V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Goed te horen, maar waar komt dan die hoge druk vandaan?


En steeds de lucht boven de thermostaat?
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
het zou kunnen dat de radiator , een verstopping heeft
is het gebeurd nadat je het koelwater hebt af gelaten?
en hoe zag het koelwater eruit als ge hebt af gelaten?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het is eigenlijk begonnen na het vervangen van de krukas keerring.
Hiervoor is de automaat eruit geweest, en daarvoor ook de oliekoeler van de automaat los geweest.
Hierdoor is alleen een klein deel van de KVS er uit gekomen, niet volledig.
De kleur was dof rood/roze.
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
nu zou je eigenlijk overal moeten kunnen gaan voelen in het systeem dat je opeens een veel koudere plaatst aantreft ,en daar zit dan een lucht bel en een verstopping

wat is uw oordeel van wat het koelwater is dat eruit gekomen is , ik kan het nu niet oordelen

als er ergens een gedeeltelijke verstopping hebt,worden de darmen hard en duwt hij koelwater eruit
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Vandaag maar eens een andere methode ontluchten geprobeerd......

Met koude motor de nippel van thermostaat huis los, en meteen hoorbaar gesis(lucht).
bij vloeistofweer vast. dop van reservoir los en ook hier gesis. De gehele dag aan het werk geweest en bij iedere stop met stilstaande motor de dopjes los, steeds weer gesis, dus er blijft lucht in het systeem zitten. Vanmiddag bleef de melding: niveau te laag echter hardnekkig in beeld. Toch maar een beetje bijgevuld tot net aan het minimum. en weer bij ieder adres ontluchten met gesis. Zojuist thuis gekomen met melding: niveau te laag :oops:
Toch maar eerst ontluchten inderdaad het tankje was helemaal leeg. Dop voorzichtig los gedraaid, maar ineens met een enorme boer, bulkt de motor de KVS met vol geweld terug in het tankje en zelfs via de nog wel aanwezig dop naar buiten.......

Nu zitten er behalve de onderaansluiting ook nog twee dunne retour slangetjes op het tankje.
Een lkomt er vanaf de radiateur, de andere komt vanaf het thermostaathuis. En via deze slang valt me op dat er zodra de motor loopt KVS retour komt. Het lijkt met lucht gepaard te gaan, maar volgens de garage lijkt dit alleen zo omdat het een uitstroom is.......

Toch begin ik dit leidinkje te verdenken....... iemand een idee wat de exacte aansluiting is, en zou er iemand kunnen kijken of er bij zijn/haar expansievat ook voortdurend KVS met lucht(zo lijkt het dan toch) retour komt.

Het leidinkje zit bij het rode cirkeltje.
En ik vraag me toch af wat er nog meer in het huis gebeurd, aangezien het een hele constructie is.

BVD
Zeg maar André
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als er na ontluchten telkens toch weer lucht in het systeem komt dan zou je zeggen dat er toch ergens een lek zit waar geen kvs uit loopt maar wel lucht binnen wordt gezogen. Ik zou het hoogste punt eens gaan zoeken en kijken of daar een verstopping en lek zit
Of misschien trekt de waterpomp lucht aan die mee het systeem in gaat?

Trouwens, niet om te zeuren hoor maar; hoe zou het met de TS zijn kvs probleem zijn?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Die burp betekent volgens mij dat het kookt.
Wellicht is de thermostaat niet goed?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@ H_H: TS?
@C5Jan: thermostaat is nieuw.
Zeg maar André
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Andre toen mijn motor nog liep en de koelvloeistof geplaast was liep er alleen koelvloeistof naar mijn expansie vat en geen lucht, denk dat er ergens een gaatje in zit ;)
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nieuw is niet altijd beter...
De kv kookt. Iets klopt er niet. Of is dit ook zo'n hete motor...?
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
akooiman schreef:@ H_H: TS?
TopicStarter
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Als er ergens een gaatje zit zou dat veel verklaren, maar hoe kan het systeem dan de hele nacht die druk vasthouden?

Met de oude thermostaat was het precies gelijk........
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Druk of onderdruk maakt heel veel verschil.
Maar het symptoom wat je beschrijft lijkt sterk op een dampbel en dat krijg je alleen als er iets kookt of als er een enorme luchtbel ingesloten is.
Heb je al een keer geprobeerd bij koude motor te kijken of het borrelt in het vaatje?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
TS heeft al even niet meer gereageerd.......jammer, ik had gehoopt ervan te leren. Nu hoop ik dat hij leert van mijn ellende.

Ik krijg steeds meer de indruk dat de KVS weggedrukt wordt door de hoge druk in het vaatje, mede ook doordat het bij het losdraaien van de dop het meteen weer terugstroomt in het vaatje.
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
wat je ook nog is kunt doen
- als de motor koud is
- de motor ontluchten ; op de motor en aan het schutbord
- de motor 3000tr/min laten draaien
- het ex vaatje bom vol gieten
- de dop erop
- en zo enkele uren laten staan
Plaats reactie