Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Fijn dat het is opgelost!!  maar de krukassensor zit bij jouw auto in de versnellingsbak. Ik begrijp niet waarom die los moest. En bij problemen hiermee krijg je andere storingen weet ik uit ervaring. Het lijkt er een beetje op dat je niet het èchte verhaal te horen hebt gekregen...
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 aug 2013 19:32 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hallo BJG,
dank voor je reactie. Zit er bij mijn blok een sensor achter of in de buurt van de onderste poelie?
Zou graag weten of ik voor de gek gehouden wordt.
bvd
Jeroen
|
28 aug 2013 19:50 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Krukaspositiesensor of snelheidssensor heeft niets van doen met de nokkenaspositie. Hij zit aan de andere kant in de automaatbak geschroefd en telt hoe vaak de krukas rond draait. Om een distributieriem te vervangen hoeft daar echt niemand te zijn en hoeft daar ook niets los. Die hele procedure van het wisselen lijkt ingewikkeld, maar ik doe hem nu na 2 keer met de ogen dicht, zo simpel is het. Je moet wel weten wat je aan het doen bent en boutjes 6mm gebruiken ipv pennen 10mm, is vragen om afstelfouten. Met zeer eenvoudig huis-tuin-en-keuken-spul kun je het ook gewoon goed doen.
Ik heb het vermoeden dat men je iets op de mouw speldt.........
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 aug 2013 20:49 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Jeroen, ik denk écht dat er iets anders is misgegaan, want bij de krukaspoulie zit bij jouw auto niets.
Ik heb wel een idee, maar op zichzelf heb je daar niets aan. Het gaat er om dat men een ander verhaal vertelt dan dat er aan de hand is.
In principe heeft men het opgelost, en als dat voor Jou kosteloos is kun je hooguit vermelden dat het verhaal niet kloppen kan omdat de krukassensor ik het koppelinghuis zit. Men weet dan dat jij beter op de hoogte bent dan ze denken.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 aug 2013 21:11 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Aan de bakzijde plaats men een blokeerpenpen, kan best zijn dat met het rommelen aldaar de steker van krukas of nokkenassensor los is gekomen. Het niet op tijd staan met storingscode hoor je nooit wat van met versleten, verschoven krukaspoelies, ook dan zou die storingscode P0341 naar voren moeten komen.
|
28 aug 2013 21:20 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Ik vermoed dat ze aan bakzijde niet geblokkeerd hebben met een pen. Gezien het feit dat men met 6mm boutjes rommelt op de positie waar het er echt op aankomt. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 aug 2013 21:24 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hallo GW en BJG, Dank voor de info. Zal met deze informatie nog eens langs wandelen bij de garage. De DB-riem wissel is al betaald. De verdere onderzoeken uiteraard niet. Of er nu een zogenaamde stekker losgestoten is of niet het blijft allemaal het gevolg van verkeerd/onzorgvuldig handelen en dat kan alleen voor hun eigen rekening zijn. Ben in ieder geval blij met de informatie. tzt moet ik toch het werkplaatshandboek maar ens op de kop zien te tikken. Kan ik van te voren eerst eens kijken hoe e.e.a. in elkaar zit. 
|
28 aug 2013 21:26 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
chathanky schreef: Aan de bakzijde plaats men een blokeerpenpen, kan best zijn dat met het rommelen aldaar de steker van krukas of nokkenassensor los is gekomen. Dat is technisch niet mogelijk bij deze motor. De nokkenassensor zit in het kleppendekselDe krukassensor zit in het koppelinghuisDe afstelpen komt daar zelfs niet in de buurt. Ook hoef je niets in die buurt los te nemen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 aug 2013 21:57 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Het is volgens mij dezelfde motor als die ik heb.
2x blokkerpen in de nokkenassen en 1x blokkeerpen in de krukaspoelie aan de distributiezijde. Zoals al vaker aangegeven, hoef je helemaal niets aan de bakzijde te doen.
Het blijft een vreemd verhaal, maar als de auto nu goed loopt, en jij bent tevreden met de verdere afhandeling zou ik het zo laten.
Anders wordt het toch een moeilijk verhaal de hele waarheid boven tafel te krijgen.
_________________ Zeg maar André
|
28 aug 2013 23:09 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hallo AKooiman,
Ik heb zo te zien idd hetzelfde blok. Het is me ondertussen, door alle reacties die ik heb gehad, duidelijk geworden hoe alles gedaan had moeten/kunnen worden. Gezien de gehele afhandeling zal het waarschijnlijk een moeilijk verhaal worden met de garage. Door alle reacties, ideeën en tekeningen heb ik een hoop geleerd.
Hartelijk dank voor alle support en reacties.
|
29 aug 2013 09:14 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|