Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Koppeling ingetrapt -> auto blokkeert 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
de TS reed maar 50km/h toen het gebeurde en vanaf die snelheid kan je binnen 7m stil staan, daar hoef je niet veel afstand voor te houden.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 maart 2007 20:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dus onvoldoende afstand.....

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


06 maart 2007 21:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Blijft mij nog steeds benieuwen wat nou de oorzaak was van het blokkeren van de rem.

Mag ik daarover eens iets (on topic dus) noemen: Ik vraag me af of de huidige systemen voor rembekrachtiging inmiddels niet zodanig zijn dat, wanneer het rempedaal geen enkele veer oid zou hebben, de rem in werking treedt alleen al door het gewicht van het rempedaal?


07 maart 2007 11:39
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Daar wil ik wel even op reageren.

Nee, het eigen gewicht van de rem is te laag om de benodigde kracht, toch al snel een Newton of 100-200-300 (?), zijnde 10-20-30kg om en nabij, te leveren.

Waarom? Het hele systeem heeft toch al de nodige inwendige wrijvingen e.d. waarvoor het rempedaal te licht is om die te overwinnen.
Daarbij komt dat het pedaal toch al zowat in zijn laagste punt hangt t.o.v. het scharnierpunt.

Maar goed, ik ben geen remdeskundige, slechts werktuigbouwer :oops:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


07 maart 2007 11:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Daar wil ik wel even op reageren.

Nee, het eigen gewicht van de rem is te laag om de benodigde kracht, toch al snel een Newton of 100-200-300 (?), zijnde 10-20-30kg om en nabij, te leveren.

Waarom? Het hele systeem heeft toch al de nodige inwendige wrijvingen e.d. waarvoor het rempedaal te licht is om die te overwinnen.
Daarbij komt dat het pedaal toch al zowat in zijn laagste punt hangt t.o.v. het scharnierpunt.

Maar goed, ik ben geen remdeskundige, slechts werktuigbouwer :oops:


Dit lijkt me een logische redenatie. Als het zo zou zijn dat het gewicht al genoeg is om te remmen dan vind ik dat toch een ernstige ontwerpfout. Daar zullen ze echt wel rekening mee houden (hoop ik)

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


07 maart 2007 12:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
zullen we even afwachten wat de dealer of een andere expert vindt.
want aan ik denk.... of misschien ....
heeft de TS niks en wordt dit draadje onleesbaar.
:wink:


07 maart 2007 12:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.