Stop motor temperatuur hoog
Auteur |
Bericht |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
geen flauw idee.
welke slangen zijn dat psies?
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
11 jun 2011 23:44 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
Vanaf de motor lopen er 2 dikke slangen (+/- 5cm dik) een boven in en een onder in naar de radiateur. De radiateur is het gedeelte voor de motor in de neus. De bovenste slang moet heel warm zijn en de onderste minder warm. Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
11 jun 2011 23:50 |
|
 |
Herbert c5
C5club Fan
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:01 Berichten: 70
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
Ik weet niet of je met de sleurhut op vakantie gaat maar zou ik ik jou was toch even hier naar kijken vorig jaar 3 x stil gestaan op de brenner met een oververhitte motor , alles laten uitlezen in Italie bij een dealer (super aardige mensen trouwens , zijn toch al met al 2 uur bezig geweest met 2 man hoefde niks te betalen , de dealer hoopte dat ik een fijne vakantie zou hebben in zijn land  ) Terug in Nederland mijn dealer er weer naar laten kijken ze konden niks vinden totdat ze de volgende dag een ex peugot monteur aannamen die zei dat bij de hdi motoren standaard bij 2 ton op de klok de 3 radiateurs van elkaar afgehaalt werden en schoongemaakt dit veroorzaakte in extreme gevallen koelings problemen , en extreem was het op de brenner 38 graden in de brandende zon in de derde versnelling volgas (70) omhoog. Hoop dat je er wat aan hebt gr Herbert
|
12 jun 2011 11:28 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
net koelvloeistof bijgevuld. warm gaan rijden en toen stationair laten draaien voor de deur. hij liep na 5 min wel wat warmer maar niet in het rood en kreeg dus geen melding. hoort dit??
wel valt me op dat de fan pieperig en af en toe is rond draait. hoort die niet constant te draaien en je moet em dan toch echt horen koelen? hoor dat dus niet.
denk dat ik toch maar even naar de garage ga dinsdag, of is het normaal zoals ik dit beschrijf?
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
12 jun 2011 12:13 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
De Fan hoort bij gebruik airco altijd te draaien. Ik zou inderdaad ff naar de garage gaan.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 jun 2011 12:38 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
constant of ff paar sec en dan 5 sec stil en dan weer rond?
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
12 jun 2011 12:43 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
Normaal is constant op lage snelheid. Airco uit = fan ook uit bij normale motortemperatuur. AC-aan = fan aan lage snelheid. (ac-uit kan bij ph2 overigens alleen via menu airco en niket met schakelaar)
Als de lage stand niet werkt loopt de druk in het ac circuit snel op en krijg je dat de hoge snelheid kort wordt ingeschakeld, en dan weer uit als de druk weer zakt. Wat jij omschrijft is het symptoom van meestal een stroring in de bediening op lage snelheid van de fan.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 jun 2011 12:54 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
hij draait dus niet constant paar sec draait ie en dan stopt de fan weer. (fan voor tegen de gril aan)
ik laat de afspraak dus gewoon staan, wordt vervolgd.
klopt het wel dat als je motor warm is en je staat stil gewoon met temperaturen zoals vandaag dat na 5 min de meter iets omhoog klimt (niet in het rood, wel boven het midden) of blijft de wijzer bij julie keurig in het midden staan?
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
12 jun 2011 18:21 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
Bij gebruik airco en draaiende fan gewoon op dezelfde plaats. Maar ik heb een diesel. Benzine mag heel iets stijgen maar niet veel, als de koelfan blijft draaien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 jun 2011 21:15 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
naja dit is gissen tot ik een ons weeg, of het nu wel of niet opgelost is na het bijvullen van de koelvloeistof. 1 ding weet ik wel de fan draait niet constant, draait paar keer rond en stopt dan weer ff en dan weer rond en piept een beetje.
Ik breng em maar gewoon weg morgen avond.
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
12 jun 2011 23:48 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
toch nog even dit!!!
wat denken jullie kenners nu met mijn probleem?
auto eenmaal warm gereden staat motor olie temperatuur netjes in het midden en koelwater temperatuur ook netjes in het midden.
als ik stil sta en dus stationair de motor laat draaien loopt na een min of 5 de koelwater temperatuur meter omhoog tot net iets buiten het rood.
maar voorheen al verschillende keren in het rood en dus melding "motor temperatuur hoog"
de fan draait rond en stopt weer ff paar sec en slaat volgens mij pas laat aan als de meter bijna in het rood staat maar dat hoor ik niet echt goed.
wat denken jullie?
Sensor? thermostaat? iets anders?
als namelijk de sensor is kan ik dat net zo goed zelf vervangen , scheelt weer een kostenpost net voor de vakantie. de sensor regelt toch wanneer en in welke stand de fan moet koelen?
of toch beter naar de garage en hun het maar laten uitzoeken, want stel koop ik een sensor en was dat het probleem niet...
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
13 jun 2011 01:55 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
gewoon even langs de garage 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
13 jun 2011 09:09 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
euhmzz oki.
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
13 jun 2011 11:18 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
auto net weggebr8 naar de garage.
heb haar geruild voor een fiatje.
tis appels met peren vergelijken maar wat een verschil haha
word vervolgd...
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
13 jun 2011 19:09 |
|
 |
viper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05 Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Stop motor temperatuur hoog
auto opgehaald, probleem lag aan de elektrische thermostaat. die moet volgens de garage vervangen worden door een gewone thermostaat.
Hij heeft ook even met de c dealer gebeld hier en die beweren dat ook...
komt dit iemand bekend voor en heeft iemand dit ook laten doen?
_________________ Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk... Conclusie: Je bent verpest
|
14 jun 2011 21:32 |
|
 |
|