motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
@ Barry,
Die driehoekige plaat moet dan wel in het vliegwiel passen........
Overigens, kijk ook even heel goed naar de ophanging van het tussenlager van de aandrijfas. Bij de AM6 is die bij de automaat anders dan bij een handbak, zie de ellende die Peterb daarmee gehad heeft. Of dat bij de AL4 ook zo is weet ik niet uit het hoofd.......
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 jun 2014 00:10 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Kan wel..... De driehoeksplaat is een onderdeel van de automaat. het vliegwiel van een automaat is dun plaatmateriaal, met een startkrans er omheen. De koppelomvormer geeft hem de massa om als vliegwiel te fungeren.
Deze zit met 6 bouten vast op de krukas
Bij een handbak is het vliegwiel van dikker metaal met voldoende massa. Ze zitten op dezelfde manier op de krukas. Het is om te zetten.
Zie plaatjes......
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
13 jun 2014 00:48 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Oke heb je ik weer wat geleerd 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
13 jun 2014 09:28 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Daar is dit forum toch voor?
_________________ Zeg maar André
|
13 jun 2014 10:38 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Bedankt voor de opheldering, het klopt dus dat ook het vliegwiel moet worden over gezet. Maakt het nog wat uit hoe (in welke stand) doe driehoekplaat op het vliegwiel wordt gezet?
|
13 jun 2014 12:43 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Kan er maar in een positie op. Kijk maar in het plaatje: drie gaatjes bovenin. Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
13 jun 2014 20:04 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
De krukaspoelie had door de v-riem geen tanden meer en heeft de nokkenassen ingehaald. Na die rotzooi eruit gehaald te hebben en de tandriem eraf gehaald te hebben, heb ik de nokkenassen vrij gezet zodat alle kleppen dicht zouden zitten. Nu kan ik de krukas maar voor 1/3 draaien; de zuigers komen bijde kanten op niet meer in het bovenste dode punt; de kleppen kunnen niet meer dicht. Wordt een ruilblok. Nu licht de C5 op de grond omdat om een of andere is hij maar de laagste stand gegaan. Doordat die vervelende eco-modem actief is krijg ik ook de ramen niet meer dicht en hij gaan niet meer naar de rijhoogte. Hij moet de auto ambulance op, maar in z'n laagste stand gaat dat niet lukken.
Weet iemand hoe de auto weer naar de rijhoogte te krijgen is zondaar te starten?
|
15 jun 2014 13:01 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
aan de hydropomp heb je twee stekkers ene stekker met twee dikke draden ,plus en min dan nog een stekker met een dunne draad,deze moet je ook plus geven
|
15 jun 2014 14:08 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Barry schreef: De krukaspoelie had door de v-riem geen tanden meer en heeft de nokkenassen ingehaald.
Begrijp ik hieruit dat de metalen tanden van de krukaspoelie verdwenen zijn? Dus dat dan niet de tanden van de D-riem verdwenen zijn ter plaatse van de krukaspoelie Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 jun 2014 15:37 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Met alle respect...maar als een krukastandwiel zijn tanden verliest kan dat, mijns inziens, nooit komen ddordat een multiriem in de kappen springt. De tandriem naar de knoppen kan...maar een stalen tandwiel die hierdoor zijn tandjes verliest ? Succes met het vervolg.
|
15 jun 2014 16:19 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
ik denk dat hij bedoeld de tanden van de riem,tanden van het ijzer gedeelde heb ik nog nooit gezien
|
15 jun 2014 16:28 |
|
 |
C5-er
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00 Berichten: 396 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
"De krukaspoelie had door de v-riem geen tanden meer..." misschien bedoelt hij dat de V-riem over de tanden van de krukaspoelie zat waardoor die niet meer konden ingrijpen in de DB-riemtanden.
_________________ vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
|
15 jun 2014 16:48 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
ik bedoel dat de V-riem tussen de tanden van de krukas tandriempoelie is gaan zitten waardoor het een glad wieltje is geworden.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
15 jun 2014 19:52 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
15 jun 2014 19:56 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Willy4 je zegt "de 2e stekker ook + geven", bedoel je een draadje trekken tussen de +pool van de accu, dus 12V of een + van 5V ?
|
15 jun 2014 19:57 |
|
 |
|