Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
 Stop motor temperatuur hoog 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
geen flauw idee.

welke slangen zijn dat psies?

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


11 jun 2011 23:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
Vanaf de motor lopen er 2 dikke slangen (+/- 5cm dik) een boven in en een onder in naar de radiateur.
De radiateur is het gedeelte voor de motor in de neus.
De bovenste slang moet heel warm zijn en de onderste minder warm.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


11 jun 2011 23:50
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 jun 2011 23:01
Berichten: 70
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
Ik weet niet of je met de sleurhut op vakantie gaat maar zou ik ik jou was toch even hier naar kijken vorig jaar 3 x stil gestaan op de brenner met een oververhitte motor , alles laten uitlezen in Italie bij een dealer (super aardige mensen trouwens , zijn toch al met al 2 uur bezig geweest met 2 man hoefde niks te betalen , de dealer hoopte dat ik een fijne vakantie zou hebben in zijn land :cit4 :cit4 )
Terug in Nederland mijn dealer er weer naar laten kijken ze konden niks vinden totdat ze de volgende dag een ex peugot monteur aannamen die zei dat bij de hdi motoren standaard bij 2 ton op de klok de 3 radiateurs van elkaar afgehaalt werden en schoongemaakt dit veroorzaakte in extreme gevallen koelings problemen , en extreem was het op de brenner 38 graden in de brandende zon in de derde versnelling volgas (70) omhoog.
Hoop dat je er wat aan hebt gr Herbert


12 jun 2011 11:28
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
net koelvloeistof bijgevuld.
warm gaan rijden en toen stationair laten draaien voor de deur.
hij liep na 5 min wel wat warmer maar niet in het rood en kreeg dus geen melding.
hoort dit??

wel valt me op dat de fan pieperig en af en toe is rond draait. hoort die niet constant te draaien en je moet em dan toch echt horen koelen? hoor dat dus niet.

denk dat ik toch maar even naar de garage ga dinsdag, of is het normaal zoals ik dit beschrijf?

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


12 jun 2011 12:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
De Fan hoort bij gebruik airco altijd te draaien. Ik zou inderdaad ff naar de garage gaan.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 jun 2011 12:38
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
constant of ff paar sec en dan 5 sec stil en dan weer rond?

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


12 jun 2011 12:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
Normaal is constant op lage snelheid. Airco uit = fan ook uit bij normale motortemperatuur. AC-aan = fan aan lage snelheid. (ac-uit kan bij ph2 overigens alleen via menu airco en niket met schakelaar)

Als de lage stand niet werkt loopt de druk in het ac circuit snel op en krijg je dat de hoge snelheid kort wordt ingeschakeld, en dan weer uit als de druk weer zakt. Wat jij omschrijft is het symptoom van meestal een stroring in de bediening op lage snelheid van de fan.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 jun 2011 12:54
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
hij draait dus niet constant paar sec draait ie en dan stopt de fan weer. (fan voor tegen de gril aan)

ik laat de afspraak dus gewoon staan, wordt vervolgd.

klopt het wel dat als je motor warm is en je staat stil gewoon met temperaturen zoals vandaag dat na 5 min de meter iets omhoog klimt (niet in het rood, wel boven het midden)
of blijft de wijzer bij julie keurig in het midden staan?

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


12 jun 2011 18:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
Bij gebruik airco en draaiende fan gewoon op dezelfde plaats. Maar ik heb een diesel. Benzine mag heel iets stijgen maar niet veel, als de koelfan blijft draaien.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 jun 2011 21:15
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
naja dit is gissen tot ik een ons weeg, of het nu wel of niet opgelost is na het bijvullen van de koelvloeistof.
1 ding weet ik wel de fan draait niet constant, draait paar keer rond en stopt dan weer ff en dan weer rond en piept een beetje.

Ik breng em maar gewoon weg morgen avond.

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


12 jun 2011 23:48
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
toch nog even dit!!!

wat denken jullie kenners nu met mijn probleem?

auto eenmaal warm gereden staat motor olie temperatuur netjes in het midden en koelwater temperatuur ook netjes in het midden.

als ik stil sta en dus stationair de motor laat draaien loopt na een min of 5 de koelwater temperatuur meter omhoog tot net iets buiten het rood.

maar voorheen al verschillende keren in het rood en dus melding "motor temperatuur hoog"

de fan draait rond en stopt weer ff paar sec en slaat volgens mij pas laat aan als de meter bijna in het rood staat maar dat hoor ik niet echt goed.

wat denken jullie?

Sensor?
thermostaat?
iets anders?

als namelijk de sensor is kan ik dat net zo goed zelf vervangen , scheelt weer een kostenpost net voor de vakantie.
de sensor regelt toch wanneer en in welke stand de fan moet koelen?

of toch beter naar de garage en hun het maar laten uitzoeken, want stel koop ik een sensor en was dat het probleem niet...

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


13 jun 2011 01:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
gewoon even langs de garage

:smt023

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


13 jun 2011 09:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
euhmzz oki.

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


13 jun 2011 11:18
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
auto net weggebr8 naar de garage.

heb haar geruild voor een fiatje.

tis appels met peren vergelijken maar wat een verschil haha

word vervolgd...

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


13 jun 2011 19:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2010 22:05
Berichten: 139
Auto: C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: bluetooth carkit, TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 191000
Kleur: Zwart
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stop motor temperatuur hoog
auto opgehaald, probleem lag aan de elektrische thermostaat.
die moet volgens de garage vervangen worden door een gewone thermostaat.

Hij heeft ook even met de c dealer gebeld hier en die beweren dat ook...

komt dit iemand bekend voor en heeft iemand dit ook laten doen?

_________________
Eenmaal Citrofiel, dan is overstappen moeilijk...
Conclusie: Je bent verpest :-)


14 jun 2011 21:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.