Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Diagnose 'klepstoter(s) stuk' 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14
Berichten: 207
Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Alweer dank voor het uitgebreide antwoord.
Ik ga jouw checklist met de garage bespreken.
Toch nog één vraag: kunnen mogelijke defecten in het LPG-systeem een rol spelen bij de koude start? Dan draait de motor immers op benzine.

_________________
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid


12 nov 2010 11:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
nixmit schreef:
Toch nog één vraag: kunnen mogelijke defecten in het LPG-systeem een rol spelen bij de koude start? Dan draait de motor immers op benzine.


Als je een conventionele installatie hebt (geen vialle lpi) zit er een meestal een interface gemonteerd tussen de bedrading van de benzine-injectoren, die kan mogelijk voor problemen zorgen.
Lekkende afdichting van lpg injectoren in het spruitstuk kan voor problemen zorgen, dit valt eigenlijk onder het kopje vacuumlekkage.

En met alle respect voor je idee om mijn checklist met de garage te bespreken, maar ik denk dat ze je dat niet in dank afnemen. Lijkt op de leerling die de leraar te slim af is.

Wellicht is het beter om een ander bedrijf op te zoeken dat wat meer ervaring heeft met lastige diagnoses.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 nov 2010 22:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14
Berichten: 207
Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
@ BJG

Over respect gesproken: alle waardering voor jouw even deskundige als waardevolle adviezen!!!

Ik was natuurlijk niet van plan bij de garage te gaan voorlezen uit jouw werk. Maar terloops een paar suggesties laten vallen zou kunnen helpen.

Naar een andere garage gaan in Groningen is niet meer zo gemakkelijk. Dijkstra heeft in de ruime omgeving alle Citroen-dealers opgekocht. Ik weet ook niet of deskundigheid echt ontbreekt. Ik werd alleen gewaarschuwd voor de financiële consequenties van een grondige zoektocht.

Guess what: vorige week kocht ik een flesje additief: TSL à € 25,-.

De eerste dagen gebeurde er al een beetje: geen echt slechte starts meer, maar nog wel wat haperend lopen. Deze week stond de C5 4 dagen stil. Gisteren direct regelmatig lopen na de koude (9 gr C) start. Vandaag weer een perfecte koude start.

Of het nu het dreigement met jouw checklist was, of de TSL, staat wetenschappelijk helaas niet vast: beide oorzaken traden op voor het gevolg, en er is een plausibele theorie.
Kortom: causaliteit in beide gevallen mogelijk ! :mrgreen:
Van Voodoo kan natuurlijk geen sprake zijn, want daar geloof ik niet in.
Thanks for helping!!

_________________
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid


13 nov 2010 20:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Dat lijkt er dan toch sterk op dat het TSL-additief goed werk gedaan heeft in waarschijnlijk de klepstoters!!

Ik hoop dat het blijvend goed gaat!!

Ik heb het spul zelf nooit gebruikt, maar heb met andere additieven nooit een bevredigend resultaat gekregen.
Het lijkt dus dat TSL een bijzonder goed additief is, en dus waarmaakt wat de fabrikant belooft!

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 nov 2010 22:48
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54
Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Wellicht een overbodige opmerking: is de accu nog in goede conditie? Een zwakke accu geeft bijna identieke verschijnselen. Kijk even naar de datum op de accu.

TSL gebruik ik ook, inderdaad geen 'hangende' kleppen meer - in combinatie met MPM 5W30 motorolie PREMIUM SYNTHETIC MS C2-04. De 2.0 ltr is gevoelig voor de juiste (synthetische) olie!


13 nov 2010 23:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.