Auteur |
Bericht |
redsun
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 sep 2009 22:54 Berichten: 169 Woonplaats: Yerseke
Auto: C5 Berline 2.0 16V Exclusive
Opties: Pack Parking, Lederen bekleding (electrisch verstelb. ), Cituning spoiler en koplampmaskers.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 8877
Productienummer: 0359
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: BLEU LEMAN
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Roman schreef: ik ben ook niet helemaal op de hoogte, maar ik kan mij voorstellen als de kat kapot is je ook vreemde metingen door de lambda sonde krijgt..en dat hangt dan weer met het motormanagment samen...  waardoor je dit schokken krijgt  Nou die laatste kat heeft geen lambdasonde, het is ook een ongeregelde kat. De voorste 2 zijn geregeld met lambdasondes. Bij het uitlezen kwamen dan ook geen fouten naar boven, zowel bij mij als bij de dealer.
_________________ Alleen een Citroën rijdt als een Citroën! -----------------------------------------------------------
Huidige voitures: Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989 Citroën BX 16Valve 1991 Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001 Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie: Citroën BX 1.4 1989 Citroën BX 1.4 Cannes 1991 Citroën BX GTi 16V 1989 Citroën Saxo 1.4 VTS 2001 Citroën C5 V6 Exclusive 2001
|
10 maart 2010 23:03 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Klussie schreef: Een Xantia van me heeft het ook gehad. Al het keramische materiaal hebben we er toen uitgeslagen. Voor de keuring ging er een goede op die er na afmelden weer onderuit ging. Het reed zonder kat. stukken beter btw...  Ohoh.. Foei stoute klus! 
|
11 maart 2010 01:33 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
redsun schreef: Roman schreef: ik ben ook niet helemaal op de hoogte, maar ik kan mij voorstellen als de kat kapot is je ook vreemde metingen door de lambda sonde krijgt..en dat hangt dan weer met het motormanagment samen...  waardoor je dit schokken krijgt  Nou die laatste kat heeft geen lambdasonde, het is ook een ongeregelde kat. De voorste 2 zijn geregeld met lambdasondes. Bij het uitlezen kwamen dan ook geen fouten naar boven, zowel bij mij als bij de dealer. De uitlaat gaf veel weerstand voor de uitlaatgassen. De drukval gaat volgens mij kwadratisch met de snelheid, dus is het logisch dat je vooral bij hogere toerentallen of grotere belasting problemen ondervond. De aanzuiging van lucht en verbranding vonden nog op de normale manier plaats (hooguit met een iets grotere restant verbrandingsgas in de cilinders maar dat is peanuts in vergelijking met wat een EGR-klep kan recyclen. De druk in de uitlaat wordt hoger waardoor de kat eerder beter dan slechter gaat werken. Dus ik kan me voorstellen dat de lambda-sensor en het motormanagement systeem het nog allemaal best vonden.
|
11 maart 2010 01:42 |
|
 |
redsun
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 sep 2009 22:54 Berichten: 169 Woonplaats: Yerseke
Auto: C5 Berline 2.0 16V Exclusive
Opties: Pack Parking, Lederen bekleding (electrisch verstelb. ), Cituning spoiler en koplampmaskers.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 8877
Productienummer: 0359
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: BLEU LEMAN
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Vandaag contact gehad met de werkplaats; Het is de achterste katalysator waar losse stukken inzitten die dus waarschijnlijk een blokkade veroorzaakten. Totale reparatie zou op zo'n 1350 euro (incl. het werk dat ze hadden voor de diagnose) uitkomen De AOC levert een vervangende katalysator voor 440 euro incl. btw en de Brezan voor 480 euro incl. btw. Ik ga nog even kijken voor welk bedrag ik een nieuwe originele kat kan krijgen (met korting). Ik werd er wel op geattendeerd door de dealer dat ik moest uitkijken dat er geen te kleine kat op de vervanger zou zitten omdat ze dit nog wel eens willen doen (goedkoper) bij de kleine autotjes (denk saxo, ax c3, c2), probleem is dat je dan niet door de apk komt ivm uitstoot. Daar kijk ik dus eerst goed naar, al heb ik wel meer vertrouwen in de AOC dan in de Brezan met het leveren van degelijke vervangings uitlaten. Maar het scheelt nogal wat centjes  Ik kom later zeker terug met een foto verslag 
_________________ Alleen een Citroën rijdt als een Citroën! -----------------------------------------------------------
Huidige voitures: Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989 Citroën BX 16Valve 1991 Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001 Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie: Citroën BX 1.4 1989 Citroën BX 1.4 Cannes 1991 Citroën BX GTi 16V 1989 Citroën Saxo 1.4 VTS 2001 Citroën C5 V6 Exclusive 2001
|
11 maart 2010 13:27 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Ik denk dat het wel meevalt met die laatse kat qua capaciteit. Immers het meeste werk doen de prekats (die gaan normaliter ook stuk)
De V6 voldeed in 2001 al aan de euro 4 norm, terwijl de APK eisen daar achter aan hobbelen.
Dus gauw zal je niet in de problemen komen met een iets kleinere kat denk ik. Je zou zelfs kunnen kijken of je niet helemaal zonder kan.... Een vervangende kat gaat mogelijk minder kms mee (maar kennelijk kunne ze voor die tijd ook gewoon al stuk gaan gezien jouw verhaal.)
Ik wist het wel. Zo goedkoop mogelijk.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
11 maart 2010 17:12 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Gewoon de losse zooi er uit stoten met een ijzeren staaf of zo, werkt prima. Bij de volgende apk gewoon laten keuren, bij mijn vorige auto mazda was het gewoon goed. Mocht hij hierop afgekeurd worden dan heb je er altijd nog vlug genoeg er één gemonteerd. O ja, mijn mazda was gelijk wat pittiger 
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
11 maart 2010 20:03 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Probeer deze eens, niet duur in ieder geval. Voor mijn C5 met 1.8 motor rekent hij 250 voor een metalen kat.
|
11 maart 2010 20:43 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
edgo schreef: Gewoon de losse zooi er uit stoten met een ijzeren staaf of zo, werkt prima. Bij de volgende apk gewoon laten keuren, bij mijn vorige auto mazda was het gewoon goed. Mocht hij hierop afgekeurd worden dan heb je er altijd nog vlug genoeg er één gemonteerd. O ja, mijn mazda was gelijk wat pittiger  Daar ben ik ook wel benieuwd naar, leeghalen en dan een 4-gas test. Katalysator is toch al stuk
|
13 maart 2010 12:34 |
|
 |
redsun
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 sep 2009 22:54 Berichten: 169 Woonplaats: Yerseke
Auto: C5 Berline 2.0 16V Exclusive
Opties: Pack Parking, Lederen bekleding (electrisch verstelb. ), Cituning spoiler en koplampmaskers.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 8877
Productienummer: 0359
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: BLEU LEMAN
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Gisteren de nieuwe katalysator gehaald en gemonteerd. Eindelijk weer een auto die stil is en vol vermogen, de motor schokt nu ook zowat niet meer bij gas los (wat ie dus eerst wel deed). Oud vs. Nieuw:    Het achterste stuk moest er wel afgeslepen worden.
_________________ Alleen een Citroën rijdt als een Citroën! -----------------------------------------------------------
Huidige voitures: Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989 Citroën BX 16Valve 1991 Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001 Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie: Citroën BX 1.4 1989 Citroën BX 1.4 Cannes 1991 Citroën BX GTi 16V 1989 Citroën Saxo 1.4 VTS 2001 Citroën C5 V6 Exclusive 2001
|
23 maart 2010 08:38 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
23 maart 2010 08:41 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Fijn dat het is opgelost 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
23 maart 2010 08:49 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in
Ik zie trouwens, dat je tegenwoordig ook de einddemper gewoon bij de toko kan bestellen. Geen 950 euro, maar 150 euro!
|
23 maart 2010 09:26 |
|
 |
|