Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Vreemd gedrag koppelomvormer AL4? 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vreemd gedrag koppelomvormer AL4?
Ik heb gisteren zéér fijn en vloeiend schakelend kunnen vertoeven op 's Heerenwegen...... :lol:
Het inhouden is er soms wel soms niet maar de bak schakelt (voorlopig) weer als nieuw.

Bij de demontage van het deksel zat er wel wat smurrie aan de 2 magneten die in het deksel hangen, maar ik heb geen sporen van (grovere)metaaldeeltjes gevonden, gelukkig. De olie was niet om aan te zien. een grijs-zwarte smurrie. Anders kan ik het niet noemen.

Het document van de opsporing van lekkages heb ik al wel ergens gezien, maar fijn als je het me even toe zou willen mailen. Ik had al wel wat rondgekeken en zag hoofdzakelijk wat bij de differentieelafdichting van de linker aandrijfas. Maar het kan ook zijn dat de lekkende olie hierlangs heen wordt gezogen en dan wegslingert.

Om dit goed te sporen moet ik alles eerst goed reinigen en droogmaken, maar ik was sowieso van plan om die keerring te vervangen voordat ik de bakolie voor de 2e keer ga verversen. Dan is hij toch leeg en kan ik die keering wellicht snel even vervangen. de andere lekkages zijn vaak o-ringen en dat soort zaken. Ik zag in de lijst 2 ernstige afwijkingen waarbij domweg de bak vervangen zou moeten worden omdat die lekkages niet oplosbaar zijn of omdat dan de bak dan echt uit elkaar zou moeten. Zo spannend is het nog niet..... ;)

Ondanks wat haperingen en eigenwijzigheid mijnerzijds kijk ik weer tevreden terug op een leerzame sleutelactie.

C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

22 nov 2012 13:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vreemd gedrag koppelomvormer AL4?
Dat document B2CY0DP0 Diagnose : Oorsprong van eventuele olielekkages AL4 gaat zo naar je onderweg.

En inderdaad, met zo weinig olie in de bak, die dan ook nog nauwelijks dat predikaat mag dragen, kan het niet goed gaan.
Een hernieuwd wissel zal 'm goed doen :idea:

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

22 nov 2012 16:22
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5