Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Nog ff navraag gedaan en het blijkt dat de injectors ca. 150 per stuk zijn en niet de bobine-unit. Nu bij mijn C5 de bobine-unit en de bougies vervangen zijn, zou het zo kunnen zijn dat een van de injectors gaar is, waardoor het blok nog wat wiebelt bij statonair draaien?
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 00:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Klepstoters .... ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
05 jan 2014 00:31 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
@fjanz Als je weg rijd met een koude motor. Houd ze dan in? Omschrijving: komt de eerste 100 meter moeilijk weg, toerental zakt in op het moment van gas geven, afslaan..... Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
05 jan 2014 09:10 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Ik haak nu pas aan, zo de hele draad is nog niet doorgespit.
Bij een tijdje rijden met versleten bobines heeft de ophanging wat te verduren. Versleten ophanging kan ook resulteren in een onrustiger motor.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
|
05 jan 2014 12:35 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Dat is wel wat ver gezocht, denk ik.
- stappenmotor+gasklephuis grondig reinigen; - Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen aan de olie, - injectorreiniger toevoegen aan de bijna lege brandststoftank.
En dan na een paar honderd kilometer nog eens kijken....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
05 jan 2014 12:45 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Had ik namelijk zelf... Zo ver gezocht is het niet. De bougies even bekijken kan ook geen kwaad. Tijdens het sterven van een bobine wilt de bougie ook vervuilen.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
|
05 jan 2014 16:12 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
NTwoO schreef: Ik haak nu pas aan, zo de hele draad is nog niet doorgespit.
Bij een tijdje rijden met versleten bobines heeft de ophanging wat te verduren. Versleten ophanging kan ook resulteren in een onrustiger motor.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Klopt, m'n onderste motorsteun is gaar, ws door het schudden en is al eens vervangen door een gebruikte die helaas nog slechter bleek dan de oude. Het schudden van het blok zou daar dus nog door kunnen komen. Bobines en bougies zijn nu immers nieuw. Ik heb iig niet het idee dat het blok nu nog slagen mist.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 22:56 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
GW-tje schreef: Dat is wel wat ver gezocht, denk ik.
- stappenmotor+gasklephuis grondig reinigen; - Wynn's hydraulic valve lifter concentrate toevoegen aan de olie, - injectorreiniger toevoegen aan de bijna lege brandststoftank.
En dan na een paar honderd kilometer nog eens kijken.... Ga ik doen. Blijkbaar is de motor van een 12 jaar oude C5 met weinig km's (135d) niet veel beter af dan eentje die er 235d op heeft zitten. Ws alleen korte stukjes gedraaid met de nodige interne vervuiling als gevolg. Ik heb nu 2 busjes Bardahl Fuel Injector Cleaner toegevoegd aan de benzine. Zal ook wat Wynn's toevoegen aan de olie. Ben benieuwd of dat de boel wat schoon krijgt.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 23:04 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Iceman schreef: @fjanz Als je weg rijd met een koude motor. Houd ze dan in? Omschrijving: komt de eerste 100 meter moeilijk weg, toerental zakt in op het moment van gas geven, afslaan..... Greetz Iceman  Nee, motor start na kwart slag, pakt meteen goed op en loopt onder alle omstandigheden als een naaimachien. Behalve wanneer ik stil sta voor een stoplicht oid, dan staat het blok wat te dansen. Nu ben ik een Volvo (excusez) 2,5L 6-pitter in lijn gewend, dus kan zijn dat dit dansen de aard van het beestje is. Maar na de vervanging van de bougies en bobines is het missen van slagen over en draait het blok zeker een stuk rustiger. Zal nog eens naar de onderste motorsteun (laten) kijken.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 23:09 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Menno schreef: Klepstoters .... ? Denk het niet. Had ik met m'n vorige auto last van en dan hoor je een onregelmatige tik. Kunnen ze oud mee worden, behalve als er eentje écht vast zit, dan ben je aan de beurt.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jan 2014 23:11 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
rotte motorsteun riep ik 2 maanden geleden al....... 
_________________ Zeg maar André
|
05 jan 2014 23:59 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
kan zijn, maar bij mij was het toch echt de kapotte bobine die cilinder 1 bedient, waardoor ik langs de snelweg in duitsland stil stond. Die was ook de oorzaak van het heftige schudden bij stationair draaien.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
06 jan 2014 01:52 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Als de onderste motorsteun kapot/brak is, gaat over het algemeen je versnellingspook ook flink mee heen en weer.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 jan 2014 10:10 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
....dat doet hij als de bak met stangen bediend wordt, zoals de BE bak in de Xant. Maar doet 'ie dat ook als 'ie met kabels bediend wordt, zoals dat hier het geval is Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 jan 2014 11:10 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: schuddend blok 2.0 16v
Terechte opmerking, JW-NHS. Dat weet ik eigenlijk niet precies, maar de kabels zijn wel dusdanig stijf dat ik verwacht dat hieraan wel "iets" zichtbaar zal zijn. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 jan 2014 13:10 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|