Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Auteur |
Bericht |
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Alweer dank voor het uitgebreide antwoord. Ik ga jouw checklist met de garage bespreken. Toch nog één vraag: kunnen mogelijke defecten in het LPG-systeem een rol spelen bij de koude start? Dan draait de motor immers op benzine.
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
12 nov 2010 11:10 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
nixmit schreef: Toch nog één vraag: kunnen mogelijke defecten in het LPG-systeem een rol spelen bij de koude start? Dan draait de motor immers op benzine. Als je een conventionele installatie hebt (geen vialle lpi) zit er een meestal een interface gemonteerd tussen de bedrading van de benzine-injectoren, die kan mogelijk voor problemen zorgen. Lekkende afdichting van lpg injectoren in het spruitstuk kan voor problemen zorgen, dit valt eigenlijk onder het kopje vacuumlekkage. En met alle respect voor je idee om mijn checklist met de garage te bespreken, maar ik denk dat ze je dat niet in dank afnemen. Lijkt op de leerling die de leraar te slim af is. Wellicht is het beter om een ander bedrijf op te zoeken dat wat meer ervaring heeft met lastige diagnoses.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 nov 2010 22:23 |
|
 |
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
@ BJG Over respect gesproken: alle waardering voor jouw even deskundige als waardevolle adviezen!!! Ik was natuurlijk niet van plan bij de garage te gaan voorlezen uit jouw werk. Maar terloops een paar suggesties laten vallen zou kunnen helpen. Naar een andere garage gaan in Groningen is niet meer zo gemakkelijk. Dijkstra heeft in de ruime omgeving alle Citroen-dealers opgekocht. Ik weet ook niet of deskundigheid echt ontbreekt. Ik werd alleen gewaarschuwd voor de financiële consequenties van een grondige zoektocht. Guess what: vorige week kocht ik een flesje additief: TSL à € 25,-. De eerste dagen gebeurde er al een beetje: geen echt slechte starts meer, maar nog wel wat haperend lopen. Deze week stond de C5 4 dagen stil. Gisteren direct regelmatig lopen na de koude (9 gr C) start. Vandaag weer een perfecte koude start. Of het nu het dreigement met jouw checklist was, of de TSL, staat wetenschappelijk helaas niet vast: beide oorzaken traden op voor het gevolg, en er is een plausibele theorie. Kortom: causaliteit in beide gevallen mogelijk ! Van Voodoo kan natuurlijk geen sprake zijn, want daar geloof ik niet in. Thanks for helping!!
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
13 nov 2010 20:22 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Dat lijkt er dan toch sterk op dat het TSL-additief goed werk gedaan heeft in waarschijnlijk de klepstoters!!
Ik hoop dat het blijvend goed gaat!!
Ik heb het spul zelf nooit gebruikt, maar heb met andere additieven nooit een bevredigend resultaat gekregen. Het lijkt dus dat TSL een bijzonder goed additief is, en dus waarmaakt wat de fabrikant belooft!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
13 nov 2010 22:48 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: Diagnose 'klepstoter(s) stuk'
Wellicht een overbodige opmerking: is de accu nog in goede conditie? Een zwakke accu geeft bijna identieke verschijnselen. Kijk even naar de datum op de accu.
TSL gebruik ik ook, inderdaad geen 'hangende' kleppen meer - in combinatie met MPM 5W30 motorolie PREMIUM SYNTHETIC MS C2-04. De 2.0 ltr is gevoelig voor de juiste (synthetische) olie!
|
13 nov 2010 23:47 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|