Auteur |
Bericht |
harald65
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 aug 2013 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
Ik heb even gekeken op www.automotive-werkplaats.nl bij vervuilde injectoren. Is een lastig te diagnosen probleem. Ook voor de lexia. Het schijnt vaker voor te komen bij LPG auto's die met verouderde benzine rond rijden. Lees zelf maar even na.
_________________ bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break 2e auto een C2
|
21 jun 2014 10:22 |
|
 |
harald65
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 aug 2013 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
http://www.automotive-werkplaats.nl/tec ... kend-beeld. Alles klopt,het verhoogde olie verbruik,slecht starten,de emissiestoring. Olieverbruik komt omdat de straal niet meer op de hotspot van de zuiger komt maar op de cilinderwand en daardoor de olie wegspuit langs de ring van de zuiger. Er staat niet bij hoe lang je er mee door kan blijven rijden maar ik zal het zeker niet te lang doen.
_________________ bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break 2e auto een C2
|
21 jun 2014 10:36 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
Alles lijkt ook op in ieder geval 1 slecht functionerende lambdasonde. Dit is met de Lexia live te bekijken en kan een garage dus zo voor je uitsluiten. Ik had het ook en dacht ook eerst aan de injectoren; kijk maar in mijn draadje "La dame rouge de GW".
Snuverink in Borculo heeft 4 gebruikte injectoren liggen met 1,5 ton ervaring voor 100 euro de 4.
Ik zou eerst 35 euro uitgeven aan een ultrasoon reiniger voor sieraden etc. te koop bij Conrad. Hier kun je zelf je injectoren mee reinigen. Ook staan er op youtube filmpjes hoe je dit eenvoudig kunt doen. Daarnaast uiteraard de injectorreiniger bij een 20 liter benzine mengen en doorstoken.
Maar zoals gezegd: ik ga voor de lambdasondes.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
21 jun 2014 11:18 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
De laatste garage waar ik was (16 juni) heeft 'm uitgelezen. Maar over de lambdasonde repte de garagist met geen woord. Zou het laten reinigen van de injectoren een tijdrovende klus zijn ? Misschien toch beter om het onderweg te laten doen. Ik heb nog 1500 km te gaan naar huis
|
21 jun 2014 17:37 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
Afgelopen zondag liep het mis. Het starten ging de laatste dagen steeds moeizamer. Zondag ongeveer 350 km gereden op lpg. Een paar km voor de camping overgeschakeld op benzine. Het ging toen gauw mis. Motor sloeg af en wilde niet meer aanslaan. Afgesleept door de Depannage. Die heeft de auto naar Citroen in Clermont Ferrand gesleept. Daar had men de fout snel ontdekt. De brandstofpomp was defekt. Gaf te veel benzine! Motor start en loopt nu als een tierelier!
|
27 jun 2014 17:11 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 834 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
Gelukkig opgelost, maar helaas wel een dure vakantie geworden denk ik zo 
|
27 jun 2014 17:19 |
|
 |
harald65
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 aug 2013 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Naar boven
|
 Re: Startproblemen
Kan je in ieder geval met een gerust hart naar huis. Balen maar met een franse auto in Frankrijk kapot staan,het kan rotter.
_________________ bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break 2e auto een C2
|
27 jun 2014 18:30 |
|
 |
|