Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
ik bedoel de positie van het tandwiel tov de as.

als het tandwiel iets is verdraait tov de originele stand,...
compressiemeten = weten


26 aug 2013 21:50
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hoi Boes. zal het morgen voorstellen. hoop dat het wat opleverd


26 aug 2013 21:54
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Afbeelding


26 aug 2013 21:57
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
foto gelijk aan mijn situatie


26 aug 2013 21:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Toch opnieuw bekijken of de timing van de riem correct is.

- Tussen uitlaat -en inlaatriemwiel zitten 13 vrij liggende tanden.
- Riemwielen fixeren met rondmoer voor M6 met daarin een langere M6 bout. De rondmoer heeft een ø van 10mm. Kost een paar cent bij de Gamma.
- Krukaspositie kan enigszins afwijken. Daarom krukasbout lossen en riemwiel op de krukas vrij laten zetten zodat de verdraaibare spie in het midden van zijn verstelbereik komt te liggen.
- Als alles goed gecorrigeerd is en nogmaals na 10 keer tornen van de motor nog steeds goed zit,

dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik vermoed dat door een geringe verdraaïng van de krukaspositie hier het probleem is ontstaan. Met een beetje creativiteit kun je de 8mm pen best in de krukaspositie krijgen. Hier is een redelijke afwijking mogelijk met deze ellende tot gevolg.

Waar woon je, jvollebregt?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


26 aug 2013 22:02
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hallo GW'tje

Ik woon in Driel vlak onder Arnhem.
Garage hier ter plaatse waar auto nu staat wil niet aan de krukas-poelie.
Hij leeft in de gedachte dat als DB-riem niet correct zou zijn dat motor niet meer zou werken;/starten.
Loop op dit moment leeg op garage nota's


26 aug 2013 22:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Is er wel het juiste tandwiel gemonteerd?

Dat is namelijk vervangen zo las ik. Het lijkt logisch daar eens even goed naar te kijken.
Achter het tandwiel zit een schijf die de inductie geeft aan de nokenaspositiesensor.\
De code p341 geeft aan dat de nokkenas uit positie staat tov de krukas.
dat meet hij aan het tandwiel.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


26 aug 2013 22:48
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
hallo bjg, tandwielen zijn identiek en voorzien van een spie. kan dus maar op 1 manier gemonteerd worden.


26 aug 2013 22:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
GW heeft toch wel een punt.

Het is mogelijk het krukas tandwiel een behoorlijk aantal graden te verdraaien voor het
tandwiel door de spie wordt tegen gehouden.

Je schrijft: "waar de auto nu staat". Is dit ook de garage die de wissel gedaan heeft?
Als dit niet zo is, kunnen ze ook niet weten of de grote bout op de krukas los is geweest.

Aangezien het krukas tandwiel ook kan verdraaien ondanks dat er een pin in de
poelie zit, is het toch iets om echt uitgezocht te hebben.

Bij het vervangen van de krukas keerring van mijn auto, was ik ook verbaasd over
deze constructie. Als je het aanpakt zoals GW beschrijft los je het wel op.
Laat ook een goed kijken of de spanner goed staat. Hierdoor zou er ook een timing
probleem kunnen ontstaan, al resulteerd een fout gemonteerde spanner redelijk snel in
het verspringen van tanden.

Het enige verschil is de wissel, dus zou ik het echt in de riem of spanner zoeken.

_________________
Zeg maar André


26 aug 2013 22:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
hallo AKooiman,

De auto staat bij de garage die de riem vervangen heeft.
Volgens de monteur is de krukaspoelie absoluut niet losgeweest.
Wil GW's advies graag opvolgen maar ben afhankelijk van wat er bij de garage uitkomt.


26 aug 2013 23:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Je kunt dit vrij eenvoudig controleren door de bougies er uit te draaien.
Zet de boel op tijd met pennen er in en meet de zuigerhoogte van cil 1 en 2.
Deze moeten exact gelijk zijn.
Zit er verschil in, dan staat de krukas niet op tijd.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


26 aug 2013 23:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Naar uitspraak van de monteur heeft hij veel moeite moeten doen, ondanks ontspannen-spanrol, om de riem er omheen te krijgen.
Zou er sprake kunnen zijn van een te kleine riem of gaat dat altijd zo moeizaam?


26 aug 2013 23:09
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
hallo bjg,

Ik zal dit voorstel morgne voorleggen bij de garage.

Dank je wel


26 aug 2013 23:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
De riem moet er redelijk eenvoudig op gaan.

Het is mogelijk om de spanner er verkeerd op te zetten.
Aan de achterzijde van de spanner zit een lip met een uitsparing er in.
Deze uitsparing valt over een horizontale lip/rand die aan het blok zit.

Het is mogelijk om "de lip" geheel onder of boven deze rand te zetten, alles zit
recht en ziet er goed uit op het eerste gezicht, maar het is bijna onmogelijk om de riem
er op te krijgen. Het gaat wel, maar je bent bijna geneigd om een soort van bandenlichters
te gaan gebruiken. Het kan wel, en je kunt zelfs de spanner afstellen, maar de timing is
niet goed.

Nogmaals, als de spanner goed zit, en teruggesteld is, kan de riem er makkelijk omheen.

_________________
Zeg maar André


26 aug 2013 23:32
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23
Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hallo akooiman, ik zal morgen eens kijken of ik kan ontdekken of die spanner wel goed zit.
Misschien is dat de oorzaak van het geheel
heb ondertussen een heel lijstje bij elkaar van de andere reacties.

Ik ga proberen om de kans te krijgen om alles te controleren.

hartelijk dank allemaal.

to be continued


27 aug 2013 00:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.