V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Auteur |
Bericht |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Beste allen, even het verhaal. De dame is door mij op 30-12-2009 opgehaald met nog geen 68000 op de klok. Dealer geeft jaar garantie tot max 20.000. 2e week januari: afspraak bij de LPG specialist voor een Vialle LPi systeem. Van de LPG boeren die ik heb benaderd in den lande kwam dit systeem het meest naar voren. Wel gemeld dat het om type XFU ging ipv XFX waar de vialle kit voor is gemaakt. Was geen probleem. maar ja kost wel 2300 euries dus daar stap je niet blind in. Veel gespeur op Internet maar geen echte meldingen anders dan de gebruikelijke storingen die een software matig karakter schijnen te hebben. Dus vanaf half januari gestart met de LPG. Eigenlijk niets gemerkt behalve dat ik niet stijl achteroversloeg van de snelheid van de dame. Nu is ze ook niet heel snel maar kracht moet ze wel hebben. Half maart korte melding op BC ivm uitlaatgas. Daarna Fan unit naar de mallemoer. Nieuwe unit erin en 5 bobines vervangen (garantie). Overslaan op de cilinders op benzine en LPG bij dealer in 's gravensande. Na reparatie storingen weg. Maar goed in het drukke verkeer in NL is doorgassen er niet echt bij en doorhalen op LPG wilde ik sowieso niet doen. 10 juli: zomercheckje laten uitvoeren en dealer belt op (gang is eruit en verder dan trap 4 gaat ie niet), resultaat weer de bobines vervangen en storingen zijn weg, maar echte power is er niet. garantie 17 juli vertrek naar spanje met een zwaar beladen c5 en skibox op dak. in de ardennen blijf ik maar niet voor de 2006 vectra 1,8 station met semi automaat op lpg. Maar ja die kan wel lekker in de toeren en komt dan voorbij. 18 juli: 2e deel en ineens moet ik er 2 liter olie bij mikken, maar ja de peilstok actie is sowieso al lastig want hij zit voortdurend onder. 2 augustus de vakantie is over en er is 4300km bij rijden doet de dame wel 6 september een nieuw hydraulisch brein en de bak schakelt weer m aar nog steeds de power niet en het doortrekken in de toeren gaat ook niet. Dus nu wachten op de juiste diagnose en ik geef ze de info die ik van jullie heb zeker door. Wordt vervolgd. DEaler stelde voor een inlaatspruitsuk zonder de lpg injectoren te willen proberen, maar ja die moet je wel hebben.
|
18 sep 2010 19:43 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Duidelijk verhaal, nooit echt goed geweest na LPG-inbouw denk ik af te kunnen leiden. Als je kijkt op http://www.gasfx.nl, waar ik mijn LPG van vandaan heb zie je inderdaad dat LPI wel wordt aangeboden voor Ph1, maar niet voor PH2. Ik kan me niet voorstellen dat Vialle iets inbouwt in een Ph2 met kleptiming dat eigenlijk alleen geschikt is voor de Ph1 zonder. Daar doelt je garage op. Een telefoontje naar Vialle zal je mogelijk meer info kunnen geven. Je woont in het Westland gok ik. Kom maar langs als je wilt, kunnen we auto´s ruilen. Heb jij een referentie gevoel hou het moet zijn en ik krijg een beter gevoel bij je klacht door het zelf te ervaren. Kijken we gelijk even kijken naar welk type bobines erin zitten. Stuur maar een PB als dat wat is. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
18 sep 2010 21:39 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Eindelijk duidelijkheid!!! De LPG specialist heeft vandaag de auto binnenste buiten gekeerd. Onderzocht is: LPG inspuiting Benzine inspuiting Inlaatspruitstuk allemaal prima in orde. Endoscopie in het uitlaattraject en wat blijkt de middelste (ongeregelde) katalysator is mogelijk verstopt / gesmolten. Is het achterste gedeelte van de uitlaat. Vervolgens is de gehele uitlaat zo'n beetje gedemonteerd en is men gaan rijden. Uiteraard met een setje oorkleppen op en alvast een melding aan KLPD vanwege geluidsoverlast Resultaat de auto gaat als de brandweer. En men heeft de citroën dealer gebeld aangezien dit onderdeel ad ruim 800 euries alleen bij de dealer te bestellen valt. Dealer blij want we hebben de oorzaak. Zij gaan deze aanmelden voor de garantie en nu maar hopen dat dit lukt. Dat er LPG in zit zal men zeker niet melden aangezien deze versie niet gehomologeerd is door citroën. Een last valt van mijn schouders. Nu alleen nog billen knijpen over de financiële afhandeling van deze transactie!
|
20 sep 2010 17:31 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Mooi dat het euvel gevonden is ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 sep 2010 17:39 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
breakexclusive schreef: Endoscopie in het uitlaattraject en wat blijkt de middelste (ongeregelde) katalysator is mogelijk verstopt / gesmolten. Is het achterste gedeelte van de uitlaat. Duidelijk dus een firma die weet wat ze doen. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 sep 2010 18:24 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
dus toch in principe niks met LPG te maken in feite ,maar fijn dat het nu duidelijk is 
|
20 sep 2010 18:49 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Zat er niet zo ver naast.....Jammer dat ze zo duur zijn, maar ze zijn niet alleen bij de dealer te krijgen.
|
20 sep 2010 20:57 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
heren, bedankt voor de goede zorgen. De komende dagen laat ik jullie weten hoe het één en ander is afgehandeld. Welke onderdelen er precies nodig etc. gr
|
20 sep 2010 21:56 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Wat natuurlijk nog wel de vraag is hoe dat ding dan zo versmolten is geworden. Op zich wel consistent met je bobine problemen overigens.
Op zich waakt de V6 met maar liefst 4 lamdasensoren over de juistheid van uitlaatgassen en dus mengsel en verbranding. 2 voor de prekats en 2 na de prekats. Deze kat komt daar weer na.
Als deze kat te heet geworden is (door na-verbranding ?) zouden de pre kats daar toch ook last van moeten hebben gehad? Omdat er nog wel wat prekats problemen gaven zou ik even laten nakijken of de rest vh systeem er wel goed bijstaat. Of er niet gerommeld is met lambda sensoren of zo. En of de prekats goed werken (kun je vrij eenvoudig constateren doordat een kat (met mate) hitte behoort produceren.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 sep 2010 09:51 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Als de pre-kats maar een paar momenten niet lekker werken, krijg je geheid de melding Storing Uitlaatgas. De laatste kat zal nooit te heet worden, omdat hij veel rijwind krijgt. Overigens ben ik nog steeds benieuwd of die laatste kat icm met LPG wel nodig is. Ik zou het keramiek van de oude eruit slopen en een 4-gas test uitvoeren. Het is te proberen en als het lukt, scheelt het je 800 euro en krijg je er dik 10 PK voor terug
|
21 sep 2010 18:56 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
wsnoek schreef: .... Het is te proberen en als het lukt, scheelt het je 800 euro en krijg je er dik 10 PK voor terug Strak plan 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
21 sep 2010 21:20 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Heren, vandaag de auto weer omgeruild. 1 oktober gaat deze naar de dealer deze heeft inmiddels geregeld dat ik de uitlaat en de katalysator vergoed krijg  Ze kunnen echter de LPG specialist onderzoeks rekening niet doorbelasten aan euroccassion aangezien men dan het vermoeden van de LPG wellicht bevestigd ziet. Op zich heb ik nu dus een uitgebreide diagnose maar nog geen garantie dat het probleem nu ook daadwerkelijk is verholpen?? De rekening was echter al 500 euries alleen al vanwege het arbeidsloon. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben hoe de dealer het tot nog toe aanpakt en afhandeld ware het niet dat het natuurlijk wel lastig is allemaal. Diagnose LPG specialist bestond uit: benzine inspuitsysteem testen etc. LPG inspuitsysteem helemaal doorgelicht. 2 precats gedemonteerd (dat was niet slim want arbeidsintensief en duurt lang) om vervolgens te constateren dat daar niets mee mis is. Toen maar gaatjes geboord en met endoscoop in de laatste cat en demper gekeken. Tot slot uitlaat gedemonteerd en rijden met oorkleppen op. Ik zag de uitlaat liggen in de werkplaats en moet zeggen die ziet er nog piekfijn uit??? waarom zou daar iets mis mee zijn. Nu heb ik nog maar een kleine stukje gereden en moet zeggen dat ik de auto nog beroerder vindt rijden en het schakelen gaat ook voor mijn gevoel weer wat bokkerig, maar goed het probleem is dan ook nog niet verholpen. (wel gelijk gemeld bij LPG boer).
|
21 sep 2010 21:36 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
heren even dit draadje afsluiten. Resultaat is dat ik zonder noemenswaardige extra kosten de auto weer als nieuw heb. Welk proces is hieraan voorafgegaan: 30-dec 2009: auto opgehaald bij dealer. Rijdt lekker maar niet bijster snel en bak schakelt niet als boter. 20 januari 2010: LPG deze week ingebouwd, XFU motorcode mag geen probleem zijn voor de set Vialle (XFX). maart 2010: korte melding 'storing uitlaatgasemissie', de volgende ochtend slaat de koelfan aan bij het openen van de portieren met de AB (zondag). Maandagmiddag de koelfan slaat niet meer aan. Dinsdag naar een citroen garage (unit + koelfan) moet worden vervangen en 5 bobine ivm overslaan op de cilinders. juli 2010: zomercheckje bij ciitroen en trilling in stuur nazien (mogelijk banden). telefoontje na een paar uur; auto wil niet verder dan 4de trap en gaat niet verder dan 4500.=> 6 nieuwe bobines en storingen zijn weg. augustus 2010: schokkende bak blijkt kapot hydraulisch brein van de automaat en wordt vervangen onder garantie. Auto rijdt soepel en smooth, maar nog altijd geen toeren of snelheid. 20 september auto naar LPG inbouwer in verband mogelijk fout bij inlaatkanaal LPG injectoren? Onderzoek wijst uit; kat + uitlaat vervangen. er komt een schurend geluid en schrapend geluid uit de motorruimte? 28 september naar de dealer voor de kat en uitlaat. => power, zuiniger en stiller, maar nog altijd een schurend geluid. 1 oktober: naar LPG specialist omdat auto anders klinkt op LPG en dat schurende geluid is erbij hun onderzoek bijgekomen. => een klem van de uitlaat heeft men een kwart slag gedraaid, deze kwam tegen de stabilisatorstang (tikken en schuiven) => alle geluiden zijn verdwenen de auto klinkt weer gezond, heeft weer enorme power en schakelt als boter Eindelijk zwevend genieten.
|
01 okt 2010 15:00 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Gelukkig 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
01 okt 2010 15:28 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Mooi! Netjes afgehandeld ook door de dealer denk ik zo. Nu uitkijken voor Ome Koos. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
01 okt 2010 18:34 |
|
 |
|