Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Ik weet toevallig dat de Citroën garage waar ik af en toe kom aan mij bekende dat ze ook wel eens Renault onderdelen kopen omdat die alleen in prijs verschillen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 okt 2012 10:45 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
daar hoeven ze zelfs niet naar renooit...
binnenshuis kopen ze wel bij peugeot.. omdat de onderdelen daar vaak goedkoper zijn...
|
20 okt 2012 11:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
@ Peter, Dat gevoel kwam ook bij mij op, toen ik gisterenavond je verhaal nog eens zat door te lezen. Uiteraard kost het jou wat meer moeite, en dus tijd, dan een geoefende garagist om die afstelling voor elkaar te krijgen, maar vier uur is wel errug veel. Toen bij mijn Xant de MultiSwitch afgesteld werd in Innsbruck (maart 2005), kostte dat een stief half uurtje. En bij die gelegenheid is ook de computer van de bak uitgelezen. Wat ik me niet herinner is dat bij die gelegenheid de Ohmmeter zo'n moeite had om op 0 te komen. Dat snap ik ook niet goed, immers het zijn harde contacten, zie het schema. Ik had dan ook vannacht al een seintje uitgezet naar BJG, hij is tenslotte de echte specialist. Ik ben maar een "amateur", zoals de Fransen dat zo fraai weten te verwoorden Vanmorgen heb ik, na lezing van je laatste postings, die gelinkt naar BJG. Hopelijk heeft hij tijd om er ook zíjn visie op te geven. Kijkend in de Citroën DataBase kom ik op onderdeel nummer 2529-27 voor de schakelaar. To be confirmed. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 okt 2012 14:10 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Ik onderschrijf de adviezen en bevindingen van JW. Die 100 punten heeft hij echt verdiend Ik vermoed dat inderdaad vochtintrede in de switch mogelijk voor deze ellende heeft gezorgd. Daarom zou ik ook willen adviseren deze te (laten) vervangen, om in de toekomst problemen te voorkomen. Ik lees dat de onderplaat weer is gemonteerd Die dingen hebben vooral onder slechte weg en weersomstandigheden best nut. Ik kan me zo voorstellen dat beide in Roemenie wel eens aan de orde is. 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 okt 2012 21:42 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
JW bedankt voor je antwoord en inderdaad, als BJG zijn visie ook nog kon geven was het mooi. Wil toch de schakelaar vervangen om dat we het vanmiddag weer hadden, opnieuw display met de gegevens om de pook in P te zetten. Gelijk alles gecontroleert, dacht misschien niet goed vastgezet maar lles van het fijnste. Opnieuw de Ohm meter erop, pook in N en haarscherp op 0 dus dat kon het niet zijn. Accu hadden we eraf genomen zoals voorgeschreven stond en nadat we dit gedaan hadden, opnieuw de accu aangesloten en zie daar, niets meer!!!! Dus beste mensen, ik had al geen vertrouwen in dit ding en nu zeker niet. Heb dan tegen Ciprian gezegd om vervolgens de lady af te zetten met de pook in N en de handrem erop. Dit heeft hij gedaan en tot nu toe geen enkel probleem meer. Om terug te komen op de 4 uur, dit was in totaal, het voorbereidingswerk inbegrepen zoals schoonmaken etc, de eigenlijke afstelling was toch een dik uurtje. De Ohm meter hebben we gecontroleert met een FLUKE 1507 wat een zeer betrouwbaar instrument is maar een beetje te groot onder de motorkap. De kleine Ohm meter die we gebruikt hebben ging (nadat we de sector uitgevonden hadden om uit te vinden waar we zoeken moesten) echt na enige tietallen seconden op de gemeten waarde staan, zodat we elke keer nadat we de schakelaar een mm verdraaid hadden moesten wachten om af te lezen. Dat duurde ook zijn tijd maar toch we hadden geen andere keuze op dat moment. Om een lang verhaal kort te houden, dit multi schakellartje wordt vernieuwd, is waarschijnlijk ook de oorzaak dat we in N niet konden starten. Op de valreep, BJG bedankt voor je visie en hebben al dit besluit genomen om te vervangen. Als de nieuwe erop zit zal ik toch de oude open maken want ben toch nieuwsgierig geworden hoe zo'n ding er van binnen uit ziet, kan er nog van leren. We hadden ook aan vocht gedacht zeker nu het weer gebeurt is vandaag. BJG heb je enig idee of we dit schakelaartje direct zonder pardon kunnen uitwisselen of moet de lady daarna ingelezen worden met dit nieuwe schakelaartje? Natuurlijk zal ik hem op 0 zetten en andere afstellingen ook doen in andere posities van de pook. Zodra we nieuwe gegevens hebben kom ik door.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
20 okt 2012 22:00 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Dat je het "verzoek" krijgt om de pook in P te zetten, dat is standaard als je de motor uit zet. Het belangrijkste is dat de motor vooralsnog weer te starten is in N. En inmiddels de bevestiging dat het Cit-nummer voor de Multiswitch 2529-27 is. Succes bij de uitwisseling, en de afstelling die je dan opnieuw moet doen Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 okt 2012 23:07 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
BJG en JW, de multischakelaar kan direct verwisseld worden zonder enige hulp van de Lexia. Alleen moet de afstelling zoals we nu gedaan hebben volgen en dan zou alles weer moeten werken. Heb dit gevonden in de PDF file die JW me gestuurd heeft, helemaal beneden aan in de stooring diagnose en vernieuwingen wat wel / niet gedaan moet worden staat het dat alleen een Ohm meter te gebruiken is voor de afstelling. Nou, dat kennen we nu wel dromen hoe dat zou moeten. Dan de oude open maken, een paar mooie fotos daarvan hier zetten om toch maar eens te laten zien dat het wel degelijk dit multischakelaartje is wat het veroorzaakt, waarom weet ik nog niet maar dat vinden we uit. Vanuit nog steeds een warm Roemenien (vandaag 25 graden en morgen ook) Net een berichtje van JW. Er komt geen verzoek als de pook in P wordt gezet bij afzetten van de motor, het verzoek komt dan wanneer de motor weer gestart wil worden. In N gebeurt nog steeds niets!!!!! Kan doen wat ik wil maar starten ho maar. Denk toch dat dit te maken heeft met de schakelaar die toch echt niet goed werkt.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
20 okt 2012 23:15 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Dat laatste denk ik ook.... Groet, JW PS Grote bewondering voor wat je daar allemaal doet, daar in het verre Roemenië Eerst die ellende met je AM6 bak door een verkeerde tussen-as ophanging, nu dit weer 
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 okt 2012 23:19 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Ik ook!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 okt 2012 23:34 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
ja dat zegt mijn vrouw ook wel eens. Maar de auto aan de kant doen en een andere, nee daarvoor is de lady nog te goed. Heb na de laatste reparatie ca 80000 km zonder er maar een sleutel in gestoken te hebben, olie verversen, filtertje en dat is alles. Denk met die van Ciprian zal het ook wel loslopen, als je gebruikt koopt is het altijd afwachten wat je hebt gekocht, je kan geluk hebben of jezelf in de onkosten steken door diverse mankementen etc. Tot dusver mag hij niet klagen, gelukkig heeft hij weinig km gedraaid maar zoals te zien is bij diverse punten veel in de stad en geen lange stukken. Laten we het beste ervan hopen en dan komt het wel goed. Citroen die ik toch al sinds mijn 18 rij hen en doe ik altijd nog met plezier, heb bijna alle versionen gehad of geprobeerd, blijf toch bij de C5 en dan de uitvoering die ik momenteel heb, de nieuwe vind ik persoonlijk te klein achterin en ook voor bij de middenconsole, ben er niet echt weg van, maar smaak kan je over twisten. Maandag aan de slag om dit schakelaartje te krijgen en dan is dat ook weer achter de rug, op naar het volgende probleem en dat zak wek de achterklep zijn bij Ciprian, moet aan beide kanten de cylinders vernieuwen, wachten tot we de winter voorbij zijn, nu met een bezemsteel gaat het ook. BJG ook bedankt voor de hulp en visie, alle een prettig weekend gewenst
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
21 okt 2012 00:08 |
|
 |
siem19
V.I.P.
Geregistreerd: 22 aug 2010 23:38 Berichten: 507 Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
even offtopic maar hoe ver woon jij van Cârta jud. Sibiu af mijn famillie woont daar
_________________ beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
|
21 okt 2012 00:54 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Siem, is ongeveer 450 km en moet door de bergen heen, dat duurt want snelweg is niet daar, alles single road met scherpe bochten etc. In tijd gaat dat als je het snachts rijdt het snelste, ca 8-9 uurtjes. Doe je het overdag met dit verkeer en kamikaza piloten achter het stuur moet je wel rekenen op 10-12 uur.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
21 okt 2012 01:05 |
|
 |
siem19
V.I.P.
Geregistreerd: 22 aug 2010 23:38 Berichten: 507 Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
ok dat is dus een knap stukje onze firma is 2 weken geleden nog in roemenie geweest met hulp goederen
_________________ beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
|
21 okt 2012 10:48 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
even een laatste bericht. Onderdeel besteld bij de dealer, toch beter om nieuw te kopen, kost wel 480 lei wat is omgerekend ca 110 euro. Duurt wel een volle week want dat ding moet uit Frankrijk komen!!!! Dus de lady staat stil tot die tijd. Denk er hard over na om hem te demonteren en open te maken. Misschien zien we wat en kan ik het nog repareren, je weet maar nooit en dan hebben we een goeie reserve om zo maar eens te zeggen. Denk zelf dat zoiets niet snel kapot gaat, hetzij dan geen bodemplaat eronder en veel rotzooi van de weg , stof, regen, je noemt het maar kan er dan in komen. Niet de moed opgevende en laat jullie weten wat er nog meer gebeurt of bevindingen,
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
22 okt 2012 23:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: probleem met de aut bak
Ik ben heel benieuwd wat je aantreft als je de oude Multiswitch open maakt. BJG en ondergetekende hadden nog een gedachtenwisseling over deze contacten. Als je naar het schema kijkt:  dan zit dat N-contact op A4 en A5/A8. Maar jij zit te meten op aansluitingen aan de zijkant van de Multischakelaar, en het is de vraag of dat hetzelfde contact is, dat dan dus extra naar buiten uitgevoerd is. Dan zou je ook moeten doormeten in de P-stand, ze staan daar immers parallel BJG's gedachte is dat het contact dat je doormeet een apart contact is, dat niet op dit schema staat. En dus zijn we benieuwd wat je aantreft als je 'm open maakt Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 okt 2012 10:47 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|