Auteur |
Bericht |
trige00
|
 Gas
In mijn C5 2.0 automaat (2003) ligt de kleine gastank, vloerplaat is iets
verhoogt. Bij de keuze kun je ook op het gewicht letten i.v.m. de motorrijtuigenbelasting.
Het oorspronkelijk gewicht wordt vermeerdert met 80% van de inhoud van de gastank. Als het gewicht boven de 1350 of 1450 kilo komt betaal je behalve de opslag voor gas (G3 ongeveer 55 EUR) ook voor de zwaardere klasse.
met vriendelijke groet,
Evert. 
|
21 okt 2006 15:20 |
|
 |
walter
|
Bij mij ligt er een 66 liter tank in en mijn laadvloer ligt ligt helemaal vlak, het is wel in inbouwtank. Heb de auto 2ehands gekocht.
|
21 okt 2006 20:48 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
walter schreef: Bij mij ligt er een 66 liter tank in en mijn laadvloer ligt ligt helemaal vlak, het is wel in inbouwtank. Heb de auto 2ehands gekocht.
de laad vleor is wel vlak maar onder de plank zie je dat de tank boven de rest van de vloer uitsteekt, over die ruimte gaat het. en die is bij jouw waarschijnlijk ook 5 cm (waar praten we over) 
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
23 okt 2006 21:37 |
|
 |
Lutkenhaus
|
ik heb het gasinbouw bedrijf gebeld en gevraagd, zijn uitleg was zeer helder. Hij zei als je van een nette auto houd dan rade hij aan om de 55l tank te nemen, maakt het je niet uit dan kunj je de 67l tank nemen. Veelal vertegenwoordigers kiezen voor de 67l tank. Ik zou het zonde vinden om daarme de uitstraling van de auto te verpesten, ik ben overtuigd en ga voor de 55l.
Ps Ik heb de auto nu een week en hij rijd super......
|
25 okt 2006 22:51 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Hier krijg je spijt van altijd de grootste tank nemen ( anders kun je om de 360 km gaan tanken)wel even kijken wat voor een merk, bij AG zie het verschil niet, bij vialle wel.
Dus waarschijnlijk heb je bij een vialle specialist gevraagd
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
27 okt 2006 11:26 |
|
 |
Lutkenhaus
|
Het gas is ingebouwd, heb uiteindelijk toch gekozen voor de 55l tank. Alles is netjes wegewerkt en het rijdt prima. Met een tank kan ik ruim 400km rijden (1 op 11 gemiddeld). Toch bedankt voor jullie reacties. 
|
07 dec 2006 22:00 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Je kunt de vulbegrenzer nog iets laten bijbuigen. Dan kun je tegen de 50l tanken ipv ruim 40
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
08 dec 2006 17:08 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Pas op met de maximale vulling.
Een volledig met koude vloeistof gevulde tank is een bom als hij warm wordt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 dec 2006 17:10 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Ik zei ook ietsje. Zou wel 10% marge houden. Maar 20% is wel erg veel.
Probleem bestaat alleen bij hoge temperatuur. Dus uitkijken bij warm weer altijd een stukkie gereden hebben alvorens weg te zetten.
Er zijn wel van die curves te vinden bij welke temperatuur en vulgraad hij begint af te blazen. Je praat dan wel over 60+ graden temperaturen, ook bij 90% vulling. Bij 100% vulling is het eerder 40 graden.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
08 dec 2006 18:49 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Je zei "iets"..
Maar inderdaad, na het tanken een stuk rijden (en dan is 500 meter echt niet genoeg) voorkomt al ellende.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 dec 2006 21:10 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
exroosje schreef: Je praat dan wel over 60+ graden temperaturen, ook bij 90% vulling. Bij 100% vulling is het eerder 40 graden.
60+ haal je anders makkelijk in het inwendige van een in de zon geparkeerde auto......
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
08 dec 2006 21:33 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Gelukkig mogen LPG stations nooit in de buurt van huizen gebouwd worden. Je moet dus altijd een stukkie rijden. Een paar km lijkt me voldoende.
En dan nog als ie in de zon staat is ie buiten. Afblazen gaat dan dus ook naar de openlucht. Lijkt me niet direct een probleem.
Tot in de jaren 80 hadden alle auto's dit to wel 100% en was afblazen naar buiten ook niet verplicht. Het is dus nu een dubbele beveiliging!
Een beetje bijbuigen naar 90% is dus nog steeds veel veiliger dan de situatie in de jaren80. En dit heeft dus niets met brandgevaar te maken, als de tank maar 50% vol is gaat ie ook afblazen als ie wat warmer wordt. En dat is al sneller als je denkt, ergens tussen de onderin de 100 graden. Met brand is er dus geen houwen aan,. Wel is het zo dat LPG altijd gecontroleerd vrij komt, dus de tank zal nooit exploderen. Maar een flinke vlam kan dus wel.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
09 dec 2006 15:45 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
exroosje schreef: Gelukkig mogen LPG stations nooit in de buurt van huizen gebouwd worden. Je moet dus altijd een stukkie rijden.
Nieuw stations misschien wel, maar de oude stations staan soms nog gewoon in de bebouwde kom. Tussen de huizen.
Maar even gemist: waarom het risico nemen en prutsen aan iets wat de fabriek als veiligheid heeft aangenomen? Is het tanken dan zo'n probleem dat je daar je eigen veiligheid en vooral die van je C5 voor op wilt offeren?
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
09 dec 2006 17:54 |
|
 |
Lutkenhaus
|
Ik lees iets over het bijbuigen van de vulbegrenser, is dit iets dat je zelf kunt doen of moet de gasboer dat doen. Dan is mijn 2e vraag wil de gasboer dit wel doen, of neemt hij hiermee een risiko ivm aansprakelijkheid??
|
09 dec 2006 18:29 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
In een gasbak die ik jaren geleden had heeft de gasboer dat inderdaad gedaan zonder enige moeite.
Wel moet de gastank er voor leeg zijn want hij moet open op de appendagekast. Zoek een kleine gasboer in de provincie. Sowieso is het je eigen verantwoordelijkheid.
Ik herhaal , in de jaren 80 blaasde elke gastank gewoon af in de kofferbak zonder enige vorm van vulbegrenzer. Maar toen hoefden kinderen ook niet in een kinderzitje. Het is allemaal een zaak welk risico wil je lopen. Alleen heeft in deze 2 zaken de overheid cq europa voor jou beslist dat je dat risico niet mag lopen.
Vaak is echtger dit soort "beleid" gevolg van een enkele zaak met veel publiciteit. Vergelijk de eisen voor brandveiligheid na de volendambrand. Dat wordt nu ook weer deels teruggedraaird omdat ondernemers er gek van worden. Mij is niet bekend dat er op grootschalige wijze gasauto's zijn afgefikt.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
09 dec 2006 18:54 |
|
 |
|