Schokken opgelost door 1 eurocent
Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
joopbos schreef: De dame had het nèt niet helemaal geleerd... NGK bougies gemonteerd (type LFR5B) i.p.v. Bosch - loopt fantastisch nu. Daarna opnieuw de 3 seconden reset uitgevoerd, gevolgd door de procedure voor het inregelen van de automatisch aanpassing van het mengsel:
is dit het antwoord dan MS-C5
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
07 nov 2008 00:46 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
Dank U Herman, dank U, tja gebreken komen met de jaren hé 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
07 nov 2008 00:50 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
type bougies uiteraard bij het eerste bericht gemeld, zie bericht 24 oktober - maar voor ieders gemak nog een keer:
NGK LFR5B
|
07 nov 2008 23:36 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
Uh, Joop  , Dank U
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
08 nov 2008 00:09 |
|
 |
Edwin
C5club Fan
Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49 Berichten: 73 Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
Hey,werkt de reset procedure ook bij de 1.8 Merk je nou eigelijk nog verschil in vermogen met de EGR afgedopt of maakt dat niets uit Gr Edwin
_________________ Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!) Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
|
15 nov 2008 10:00 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
De 3 seconden reset procedure werkt volgens de 'Vraagbaak C5' voor zowel de Sagem S2000 (1.8) als voor de 2.0 16V (Magneti Marelli 48P). Voor de 2.0 HPI geldt volgens de 'Vraagbaak C5' een andere procedure (Siemens Sirius 81).
De '1 eurocent methode' heb ik niet toegepast (lijkt me niet noodzakelijk). De hierbovengenoemde NGK bougies NGK LFR5B (volgens de 'Produktfinder' op de site van NGK gaan die ook in de 1.8) monteren en daarna de '3 seconden' reset procedure uitvoeren. Tot nu toe geen enkel 'hikje' meer waargenomen.
|
15 nov 2008 20:15 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
joopbos schreef: schijnt een veel voorkomend euvel te zijn: het lichte schokken rond de 2000 toeren bij de 2.0 16V. We hebben goede ervaringen met RON 98. Onze C5 rijdt nu op Vialle LPI (RON 112, het is een stuk beter dan op benzine, maar zo af en toe komen nog lichte schokjes voor. Het heeft kennelijk iets met het brandstof mengsel te maken (?) In de Vraagbaak van de C5 (Olving) staat voor de Magneti-Marelli uitvoering:
"5.2.6 Reset-procedure, automatische aanpassing van het mengsel.
Reset-procedure: - zet het contact af en vervolgens weer aan - wacht 3 seconden alvorens de motor te starten (zonder gasgeven)
Automatische aanpassing van het mengsel: - laat de motor warmdraaien - rijd minimaal 15 minuten met de auto in alle toerentallen, vooral: - van 2500 tot 3500 1/min; - stationair toerental; - vollast (gedurende 2 seconden)"
Is er iemand die ervaring heeft met deze reset-procedure? (zal het zelf ook eens proberen) Ik heb dit vanmorgen gedaan, en moet zeggen, stationair draait ie nu gladder,, eerder schommelde de motor altijd iets. heb nu ook nog géén hikje of onregelmatigheid meer vernomen, nu morgen de koude start even afwachten. ook ik had last dat de auto hikte als je het gas los laat en dan uit laat rollen. Dat is nu over tot zover ben ik tevreden. en wat betreft het volgas geven, hij is begrenst groeten Marcel
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
16 nov 2008 12:12 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
iets te vroeg gejuicht, hikt heel af en toe nog, als ie koud is, maar dat neem ik maar voor lief dan.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
16 nov 2008 14:19 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
Nog even de NGK bougies monteren?
|
16 nov 2008 14:35 |
|
 |
Gait 65
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
Tja Marcel ,die bougies...
|
16 nov 2008 18:27 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
Tja die bougies, die ga ik zeker ophalen, wel jammer, want er zitten net nieuwe in zo'n 5000 kilometer gelopen 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
16 nov 2008 20:53 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
en dan de 3 seconden reset (wanneer noodzakelijk) met de nieuwe bougies herhalen. Bij voorkeur vanaf een koude start, eerst stationair warm laten draaien, daarna gaan rijden (zie procedure) Mijn Bosch bougies zaten er slechts 3500 km in  ... Gelukkig zijn de NGK's niet zo duur (€26,= voor 4 stuks).
|
16 nov 2008 23:28 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
joopbos schreef: en dan de 3 seconden reset (wanneer noodzakelijk) met de nieuwe bougies herhalen. Bij voorkeur vanaf een koude start, eerst stationair warm laten draaien, daarna gaan rijden (zie procedure) Mijn Bosch bougies zaten er slechts 3500 km in  ... Gelukkig zijn de NGK's niet zo duur (€26,= voor 4 stuks). wanneer ik de bougies er in heb zitten, dan doe ik de procedure nog een keer Groeten Marcel
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
17 nov 2008 10:28 |
|
 |
Theopolis
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 nov 2007 16:57 Berichten: 31 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 2.0 HPI
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
joopbos schreef: De 3 seconden reset procedure werkt volgens de 'Vraagbaak C5' voor zowel de Sagem S2000 (1.8) als voor de 2.0 16V (Magneti Marelli 48P). Voor de 2.0 HPI geldt volgens de 'Vraagbaak C5' een andere procedure (Siemens Sirius 81).
De '1 eurocent methode' heb ik niet toegepast (lijkt me niet noodzakelijk). De hierbovengenoemde NGK bougies NGK LFR5B (volgens de 'Produktfinder' op de site van NGK gaan die ook in de 1.8) monteren en daarna de '3 seconden' reset procedure uitvoeren. Tot nu toe geen enkel 'hikje' meer waargenomen. Kent een van jullie ook de procedure voor de 2.0 HPI ? Boegies voor de HPI heeft NGK niet. Eeder dit jaar heb ik alle grote bougies leveranciers aangeschreven over een vervang model van de Bosch ZR8TPP15 bougies die in de HPI wordt gebruikt. Alleen Denso had een Iridium bougie die vergelijkbaar zou zijn. Deze hebben ze me gratis opgestuurd. (Ik verwacht wel dat ze duurder zijn dan 26 EURO per 4. De standaard serie "Denso Iridium Power" is duurder en ik verwacht het model wat ik gebruik als nog iets duurder) Perfecte service en hele goede bougies. Als er interesse is zoek ik het type nummer op. NGK heeft bijv. geen bougies voor de HPI Ik las ook een stuk over dat het hikje komt uit de EGR regeling (vervuiling) is las dat BG en Wynn's daar een middeltje voor hebben om dit circuit te reinigen, heeft iemand hier ervaring mee ? Ook ik heb gehoord dat een brandstof met een hogere RON-waarde minder vervuiling via EGR in de motor brengt.
|
28 nov 2008 13:42 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Schokken opgelost door 1 eurocent
4 nieuwe bougies gehaald, wat blijkt, had ik deze er al in zitten. Nou ja, heb ik er een paar op reserve. 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
28 nov 2008 17:15 |
|
 |
|