Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik las het. Denk aan je hart 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 aug 2006 14:54 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
ik ben 24, hartproblemen zou ik toch nog niet mogen hebben 
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
14 aug 2006 14:55 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Mogen niet, krijgen wellicht?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 aug 2006 15:02 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
GSven schreef: Harm van Beek schreef: Ik zit heel stiekem te lonken naar een chip op mijn 2.2HDi automaat. Eerst maar eens de dealer vragen of het mechaniek het aankan.. Ik zit ook soms te lonken naar chips. Mijn vrees is ook dat de overbrenging het niet houdt. Trouwens m'n esp/asr heeft al werk genoeg met de 136 paardjes, nog meer paarden zullen enkel op de snelweg renderen. Trouwens de regel met gechipte motoren is dat je extra rustig moet warmdraaien (al rijdend uiteraard). Anders gaan je zuigers en turbo het niet lang houden. Eens warm, ja dan...
Niet extra rustig, gewoon normaal als met iedere motor.
_________________ Pieter van Lenten
|
14 aug 2006 21:40 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
maeseelek schreef: ik ben 24, hartproblemen zou ik toch nog niet mogen hebben  Harm van Beek schreef: Mogen niet, krijgen wellicht?
Daar heb je een punt Harm, leeftijd zegt niets over hoe lang je nog te gaan hebt. Er overlijden genoeg wier tijd het nog lang niet had moeten zijn.
_________________ Pieter van Lenten
|
14 aug 2006 21:43 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Pieter1974 schreef: GSven schreef: Harm van Beek schreef: Ik zit heel stiekem te lonken naar een chip op mijn 2.2HDi automaat. Eerst maar eens de dealer vragen of het mechaniek het aankan.. Ik zit ook soms te lonken naar chips. Mijn vrees is ook dat de overbrenging het niet houdt. Trouwens m'n esp/asr heeft al werk genoeg met de 136 paardjes, nog meer paarden zullen enkel op de snelweg renderen. Trouwens de regel met gechipte motoren is dat je extra rustig moet warmdraaien (al rijdend uiteraard). Anders gaan je zuigers en turbo het niet lang houden. Eens warm, ja dan... Niet extra rustig, gewoon normaal als met iedere motor.
Vroeg me dat al af....moet je een motor met meer vermogen per liter nou rustiger opwarmen dan een motor met een laag vermogen? Leek me al zeer stug...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 aug 2006 21:45 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Toerental in de gaten houden, niet te hoog en niet te laag. Een diesel motor heeft tussen 1700 - 2500 rpm zat kracht om van de plek te komen.
_________________ Pieter van Lenten
|
14 aug 2006 22:00 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|

GSven schreef: Ik zit ook soms te lonken naar chips. Mijn vrees is ook dat de overbrenging het niet houdt. Trouwens m'n esp/asr heeft al werk genoeg met de 136 paardjes, nog meer paarden zullen enkel op de snelweg renderen.
Trouwens de regel met gechipte motoren is dat je extra rustig moet warmdraaien (al rijdend uiteraard). Anders gaan je zuigers en turbo het niet lang houden. Eens warm, ja dan...
Wat een driedubbele onzin, naar mijn mening!
Dit mag misschien gelden als je chipped voor de racerij, maar zeker niet voor een vakkundige chiptuning voor straatgebruik.
Gebruik je de extra Nm/pk's voor klinkertrekken, ja dan gaat je koppeling er eerder aan. Maar als je je ongechipte auto gebruikt voor klinkertrekken, dan gaat je koppeling er iets later aan, maar nog steeds veel eerder dan bij Jan en Piet.
Rijdt je vaak/altijd door tot aan de 4000 toeren (diesel), ja dan zal de slijtage met chip nog wat hoger liggen. Maar dezelfde motor zonder chip die altijd tegen de 4000 aan draait, hoef ik ook niet als occasion.
Een verantwoord gechipte auto geeft een normale, verantwoordelijke berijder net dat extra wat je nodig hebt, namelijk trekkracht en vermogen met name bij half-belasting. Inhalen op een 80 km/u weg, invoegen op de snelweg dat soort zaken. Overhouden: vermogen achter de hand hebben, maar niet gebruiken is ook een heel fijn en veilig gevoel. Rolls&Royce is er vroeger groot mee geworden.
Kan/mag/moet je nog willen chippen bij een auto met 200.000+ km's is meer een economisch vraagstuk dan een technisch.
Gr. Ronald
Ps. Mag ik eens vragen wanneer jouw ESP in werking treed op de openbare weg? Ik heb het met 209 PK een paar keer geprobeerd te forceren maar het is me nog niet gelukt.
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
15 aug 2006 00:27 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Ronald schreef: [Kan/mag/moet je nog willen chippen bij een auto met 200.000+ km's is meer een economisch vraagstuk dan een technisch.
Inderdaad, maar het is ook niet onverstandig naar de technische staat te kijken. Dat heeft dan ook weer een economische kant, met of zonder chippen kan een motor in de soep draaien. Vaak zijn daar vooraf al aanwijzingen voor, roken, olieverbruik. Ik ga er vanuit dat het chippen van mijn HDI90 bij 250.000 de juiste keuze is (gekocht bij 238.000) Olieverbruik nihil en rookt niet/nauwelijks. De aanschafprijs + chip lijkt voordeliger als rechtsstreeks een HDI110 kopen op dit moment. Ik had eerder de HDI110 (+chip voor 130) van Ronald moeten kopen, maar die was wel erg snel met inruilen.
_________________ Pieter van Lenten
|
15 aug 2006 00:56 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Pieter1974 schreef: Ronald schreef: [Kan/mag/moet je nog willen chippen bij een auto met 200.000+ km's is meer een economisch vraagstuk dan een technisch. Inderdaad, maar het is ook niet onverstandig naar de technische staat te kijken. Dat heeft dan ook weer een economische kant, met of zonder chippen kan een motor in de soep draaien. Vaak zijn daar vooraf al aanwijzingen voor, roken, olieverbruik. Ik ga er vanuit dat het chippen van mijn HDI90 bij 250.000 de juiste keuze is (gekocht bij 238.000) Olieverbruik nihil en rookt niet/nauwelijks. De aanschafprijs + chip lijkt voordeliger als rechtsstreeks een HDI110 kopen op dit moment. Ik had eerder de HDI110 (+chip voor 130) van Ronald moeten kopen, maar die was wel erg snel met inruilen.
Hihi, let maar op onderweg, je komt hem vast nog wel tegen, het is de XJ-SV-69, Mauritius!
Correctie: XV-SJ-69.
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
15 aug 2006 01:07 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Ik heb nu wel een nieuwere... (met meer kilometers)
_________________ Pieter van Lenten
|
16 aug 2006 00:21 |
|
 |
GSven
|
Ronald schreef: Ps. Mag ik eens vragen wanneer jouw ESP in werking treed op de openbare weg? Ik heb het met 209 PK een paar keer geprobeerd te forceren maar het is me nog niet gelukt.
Tuurlijk.
- Natte wegen, (veel) gas geven bij vertrekken.
- Wielen niet rechtdoor bij verlaten parkeerplaats
- nemen van bochten, uitaccelereren (onderstuur)
Misschien niet helemaal politiek correct rijstijl op straat, maar het is me echt niet moeilijk om het lampje te doen branden, zelfs met 17"
|
16 aug 2006 20:26 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Zelfs met mijn dieseltje lukt het...natte weg, houten brugdek, wielen niet rechtuit bij wegrijden..zand....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 aug 2006 20:29 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Zelfs met mijn dieseltje lukt het...natte weg, houten brugdek, wielen niet rechtuit bij wegrijden..zand....
het lukt zelf op een droog wegdek 
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
17 aug 2006 09:38 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
In de sneeuw al helemaal. 
|
17 aug 2006 09:39 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|