Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Inbouw LPG in V6? Tips en ervaringen gevraagd... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inbouw LPG in V6? Tips en ervaringen gevraagd...
Lastig dilemma.
Ik ben niet zo'n heel grote LPG-fan als het gaat om inbouwen als de auto al die leeftijd heeft en al redelijk wat km. Bij een redelijk nieuwe wagen snap ik dat wel; de techniek is nog nieuw, en de waarde hoog genoeg.

Waar je ook bij het kostenplaatje echt goed naar moet kijken zijn de kosten van een nieuwe LPG-pomp. Hoe je het ook wendt of keert, als je gaat zoeken krijg ik sterk de indruk dat de levensduur van een LPG-pomp het bij lange na niet haalt bij de levensduur van een benzinepomp of dieselpomp. Als je jezelf niet rijk wilt rekenen ga je ervan uit dat je in de tijd dat je de wagen op LPG nog hebt, er 1x een pomp vervangen moet worden. Daarnaast weet ik niet of je bij LPG wat andere onderhoudskosten hebt in vergelijking met benzine...?

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

02 nov 2010 09:01
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inbouw LPG in V6? Tips en ervaringen gevraagd...
Ik rij nu al ongeveer 15 jaar auto's met LPG. Ik heb altijd gezocht naar een exemplaar waar de LPG al was ingebouwd. Op het moment dat je in een gebruikte auto (zeg maar even vanaf 5 jaar oud) LPG te laten inbouwen, neem je een groot financieel risico. Stel dat je auto na 2 jaar mankementen krijgt of nog erger bij total loss,dan is het een duur grapje geweest. ook in mijn V6 is een vialle installatie aanwezig en deze is probleemloos. Ik kies voor LPG omdat mijn vrouw en ik graag een eindjr weg tuffen (bakje doen in parijs en dan weer naar huis :smt023 )
Het bevalt mij tot nog toe prima!! geen enkel probleem.
Ook als ik de meerprijs van wegenbelasting afzet tegen de kosten, is het nog steeds dikke pret :smt190 :smt193

02 nov 2010 10:23
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2