd geleden.
Als dat het geval is, en het lagergat zit inderdaad niet exact op dezelfde plaats bij beide ophangingen, gaat het zaakje onherroepelijk wringen, met grote gevolgen.

En dus de vraag aan Peter: is er bij die aanpassing van de onderste ophanging ook iets aan veranderd?
En waarom zit dat hitteschild er niet meer op?

Groet,
JW

PS Ik mail dit ook naar Peter

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 jun 2011 19:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Dus of het diff duwt axiaal tegen de spie, waarmee ook de tussenas en het lager onder spanning komt, of de aandrijfas trekt aan het lager? In dat laatste geval denk ik dat je het moet voelen in de homokineten. Dus het eerste is logischer.

Dan is de vraag komt het van het inwendige van het diff? Dat zou ook het gevolg kunnen zijn van interne schade aan het differentiëel. Niet gebruikelijk, maar je kunt het eerder opgelopen hebben.

Voor de duidelijkheid, als je met de nieuwe bakken ook nieuwe differentiëlen hebt gekregen dan kan het eigenlijk niet daar aan liggen.

Wat blijft over: de uitlijning diff-tussenas-tussenlager.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


28 jun 2011 12:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
.....en het is dat laatste waarnaar de gedachten uitgaan :idea:

Zojuist nog een mail wisseling gehad met Peter, daarin kwam naar voren dat de motor ooit uitgewisseld is. Dat zou te lezen zijn op het forum, ik moet dat nog opzoeken.

Daarop heb ik hem de volgende mail gestuurd:
Citaat:
Is er toen een compleet andere motor in gekomen?
Als dat het geval is, wat zat daar oorspronkelijk voor bak aan gekoppeld, was dat ook een Aisin-6 automaat of een 6-handbak?
Daarop doorbordurend: als daar een andere motor in gekomen is, die oorspronkelijk aan een handbak gekoppeld was, is die motorsteun vermoedelijk blijven zitten. Dat is steun 1807 X7.
Maar dat is de verkeerde steun, dat moet zijn 1807 AT, die is specifiek voor de combinatie met de automaat.

Kun je het volgen?
Als mijn vermoeden juist is, heb je de oorzaak van je probleem te pakken: een mis-alignment waardoor de lagering en de as is gaan wrikken !!.


Ik ben heeeel benieuwd naar de reactie daar op.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 jun 2011 12:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
En die reactie is er inmiddels, per mail:
Citaat:
JW, ook een goede namiddag.
zal je uit de droom helpen en aan de hand van de pics het bewijs geven.
het is inderdaad van een motor met hand geschakelde bak zoals goed te zien is.
ook facto dat de motor steun achterkant eraan zat die dan natuurlijk mee gemonteerd is.
daar hebben we de oorzaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dus het is toch maar goed mensen zoals jij te hebben die net als ik niet opgeven voordat er een logische verklaring voor ligt.
Jemig wat een les weer, nou dan maar hopen dat alles zo gaat zoals we dit denken, ophanging vernieuwd, wat een getreuzel en een hersens van die monteurs die hem overgezet hebben.
daar had ik niet aan gedacht heel eerlijk.
Maar goed, we hebben de oorzaak, foute ophanging van de verkeerde steun.
zal als ik terug kom in Duitsland ook op de oude motor kijken waar de steun nog zou moeten zitten.
stuur later nog wel de foto's van deze motor.
kan dan gelijk ook de beide delen van elkaar onderscheiden.
maar eerst maar dit, enorm bedankt voor je goede raad, was mij niet bekend.
kijk maar eerst maar naar de plaatjes, dan is het verhaal rond.
groetend van hier,
Peter


En van de plaatjes is deze van de vervangende en bij Peter gemonteerde motor alleszeggend.
Daar zat geen automaat aan gekoppeld..... :roll:

Blijft nog over dat inderdaad moet blijken dat de aslagering op beide steunen 1807 AT en 1807 X7 verschillend is.
Dat heb ik tot nu toe verondersteld, maar het harde bewijs moet nog volgen.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 jun 2011 14:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
EvilTwin schreef:
Gissen idd. Nu ik die opmerking over de motorrubbers lees denk ik toch ook richting uitlijningsprobleem bak-as, dus bijvoorbeeld omdat een motorsteun beschadigd is.
[...]
Beetje jammer dat je dit verhaal niet begonnen bent met de geschiedenis incl. de rubbers.


En daar kan ik dan nu aan toevoegen: erg jammer dat we hier slechts een fractie van het verhaal horen;
hetzelfde in dat eerdere topic over de verstuivers. Daarin staat idd ergens verborgen dat er ooit een nieuwe motor in is gegaan, zet het gewoon in je eerste post...hoeven we niet zo te gokken en filosoferen of oude topics door te spitten.

viewtopic.php?p=329052#p329052

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


28 jun 2011 15:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: opnieuw de bak kapot
Mee eens, en wellicht was het kwartje dan eerder gevallen ;)

Dat zou Peter dan ook een boel kosten en ellende gescheeld hebben.
Bij de eerste bakwissel was er dan mogelijkerwijs al een gedachte in díe richting gekomen. En dan was hem deze tweede excercitie bespaard gebleven.

Overigens wel met de kanttekening dat we niet te vroeg moeten juichen.
Het verhaal is gebaseerd op de hypothese dat de aslageringen verschillend zijn bij de twee ophangingen.
Het definitieve bewijs daarvan moet nog komen :idea:

Dat heb ik Peter inmiddels ook gemaild:
Citaat:
Niet dat ik er echt aan twijfel, maar m'n lange loopbaan heeft me geleerd niet al te vroeg te juichen.
Check dat dus heel goed !!


Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 jun 2011 15:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.